صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۳:۱۴
کد خبر: 15138
گزارشگر: 213
۶۴۴
۰
۰
۲
براساس تصویب وزارت تعاون

همه دهک های پایین مشمول افزایش ۲۰ درصدی یارانه می شوند

همه دهک های پایین مشمول افزایش ۲۰ درصدی یارانه می شوند
در حالی که چندی پیش افزایش یارانه برای مددجویان بهزیستی اعلام شده بود، وزارت تعاون از افزایش ۲۰ درصدی یارانه برای همه دهک‌های پایین جامعه خبر داد.

به گزارش آسیانیوز، افزایش 20 درصدی یارانه در سال 1402 تاکنون شامل مددجویان و مستمری بگیران شده است و به گفته وزیر تعاون از این به بعد یارانه دهک‌های پایین جامعه هم 20 درصد افزایش خواهد یافت.

 بر اساس تصویب وزارت تعاون افزایش 20 درصدی یارانه برای مددجویان از خرداد ماه آغاز شد. این درحالی است که امروز وزیر رفاه در حاشیه جلسه هیات دولت از افزایش افزایش ۲۰ درصدی یارانه برای دهک‌های پایین جامعه خبر داد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تاکید کرد: تصمیم بر این شده تا ۲۰ درصد به یارانه دهک‌های پایین جامعه اضافه شود و باتوجه به گشایش های اقتصادی امیدوار به ایجاد رونق خوبی در سال ۱۴۰۲ هستیم.

سید صولت مرتضوی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران، در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه اخبار مطروحه از رانت ها و فساد ها در صندوق بازنشستگی کشوری چه میزان صحت دارد، بیان کرد: امکان دارد خدایی نکرده در برخی از شرکت ها تخلف هایی صورت بگیرد. هم مرکز حراست ما، هم مرکز بازرسی ما و هم مدیران عامل ما پیگیر هستند تا هر کجا که تخلفی کشف شد با شدت و قدرت برخورد شود.


تغییر میزان یارانه نقدی
وی در ادامه در پاسخ به این پرسش که آیا تغییری در میزان یارانه‌ها صورت خواهد گرفت، بیان کرد: اکنون تصمیم بر این است که ۲۰ درصد به یارانه دهک‌های پایین جامعه اضافه شود.

این امکان وجود دارد باتوجه به اینکه در اقتصاد کشور اتفاق‌های خوبی در حال رخ دادن است و باتوجه به سفرها و پیگیری هایی که رئیس جمهور دارند، رونق خوبی در سال ۱۴۰۲ رخ دهد و به این موضوع نیز امیدوار هستیم که شرمنده آحاد مختلف مردم نشویم. بنده به عنوان وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی این آرزو را دارم که بتوانیم میزان یارانه را افزایش دهیم.

 وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آخرین تغییرات صورت گرفته در لایحه برنامه هفتم توسعه پیرامون مسائل کارگران چه بوده است، بیان کرد: بنده از اصحاب رسانه خواهش دارم که پیش داوری نکرده و اجازه دهید تا برنامه تقدیم مجلس شود.

وی گفت: برنامه ای که تقدیم مجلس شد یعنی به تایید هیئت وزیران و رئیس جمهور رسیده است. طبیعی که این برنامه مانند همه برنامه ها نقدپذیر است. مانند همه برنامه های دیگر آحاد مختلف مردم و شخصیت های مختلف می توانند نقد خود را نسبت به برنامه هفتم داشته باشند. ما به عنوان کارگزاران نظام و دولت موظف هستیم که نقدهای مردم و نخبگان پاسخگو باشیم. برخی از اخباری که در فضای مجازی منتشر می شود صحت ندارد. البته باید بگویم که برخی از اصلاحات در حوزه صندوق ها گریز ناپذیر است.

وی در ادامه تاکید کرد: ما چاره ای نداریم جز اینکه اصلاحات را انجام دهیم اما قطعا باید با یک شیب منطقی و ملایم باشد تا خدایی ناخواسته مشکلی برای اقشار مختلف مردم ایجاد نکند./

https://www.asianews.ir/u/ao0
اخبار مرتبط
معاون وزیر رفاه گفت: طرح کالا برگ بر روی تامین سبد غذایی مردم و تامین ویتامین ها و کالری های مورد نیاز متمرکز شدو این اقلام به ۱۵ قلم افزایش می یابد.
در راستای شفاف‌سازی و رفع ابهامات نحوه اجرای طرح کالابرگ الکترونیک، به پرسش‌های فروشندگان فروشگاه‌ها و هایپرمارکت‌ها پاسخ داده شده است.
معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از افزایش مبلغ یارانه‌ها به‌صورت اعتباری خبر داد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید