صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
دوشنبه / ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۴:۲۵
کد خبر: 15217
گزارشگر: 306
۱۹۷
۰
۰
۱
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار مهریز خبر داد

تهیه بانک اطلاعاتی از پیرغلامان شهرستان مهریز

تهیه بانک اطلاعاتی از پیرغلامان شهرستان مهریز
یزد - معاون فرماندارمهریز با اشاره به تهیه بانک اطلاعاتی از پیرغلامان شهرستان بیان داشت : این سایت می تواند سایت جامعی از هیات های مذهبی مهریز باشد که بخشی از آن به پیرغلامان اختصاص دارد

آسیانیوز / یزد ؛ «مصطفی زارع زاده» در جلسه هماهنگی و برنامه ریزی همایش پیرغلامان ضمن تشریح و معرفی سایت مذکوربعنوان سایت مرجع خاطرنشان کرد: هرفردی با مراجعه به این سایت می تواند هرگونه اطلاعاتی در خصوص محرم و نحوه عزاداری های شهرستان را دریافت کند.

وی افزود: با بیان اینکه بسیاری از اشعار به فراموشی سپرده شده است ، با راه اندازی این سایت یاد و نام، خاطرات و اشعار پیرغلامان به یادگار خواهد ماند افزود : در این سایت آداب و رسوم محلات و روستاهای مهریز، اسامی تمام حسینیه ها و قدمت و مراسم های آنها، وقفیات، پیرغلامان، مداحان، ذاکرین و غیره جمع آوری می شود و به عنوان میراث معنوی و ماندگار برای شهرستان باقی خواهد ماند.

 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار مهریز در بخشی از سخنان خود به اخلاص خدام امام حسین(ع) پرداخت و گفت: امام حسین (ع) در واقعه کربلا اصحاب و یاران و خانواده‌اش را در طبق اخلاص تقدیم خدا و دین اسلام کرد و خدام آن حضرت هم از این ویژگی بصورت بارزی برخوردارند و از نظر فرهنگی نیز در واقعه کربلا برای شیرخوار تا سالمندان جامعه، الگو و حجت داریم.

زارع زاده  در ادامه با بیان این که پیرغلام یعنی اخلاص به تمام معنا که جز برای رضای خداوند و اهل بیت کاری انجام نمی‌دهد، ادامه داد: این ویژگی مهم، الگوی اصلی تمام هیات‌های مذهبی بوده که بسیار هم موفق بوده است و این چراغ بخاطر اخلاص پیرغلامان خاموش نشده است.

 معاون فرماندار مهریز  بر برگزاری باشکوه عید غدیر تاکید کرد و گفت: هیات های مذهبی غدیر را نیز مانند محرم بصورت گسترده و بزرگ برگزار کنند چراکه اگر غدیر پاس داشته می شد محرم هم اتفاق نمی افتاد.

سید محمد جواد عرفانفر

تهیه بانک اطلاعاتی از پیرغلامان شهرستان مهریز ، مصطفی زارع زاده  معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار مهریز

https://www.asianews.ir/u/aq5
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید