صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
پنج شنبه / ۱ تیر ۱۴۰۲ / ۲۲:۵۴
کد خبر: 15278
گزارشگر: 213
۵۳۳
۰
۰
۲
آخرین گزارش اکونومیست درباره شاخص زندگی

تهران در قعر جدول!

تهران در قعر جدول!
نام تهران از منظر شهر دلپذیر برای زندگی، در کنار چند شهر در آفریقا و خاورمیانه در قعر جدول تازه ترین گزارش اکونومیست قرار گرفته است.

به گزارش آسیانیوز، هفته‌نامه خبری و بین‌المللی اکونومیست در تازه‌ترین گزارش خود، فهرست دلپذیرترین شهرهای جهان برای زندگی را منتشر کرده که در میان ۱۰ شهر صدرنشین، سه شهر کانادا و دو شهر استرالیا و دو شهر سوئیس دیده می‌شود.


نام تهران در کنار شهرهایی از آفریقا و برخی کشورهای خاورمیانه و شرق آسیا در قعر جدول قرار گرفته است، در حالی که در میان کشورهای همسایه ایران، شهرهایی از کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس و جمهوری آذربایجان رتبه‌های متوسطی دارند.

بر اساس این پژوهش که روز پنج‌شنبه اول تیر منتشر شده، وین، پایتخت اتریش، صدرنشین دلپذیرترین شهرها برای زندگی است و بعد از آن نام شهرهای کپنهاگ دانمارک، ملبورن، سیدنی استرالیا و ونکوور کانادا دیده می‌شود.


در مقام‌های ششم تا دهم، شهرهای زوریخ و ژنو سوئیس، گلگری و تورنتو کانادا، و نهایتا اوساکا در ژاپن قرار گرفته‌اند.

علت انتخاب شهر وین به‌عنوان شهر «رویایی برای زندگی» و صدرنشین کردن آن در فهرست بهترین شهرهای جهان، به خاطر «زیرساخت‌های قابل اعتماد، فرهنگ برجسته و سرگرمی‌های فراوان، همچنین خدمات آموزشی و بهداشتی بی‌عیب و نقص» عنوان شده است.

رده‌بندی بهترین شهرهای جهان علاوه بر شاخص‌های یاد شده، موضوع محیط زیست نیز را در نظر گرفته است.

بخش عمده‌ای از ۱۷۲ شهری که فهرست آنها در پژوهش واحد اطلاعات اکونومیست منتشر شده، در اروپا و آمریکای شمالی قرار دارند.

https://www.asianews.ir/u/arv
اخبار مرتبط
مجلس امروز به علی نیکبخت وزیر جدید جهاد کشاورزی رأی اعتماد داد؛ ولی مخالفان در مجلس از فقدان برنامه در زمینه‌ خشکسالی یا حوزه جنگل‌ها در طرح پیشنهادی او، انتقاد کردند.
در حالی که در برخی مناطق تهران آب همچنان یا قطع است یا با فشار ضعیف وصل شده، براساس گزارش ها آب معدنی هم کمیاب است و آبرسانی با تانکر قطره ای در خیابان های پایتخت دیده می شود!
دریاچه پریشان کازرون در کنوانسیون جهانی، با نام یکی از تالاب های جهانی به ثبت رسید؛ در پیش از انقلاب مردم بوشهر را از کم آبی نجات داد؛ ولی کازرون امروز بی آب و پریشان آن خشکیده!
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید