صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
دوشنبه / ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۸:۴۱
کد خبر: 15224
گزارشگر: 306
۴۷۲
۰
۰
۱
شهردار شهر جهانی یزد

یزد نیازمند شبکه فاضلاب خانگی نبوده است / سهم اندک شهرداری در رابطه با ساختمانهای ناایمن

یزد نیازمند شبکه فاضلاب خانگی نبوده است / سهم اندک شهرداری در رابطه با ساختمانهای ناایمن
یزد - شهردار گفت : باتوجه به اینکه ​برای رسیدن به سفره‌های آب زیرزمینی نیز نیازمند ۲۰۰ متر حفر چاه هستیم و عملاً فاضلاب خانگی روی این کیفیت و بهداشت این سفره‎ها تاثیری ندارد معتقدم شهر یزد نیازمند شبکه فاضلاب خانگی نبوده است و خواستار توقف شبکه فاضلاب شهر هستیم

آسیانیوز / یزد : « ابوالقاسم محی الدینی » در دومین نشست مطبوعاتی خود در جمع خبرنگاران تصریح داشت : سابقه ایجاد فاضلاب مربوط به دفع پسماند شیمیایی واحدهای کوچک سطح شهر بوده است و لذا خالی کردن زمین از این رطوبت و خشک شدن لایه‌های زمین، حفظ ۹۲۰ هکتار فضای سبز شهر را با مشکل مواجه کرده است .

شهردار یزد گفت: ناوگان حمل و نقل شهر دچار فرسودگی است و متاسفانه طی دهه گذشته هیچ حمایتی از سوی دولت در زمینه نوسازی ناوگان شهری در کشور نشده و طی این مدت شهرداری‌ها به تنهایی یارانه‌های این بخش را متحمل شده اند .

وی با بیان اینکه سال گذشته حدود ۷۰ میلیارد تومان به ناوگان شهری یارانه پرداخت شده که تنها هفت میلیارد تومان بلیط فروشی شده است از خریداری ۱۲۴ دستگاه اتوبوس و ون برای اضافه شدن بخشی از آنها به ناوگان حمل و نقل عمومی شهر تا ابتدای سال تحصیلی جدید و هدف گذاری نوسازی ۵۰۰ دستگاه تاکسی شهری در سال جاری خبر داد.

محی الدینی با اشاره به خریداری ۹۵ دستگاه ون و ۲۹ دستگاه اتوبوس برای شهر گفت : تاکنون تنها ۹ دستگاه اتوبوس به شهرداری تحویل شده و ابراز امیدواری کرد تا در ابتدای سال تحصیلی شاهد فعالیت این اتوبوسها و ۲۹ دستگاه ون‌ تحویلی باشیم.

وی به رغم محدودیتها در زمینه اتوبوسها از جایگاه سوم یزد در کشور خبر داد.

شهردار یزد با بیان اینکه ۲۰۰ دستگاه تاکسی شهری یزد در سال گذشته نوسازی شده است شاره گفت :  از هدف گذاری امسال برای نوسازی ۵۰۰ دستگاه تاکسی دیگر با پرداخت ۱۵۰ میلیارد تومان تسهیلات خبر داد.

محی الدینی تعلل در اجرای برخی طرحهای شهری را عدم مدیریت یکپارچه شهری دانست و گفت: خیلی از معابر نیازمند آسفالت هستند ولی به دلیل لزوم ارائه خدمات دیگری مانند اصلاح شبکه فاضلاب و اجرای رینگ آب شهر با اجرای ۱۷۰ کیلومتر اجرای شبکه و اتصال ۱۷۰ هزار مترمکعب مخازن مجبور به هماهنگی و مدیریت فعالیتهای شهری هستیم.

وی افزود : متاسفانه در شرایطی قرار داریم که دچار فرسودگی شبکه فاضلاب و مشکلاتی در شبکه آبرسانی هستیم و این در حالیست که با مشکلات دیگری مانند فرسودگی آسفالت معابر نیز مواجه هستیم.

شهردار شهر جهانی با بیان اینکه ساماندهی آسفالت معابر شهر نیازمند بودجه شش هزار میلیارد تومانی است  گفت :   200 میلیارد تومان آن تامین و در تلاشیم تا  با تامین منابع مالی دیگری امکان مرمت سایر معابر را براساس ضرورت فراهم نمائیم.

به گفته این مسئول  معابر سطح شهر براساس میزان ترددها با کیفیتهای مختلف روکش آسفالت خواهند شد.

محی الدینی در مورد تبدیل آرا تخریب کمیسیون ماده ۱۰۰ به اعمال جریمه، گفت: این تصمیم در بند ت تبصره ۶ بودجه ۱۴۰۲ با لحاظ چهار شرط به قانون تبدیل شده است.

وی شروط این تبدیل را نبودن ساختمان در خارج از محدوده شهر، تجاوز نکردن به ملک شهر و دیگر شهروندان، نساختن ملک در باغات و پیشامدگی‌ها که عمدتاً ناشی از شکایات همسایگان براساس مراتب و اعلام رای تخریب تا پایان سال ۱۴۰۰ ذکر کرد.

شهردار یزد با بیان این که در حال حاضر شهر یزد دارای دو هزار حکم تخریب است که حدود ۸۰۰ مورد آنها مشمول این تبدیل رای هستند، گفت: اصولاً اجرای این تعداد احکام تخریب در برخی از شهرهای بزرگ به لحاظ تعداد قابل ملاحظه آنها امکان اجرا نیز ندارد.

محی الدینی در بخش دیگری از سخنان خود به معضل ازدحام و ترافیک بلوار طالقانی پرداخت و تصریح داشت : معضل ایجاد شده ناشی از استقرار  مجموعه‌های پزشکی و درمانی در این بلوار بوده که البته اخیراً بخشهای دیگری نیز به این مجموعه‌ها نیز اضافه شده و مشکل پارکینگ و ترافیک را در این معبر مضاعف کرده است.

وی از اختصاص زمینی به وسعت بیش از ۳۷۰۰ مترمربع برای ایجاد پارکینگ در این بلوار خبر داد و ابراز امیدواری کرد که از این طریق بخشی از مشکل مذکور و ازدحام در این معبر مرتفع شود.

شهردار یزد عنوان کرد : برای ساخت پارکینگهای جدید در مناطق مختلف شهر برنامه ریزی داریم و در این راستا در حال احصاء زمین‌هایی در شهر برای کاربری پارکینگ هستیم.

وی در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران در خصوص طرح جاده گازی گفت: مجموع مسیر جاده گازی ۱۳ کیلومتر است که ۲.۲ کیلومتر آن در دانشگاه است ولی مصوبه شورای ترافیک دارد که با ابلاغ مصوبه، از تیرماه و طی شش ماه این مسیر دسترسی بین میدان طراوت و شهردای گمنام ایجاد شود.

شهردار شهر میراث جهانی یزد در بخش دیگری از سخنان خود به ساختمانهای ناایمن شهر پرداخت وگفت:

وی با ابراز تآسف بیان داشت : بسیاری از واحدهای شهر به دلیل ناایمن بودن هنوز پایان کار نگرفته‌اند ولی مردم در حال سکونت یا تردد در آنها هستند و افزود : سهم شورای شهر و شهرداری در ساماندهی ساختمانهای ناایمن شهر اندک است و سایر بخشها نیز در این امر باید دخیل شوند.

وی در ادامه افزود : علی رغم گلایه هایی که بعد از ساخت از شهرداری می شود لیکن شهرداری در زمان خود تذکرات خود را به مالکان ساختمانهای ناایمن براساس اعلام سازمان آتش‌نشانی شهر داده است .

شهردار یزد  با اشاره این که مدیریت شهری در شرایط کنونی اقتصاد کشور بسیار دشوار است، گفت: نه می‌توان شهروندان را از ساخت و ساز غیرمجاز باز داشت و نه می‌توان اجازه داد که ساخت و ساز غیراصولی صورت گیرد و لازم است که برخی قوانین اصلاح و عزم جدی و همگانی در این رابطه انجام شود.

محی الدینی  در بخش دیگری از سخنان خود به پساب شهر برای آبیاری فضای سبز پرداخت وگفت : از سالهای گذشته ۵۰ لیتر تخصیص به شهرداری یزد داده شد ولی در همین رابطه نیز مخزنی در اکوپارک ایجاد شده که به دلیل رفع نامطلوب آلودگی، در حال رایزنی برای اصلاح این مشکل هستیم.

به گفته شهردار یزد سالانه ۶.۵ میلیون مترمکعب آب برای فضای سبز شهر یزد استفاده می‌شودکه دو میلیون مترمکعب از آن آب شرب است و در نظر است ۱.۲ میلیون مترمکعب آن با پساب جبران شود.

وی افزود : ۵۳ انشعاب پارسال خارج شده و امسال نیز آب فضای سبز شهرک دانشگاه و امامشهر با حذف ۴۰ انشعاب از شبکه آب شهری جدا خواهد شد.

محی الدینی بیان داشت : شبکه پساب برای آبیاری فضای سبز شهر از دو سمت اکوپارک و جاده تفت ایجاد شده و امسال اولین بهره‌برداری را از سمت مخزن جاده تفت شاهد خواهیم بود.

در پایان از بنر « دومین پویش مردمی من یک شهر دارم » رونمایی شد .

سید محمد جواد عرفانفر

 یزد نیازمند شبکه فاضلاب خانگی نبوده است / سهم اندک شهرداری در رابطه با ساختمانهای ناایمن ، ابوالقاسم محی الدینی شهردار یزد

https://www.asianews.ir/u/aqc
اخبار مرتبط
یزد - سخنگوی شهرداری با بیان اینکه ۱۵ هزار متر مربع آسفالت بلوار باهنر یزد مرمت و تعویض می‌شود، در ارتباط با علت اجرای شبانه این پروژه، گفت: در راستای کاهش بار ترافیکی بلوار باهنر، این پروژه از ساعت ۲۳ تا هفت صبح اجرا می‌شود
یزد - محمد صادق ابوالقاسمی با غفاریان مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرستان یزد دیدار کرد
یزد - با حضور محمد صادق ابوالقاسمی بخشدار مرکزی یزد در دفتر کار محی الدینی شهردار یزد طرح های مشترک مورد بررسی قرار گرفت و برخی طرح ها که به دلایل مختلف متوقف شده بودند تعیین تکلیف شد
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید