صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
یکشنبه / ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۸:۰۳
کد خبر: 15203
گزارشگر: 2
۵۲۶
۰
۰
۳
نمودار قیمت آهن

مقایسه قیمت تیرآهن بناب با سایر برندها

مقایسه قیمت تیرآهن بناب با سایر برندها
مقایسه قیمت تیرآهن برندهای مختلف و انتخاب بهترین کارخانه با ایده آل ترین قیمت می تواند سبب کسب سود زیاد از پروژه هایتان شود.

در ایران کارخانه‌های مختلفی در زمینه تولید تیرآهن فعالیت دارند. بسیاری از این کارخانه‌ها، مجتمع‌های فولاد بزرگی هستند که اعتبار و کیفیت محصولاتشان اثبات شده است. به‌همین‌دلیل خریداران در انتخاب برند مناسب برای خرید تیرآهن به چالش برمی‌خورند و یکی از مهم‌ترین معیارهایی که برای انتخاب برند مناسب انجام می‌دهند، بررسی و مقایسه قیمت محصول مورد نیازشان در کارخانه‌های مختلف است. تیرآهن بناب یکی از پرطرفدارترین پروفیل‌های فولادی در ایران است؛ اما کارخانه‌های معتبر دیگری چون ذوب آهن اصفهان، فولاد اهواز و فایکو هم محصولات باکیفیتی تولید می‌کنند. در این مقاله مقایسه بین قیمت تیرآهن بناب با سایر برندها را انجام می‌دهیم تا هم از روند نرخ این محصولات اطلاع داشته باشید و هم بتوانید برای انتخاب بهترین برند تصمیم‌گیری کنید. این مقایسه بین قیمت تیرآهن‌های سایز ۱۴ برندهای مختلف انجام شده است، اما نمودار سایر سایزهای این محصولات نیز روند مشابهی را طی کردند.

 

روند قیمت تیرآهن بناب در سه ماهه ابتدایی ۱۴۰۲

 

سال ۱۴۰۲ برای تیرآهن ۱۴ بناب با قیمت ۳ میلیون و ۳۰۲ هزار تومان آغاز شد و در دومین روز کاری (۱۵ فروردین) جهش ناگهانی ۳۳۰ هزار تومانی پیدا کرد. بعد از این جهش، روند نزولی اصلاحی نرخ محصول آغاز شد و تا ۲۶ فروردین دوباره به قیمت ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسید. بازار از ۲۶ تا ۲۸ فروردین، روند با ثباتی داشت. اما در ۲۸ فروردین جهش شدید دیگری اتفاق افتاد و قیمت تیرآهن ۱۴ بناب را به ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رساند! تا ۳۰ فروردین، قیمت کمی پایین آمد و به ۳ میلیون و ۸۵۳ هزار تومان هم رسید، اما در آخرین روز فروردین، برای اولین بار در سال۱۴۰۲ نرخ ۴ میلیونی را ثبت کرد. تیرآهن بناب در روزهای آخر فروردین با قیمتی بین ۴ میلیون و ۲۰۰ تا ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان خرید و فروش شد.

قیمت تیرآهن ۱۴ بناب

با شروع اردیبهشت، این پروفیل فولادی با قیمت اصلاح شده ۳ میلیون و ۴۸۶ هزار تومان به بازار مصرف عرضه شد. البته در نیمه ابتدایی اردیبهشت هم سیر صعودی داشت و نرخ آن تا ۳ میلیون و ۶۶۹ هزار تومان هم بالا رفت. از۱۷ تا ۲۳ اردیبهشت قیمت این محصول روی ۳ میلیون و ۵۷۷ هزار تومان ثابت ماند و بعد از آن هم کاهش پیدا کرد و به ۳ میلیون و ۴۴۰ هزار تومان رسید. نمودار اردیبهشت تیرآهن بناب در انتهای اردیبهشت بین دو عدد در نوسان بود، اما کم‌تر از حد حمایتی و بیشتر از حد مقاومتی آن نشد.
ثبات روزهای آخر اردیبهشت در ابتدای خرداد هم ادامه داشت. این محصول از یکم تا ششم خرداد با نرخ ثابت ۳ میلیون و ۵۳۲ هزار تومان عرضه شد. بعد از آن کاهش پیدا کرد و به ۳ میلیون و ۴۸۶ رسید و تا ۲۰ خرداد روی همین قیمت باقی ماند! نوسان بعدی این محصول کارخانه بناب نزولی بود و نرخ آن را به ۳ میلیون و ۴۴۰ هزار تومان رساند و تا امروز (۲۸ خرداد) هم تغییری در آن ایجاد نشده است.

 

مقایسه روند قیمت تیرآهن ذوب آهن با بناب

 

قیمت تیرآهن ذوب آهن در ابتدای سال ۱۴۰۲ از برند بناب این پروفیل ارزان‌تر بود و کار خود را با ۳ میلیون و ۱۶۵هزار تومان آغازکرد. در نمودار فروردین ماه این محصول هیچ جهشی وجود نداشت، بلکه روند آن سیر نزولی گرفت و تا ۲۶ فروردین به ۲ میلیون و ۲۶۰ هزار تومان رسید! البته بعد از آن تاحدودی اصلاح شد در روزهای آخر فروردین با قیمتی نزدیک به ۳ میلیون تومان خرید و فروش می‌شد. اما برخلاف تیرآهن بناب، هیچ نوسان شدید و ناگهانی در فروردین تجربه نکرد.
تیرآهن ذوب آهن اصفهان هم نیمه ابتدایی اردیبهشت را با سیر صعودی ملایم پشت سر گذاشت؛ بالاترین عددی که در این دو هفته ثبت شد، ۳ میلیون و ۲۲۷ هزار تومان بود. محصولات ذوب آهن اصفهان در نیمه دوم اردیبهشت هم نوسان جدی نداشتند؛ این محصول در بازه دو هفته‌ای ۱۶تا ۳۱ اردیبهشت با قیمتی بین ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان تا ۳ میلیون و ۵۰ هزار تومان خرید و فروش شد.

قیمت تیرآهن ۱۴ اصفهان

قیمت تیرآهن ۱۴ذوب آهن اصفهان در ۳ روز ابتدایی خرداد روی قیمت ۳ میلیون و ۷۳ هزار تومان ثابت ماند، اما بعد از آن کاهش پیدا کرد و تا ۱۰ خرداد با قیمت ۲ میلیون و ۹۳۵ هزار تومان عرضه شد که حدود ۶۰۰ هزار تومان کم‌تر از تیرآهن بناب بود. در بازه ده روزه (۱۰ تا ۲۰ خرداد) تیرآهن ذوب آهن نوسان جدی نداشت و در اکثر روزها با قیمت ۲ میلیون و ۹۸۱ هزار تومان خرید و فروش شد. اما با شروع دهه آخر خرداد، روند نزولی به خود گرفت و تا ۲ میلیون و ۹۱۶ هزار تومان هم پایین آمد. اما در ۲۷ خرداد، دوباره افزایش قیمت تجربه شد و نرخ این محصول به بالای ۳ میلیون تومان رسید. در روزهای آخر خردادماه، نوسان قیمت تیرآهن ذوب آهن از محصولات بناب بیشتر شده است.

 

مقایسه نمودار قیمت تیرآهن فایکو با بناب

 

تیرآهن فایکو در ابتدای فروردین از همه محصولاتی که پیش از این نام بردیم، گران‌تر بود و با قیمت ۳ میلیون و ۸۵۳ هزار تومان عرضه شد. نرخ این محصول از۱۹ فروردین اصلاح شد و تا ۲۸ فروردین به ۳ میلیون و ۴۴۰ هزار تومان هم رسید. در آخرین روزهای فروردین هم مانند تیرآهن بناب، سیر صعودی به خود گرفت و قیمت آن دوباره به نزدیکی ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسید.
۴ اردیبهشت برای تیرآهن فایکو، برخلاف برند بناب این محصول، اصلاحی نبود و عدد ۴ میلیون و ۶۷۸ هزار تومان را ثبت کرد. البته از ۵ اردیبهشت روند نزولی آغاز شد و تا ۱۱ اردیبهشت حدود یک میلیون تومان کاهش قیمت را تجربه کرد و با نرخ ۳ میلیون و ۶۶۹ هزار تومان معامله شد. قیمت در ۱۲ اردیبهشت تاحدودی اصلاح شد، اما بازار وارد روند ثبات شده بود و تا آخر اردیبهشت، از ۳ میلیون و ۷۶۰ هزار تومان بالاتر نرفت.
قیمت تیرآهن ۱۴ فایکو در هفته اول خرداد، هیچ تغییری نسبت به روزهای آخر اردیبهشت نداشت. از ۷ خرداد، کمی کاهش پیدا کرد و روی عدد ۳ میلیون و ۶۲۳ هزار تومان ثابت شد. این ثبات تا ۲۰ خرداد ادامه داشت اما بعد از آن وارد سیر نزولی شد و تا ۳ میلیون و۴۸۶ هزار تومان پایین آمد.

 

چرا قیمت تیرآهن‌های برندهای مختلف با یکدیگر تفاوت دارد؟

 

قیمت تیرآهن به معیارهای مختلفی بستگی دارد. کارخانه‌های مختلف نرخ محصولاتشان را بر اساس هزینه تمام شده تولید و میزان عرضه و تقاضای بازار تعیین می‌کنند. با وجود اینکه معیارهایی مانند قیمت دلار یا شرایط سیاسی روی نرخ تمام مقاطع فولادی تأثیر می‌گذارد، اما اثر آن روی محصولات برندهای مختلف متفاوت است. به همین دلیل زمانی که قصد خرید تیرآهن دارید، باید از منبعی معتبر نرخ محصولات برندهای مختلف را از یک منبع معتبر مورد بررسی قرار بدهید. آهن آنلاین بهترین مرجع برای برآورد قیمت محصولات فولادی مختلف است. زیرا هم قیمت‌ها را بلافاصله بعد از نوسان بروزرسانی می‌کند و هم در کنار هر محصول، میزان رشد یا کاهش و نمودار قیمت آن را به شما نمایش می‌دهد. همچنین امکان خرید تیرآهن بناب و سایر برندها از این مجموعه وجود دارد.

https://www.asianews.ir/u/apr
اخبار مرتبط
نبشی و ناودانی دو محصول بسیار پر‌کاربرد در صنعت ساخت و ساز به شمار می‌روند که از لحاظ شکل ظاهری و کاربرد در صنعت تفاوت‌های بسیاری دارند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید