صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
دوشنبه / ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۸:۲۲
کد خبر: 15101
گزارشگر: 213
۵۰۱
۰
۰
۲
به دنبال پراکندگی و تکرار قطع شدن آب

قطعی‌های اعلام‌نشده آب ادامه دار است؟

قطعی‌های اعلام‌نشده آب ادامه دار است؟
در حالی در روزهای اخیر گزارش هایی از قطعی آب در برخی مناطق تهران حکایت دارند، که هنوز علت دقیق آن رسما از سوی سازمان ها اعلام نشده است.

به گزارش آسیانیوز، در روزهای اخیر برخی گزارش حاکی از قطعی آب در برخی مناطق تهران و همچنین چند شهر دیگر است.

دولت هنوز در این زمینه توضیحی ارائه نکرده است.

خبرگزاری تسنیم گزارش داده که قطعی‌های آب در تهران از روز جمعه ۱۹ خرداد‌ آغاز شده و مناطقی از غرب پایتخت با افت فشار و قطع آب مواجه شدند.

براساس این گزارش، اگرچه این قطعی‌ها «پراکنده» بوده است، اما در برخی نقاط «تا چندساعت» به ‌طول انجامید.

خبرگزاری تسنیم اضافه کرد: «میانه روز شنبه، دوباره برخی مناطق غربی و حتی مرکزی تهران نیز با افت شدید فشار آب و قطعی مواجه شدند.»

در حالی که سامانه تلفنی مربوط به سازمان آب در پاسخ به مردم، علت این قطعی‌ها را «افت فشار ناشی از افزایش مصرف» اعلام کرده، اما خبرگزاری تسنیم با توجه به پراکندگی و تکرار این قطعی‌ها نتیجه‌گیری کرده که «به‌نظر می‌رسد علت وقوع این قطعی‌های پراکنده که در ۳ روز متوالی در حال بروز است، تنها مقوله رشد مصرف نباشد».

این خبرگزاری احتمال «بروز اشکال در شبکه آبرسانی در بخش تأمین و یا توزیع به‌ویژه در غرب تهران» را به عنوان علت این قطعی‌ها مطرح کرده است.

همزمان خبرگزاری فارس علت این قطعی‌های گسترده را «بروز برخی مشکلات در انتقال آب سد کرج به تصفیه‌خانه‌های تهران در اثر سیلاب اخیر» اعلام کرده است.

این خبرگزاری نوشت: «سیلاب جمعه ۱۹ خرداد قسمتی از جاده چالوس را تخریب و برخی تونل‌های این مسیر را پر از گل و لای کرد» و موجب «برخی مشکلات فنی در انتقال آب از سد کرج بر اثر این سیلاب‌ها به تصفیه‌خانه‌های شهر تهران» شد.

فارس نوشت که مسئولان وعده داده‌اند که این مشکل تا روز دوشنبه حل شود، اما در روز دوشنبه رسانه‌ها همچنان از قطعی آب خبر داده‌اند.

خبرگزاری ایسنا روز دوشنبه ۲۲ خرداد گزارش داد که طی چند روز اخیر، آب در مناطق مختلف کرج نیز با «قطعی‌های چندساعته و بدون اطلاع قبلی» مواجه شده است.

ایسنا نوشت که ساکنان کرج با ارسال پیام‌هایی به این خبرگزاری خواستار توضیح دولت درباره قطع آب و حداقل اطلاع‌رسانی پیش از آن شده‌اند.

بر اساس آن چه ایسنا از پیام‌های مردمی منتشر کرده، آب در مناطق مختلف کرج به مدت ساعت‌ها قطع است.

به عنوان نمونه، یک ساکن منطقه خرمدشت کرج اعلام کرده که «هر روز از ساعت ۱۲ ظهر تا شب آب قطع می‌شود».

مهدی عسگری، نماینده کرج در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: «در پی سیلاب و گل آلود شدن آب رودخانه سهمیه آب شرب شهرستان از سد کرج کاهش جدی پیدا کرده و قطعی آب گسترده در برخی مناطق را در پی داشته به گونه‌ای که در روزهای گذشته در برخی محلات ۱۰ تا ۲۰ ساعت با قطعی آب مواجه بودیم.»

همچنین برخی رسانه‌ها از قطعی آب در مشهد خبر داده‌اند.

پایگاه خبری انتخاب روز یکشنبه نوشت: «در مشهد بخش هایی از شهر از جمله اطراف حرم و منطقه هاشمی‌نژاد بیش از ۱۲ ساعت، آب قطع بوده است.»

بر اساس این گزارش، قطعی آب درحالی رخ داده که اطلاع‌رسانی از سوی سازمان آب در این رابطه صورت نگرفته است./

https://www.asianews.ir/u/an2
اخبار مرتبط
دریاچه پریشان کازرون در کنوانسیون جهانی، با نام یکی از تالاب های جهانی به ثبت رسید؛ در پیش از انقلاب مردم بوشهر را از کم آبی نجات داد؛ ولی کازرون امروز بی آب و پریشان آن خشکیده!
از هر شش نفر یک نفر یعنی چیزی بیش از یک میلیارد نفر در جهان، از دسترسی کافی به آب شیرین محرومند.
گزارش جهانى ریسک ٢٠٢٣، ۱۰ ریسک اول پیش بینى شده در دوره هاى دو و ۱۰ ساله را به ترتیب زیر اولویت بندى کرده است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید