صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۸:۰۵
کد خبر: 15261
گزارشگر: 306
۶۳۹
۰
۰
۱
رئیس کل دادگستری استان یزد خبر داد

راه اندازی دومین دوره کارآموزی قضایی پس از ۲۰ سال وقفه / رتبه اول اتقان آراء در کشور / برگزاری بزرگترین مزایده فروش درکشور

راه اندازی دومین دوره کارآموزی قضایی پس از ۲۰ سال وقفه / رتبه اول اتقان آراء در کشور / برگزاری بزرگترین مزایده فروش درکشور
یزد - رئیس کل دادگستری استان از برگزاری دومین دوره کارآموزی قضایی پس از ۲۰ سال وقفه به عنوان اقدامات شاخص دستگاه قضایی استان طی یکسال اخیر خبر داد

آسیانیوز / یزد ؛ « غلامعلی دهشیری » در نشست خبری که به مناسبت هفته قوه قضائیه در جمع اصحاب رسانه استان برگزار گردید افزود : با رایزنی‌های مختلف موفق شدیم مجوز بر گزاری دوره کارآموزی قضایی را برای دادگستری استان دریافت و در همین راستا از ۲۳ خردادماه دومین دوره کارآموزی را دایر کردیم که هم اکنون ۲۸ نفر از هفت استان کشور در حال گذران دوره کارآموزی هستند.

رئیس کل دادگستری استان یزد با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری و شعار سال در حوزه اقتصاد مقاومتی بیان داشت : در سال گذشته با راه‌اندازی سایت حامی امکان مراجعه همه صنایع دارای مشکل جهت ارائه گزارش و رسیدگی به مسائل خود  فراهم گردیده است .

وی با اعلام اینکه طی هفته آتی، یک واحد تولیدی در میبد را پس از ۸ سال تعطیلی راه اندازی خواهیم کرد خاطرنشان کرد : طی یکسال گذشته ۴۶ مورد بازدید میدانی از واحدهای تولیدی مسئله دار و موفق صورت گرفته و ضمن رفع مشکل از ۲۰۵ واحد،  ۱۷ واحد تعطیل نیز راه اندازی شد .

به گفته دهشیری استان یزد در اتقان آراء رتبه اول کشور را در اختیار دارد و اضافه کرد : ۵۲.۵ درصد از دعاوی منجر به صلح و سازش می‌شود که یزد را از این حیث در رتبه سوم کشور قرار داده و متوسط زمان رسیدگی به دعاوی با ۴۸ روز کاهش، در دستگاه قضا استان هم اکنون ۷۷ روز است.

مقام ارشد قوه قضائیه استان با بیان اینکه سال گذشته ۳۱ فقره پرونده در موضوع مفاسد اقتصادی و اداری تشکیل شده که کشفیات آنها به ارزش ۱۸ هزار و ۲۳۲ میلیارد تومان و شامل مواردی از جمله ۸۰ سکه تمام بهار آزادی، ۱۰ واحد آپارتمان و ۱۱ هزار هکتار زمین عمدتاً در قالب رشوه و ارتشا بوده است از اهتمام دستگاه قضا به موضوع مبارزه با فساد خبر داد.

رئیس کل دادگستری استان یزد عنوان کرد : با توجه به بازدید سال گذشته رئیس قوه قضائیه از پارکینگ خودروهای توقیف شده ایستگاه مواد مخدر استان، در تیرماه سال جاری شاهد برگزاری بزرگترین مزایده کشور برای فروش ۷۱۰ دستگاه خودرو شامل ۵۳۰ دستگاه خودروی سبک، ۸۰ دستگاه کامیون و کامیونت، ۱۷ اتوبوس و ۱۳۰ دستگاه موتورسیکلت به ارزش پایه ۴۰۰ میلیارد تومان خواهیم بود.

دهشیری با اشاره به مبارزه با فرار مالیاتی و رسیدگی به  ۲۱ پرونده اظهار داشت : هفت پرونده به مبلغ بالغ بر ۷۲۵ میلیارد تومان فرار مالیاتی شناسایی گردیده است.

وی  در بخش دیگری از سخنان خود از راه اندازی کمیته استعلام اموال نامشروع افراد و محکومان متواری که می‌بایست به نفع نهادهای انقلابی مصادره شود خبر داد و اعلام داشت : در همین راستا طی یکسال اخیر ۱۴۰۰ پلاک ثبتی شناسایی شده که این اقدام به نفع نهادهای انقلابی و مانع از زمین خواری و سودجویی افراد نامشروع در این زمینه گردیده است.  

دهشیری  گفت : امیدوارم از طریق دستگاه قضایی استان بتوان با توجه به افزایش دعاوی در جذب قضات نیز موفق‌تر عمل نمائیم .

وی با اشاره به  لزوم استانداردسازی قرارهای کارشناسی بیان داشت : تاکنون شش قرار با بیشترین فراوانی، استانداردسازی شده و روی سایت برای استفاده کارشناسان دادگستری قرار گرفته است.

این مقام قضایی با اعلام اینکه استان یزد  بنیان‌گذاری وحدت رویه در آراء شده است ادامه داد : تاکنون ۹۳ رای با برداشتهای مختلف در ۳۷ موضوع شناسایی و به دیوان عالی کشور ارسال کرده‌ایم که تاکنون شش مورد از آنها تایید شده است و امیدواریم از این طریق در آراء مشابه وحدت رویه را شاهد باشیم.

به گفته رئیس کل دادگستری استان یزد  طی یکسال گذشته بالغ بر ۱۸ هزار میلیارد تومان فساد اقتصادی و اداری در قالب ۳۱ فقره پرونده کشف و در این راستا ۱۷ واحد تولیدی تعطیل شده استان احیا گردید .

دهشیری با اشاره به راه اندازی واحد ارشاد و تبیین در دادستانی برای حل اختلافات و صلح و سازش بین طرفین دعوا بدون تشکیل پرونده حقوقی طی یکسال اخیر عنوان کرد : امسال ۱۴ هدف برای دستگاه‌های قضایی در سراسر کشور تعیین شده و در پایان سال براساس آن ارزیابی صورت می گیرد که در این راستا امیدواریم از نظرات و پیشنهادات اصحاب رسانه در این موارد بهره مند شویم .

سید محمد جواد عرفانفر

 راه اندازی دومین دوره کارآموزی قضایی پس از ۲۰ سال وقفه /  رتبه اول اتقان آراء در کشور / برگزاری بزرگترین مزایده فروش درکشور ، غلامعلی دهشیری رئیس کل دادگستری استان یزد

https://www.asianews.ir/u/are
اخبار مرتبط
یزد - رئیس کل دادگستری استان گفت: آموزش روش نوشتن شرح و نقد رأی ، یکی از آموزش های مهم در دانشکده های حقوق فرانسه است موضوعی که در دانشگا های ما به آن توجه چندانی نشده است
یزد - استاندار یک دستگاه دوچرخه را به زینب دهقان، دختر بچه 8 ساله ای که با شکستن قلک خود مبلغی را که جهت خرید دوچرخه جمع آوردی کرده بود را به آزادی یک مادر در بند اختصاص داده بود هدیه کرد
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید