صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
سه شنبه / ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۵:۴۴
کد خبر: 15233
گزارشگر: 213
۳۳۵
۰
۰
۱
مجلس به وزیر جدید کشاورزی رای اعتماد داد

مخالفان گفتند علی نیکبخت برنامه ای برای مقابله با خشکسالی کشور ندارد!

مخالفان گفتند علی نیکبخت برنامه ای برای مقابله با خشکسالی کشور ندارد!
مجلس امروز به علی نیکبخت وزیر جدید جهاد کشاورزی رأی اعتماد داد؛ ولی مخالفان در مجلس از فقدان برنامه در زمینه‌ خشکسالی یا حوزه جنگل‌ها در طرح پیشنهادی او، انتقاد کردند.
به گزارش آسیانیوز، مجلس شورای اسلامی روز سه‌شنبه با ۱۹۸ رأی موافق، به علی نیکبخت برای تصدی وزارت جهاد کشاورزی رأی اعتماد داد. در این رأی‌گیری، ۴۰ نماینده نیز به آقای نیکبخت رأی مخالف دادند.

علی نیکبخت پیش از این معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی بود و از جمله ریاست جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان را بر عهده داشته است.

او همچنین معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی و رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران بوده است.

در حالی‌که موافقان، این سابقه آقای نیکبخت را از دلایل رأی اعتماد به او دانستند، اما نمایندگان مخالف، از فقدان برنامه در زمینه‌های مرتبط با خشکسالی یا حوزه جنگل‌ها در طرح پیشنهادی او، انتقاد کردند.

پیش از علی نیکبخت، جواد ساداتی‌نژاد وزیر جهاد کشاورزی بود که کمبود و گرانی مکرر اقلام خوراکی از جمله گوشت قرمز، مرغ، تخم مرغ در دوره وزارت او ابعاد گسترده‌تری گرفت.

ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری، پیش از برکناری وزیر جهاد کشاورزی، اقدام به کنار گذاشتن مسعود کاظمی از سمت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کرده بود.

همچنین، در پی برکناری رئیس سازمان برنامه و بودجه و وزیر جهاد کشاورزی و استیضاح وزیر صمت، احتمال استیضاح احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد، نیز شدت گرفت که به دلیل به حد نصاب نرسیدن تعداد امضاها نمایندگان متقاضی، استیضاح خاندوزی منتفی شد.

این تغییرات در حالی صورت می‌گیرد که وضعیت بحرانی اقتصاد ایران وخیم‌تر شده و قیمت‌ها با شتاب تندتری افزایش یافته است./
https://www.asianews.ir/u/aql
اخبار مرتبط
در حالی که در برخی مناطق تهران آب همچنان یا قطع است یا با فشار ضعیف وصل شده، براساس گزارش ها آب معدنی هم کمیاب است و آبرسانی با تانکر قطره ای در خیابان های پایتخت دیده می شود!
در حالی در روزهای اخیر گزارش هایی از قطعی آب در برخی مناطق تهران حکایت دارند، که هنوز علت دقیق آن رسما از سوی سازمان ها اعلام نشده است.
دریاچه پریشان کازرون در کنوانسیون جهانی، با نام یکی از تالاب های جهانی به ثبت رسید؛ در پیش از انقلاب مردم بوشهر را از کم آبی نجات داد؛ ولی کازرون امروز بی آب و پریشان آن خشکیده!
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید