صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
جمعه / ۲ تیر ۱۴۰۲ / ۱۳:۰۳
کد خبر: 15279
گزارشگر: 213
۴۴۷
۰
۰
۱
درباره قطع یارانه نقدی و توزیع کالا در فروشگاه ها

چرا اجرای طرح «کالابرگ» مهم ترین خبر شد؟

چرا اجرای طرح «کالابرگ» مهم ترین خبر شد؟
اخبار مربوط به طرح کالابرگ، افزایش مبلغ یارانه و قیمت اقلام سبد کالابرگ در چند رو زگذشته با استقبال بیشتری از سوی مخاطبین همراه بود.

به گزارش آسیانیوز، اهم اخبار حوزه کار و تعاون در هفته جاری به اعلام آمار صدور مجوزهای مشاغل خانگی و تعداد تعاونی های فعال کشور اختصاص داشت؛ هرچند اخبار مربوط به طرح کالابرگ، افزایش مبلغ یارانه و قیمت اقلام سبد کالابرگ با استقبال بیشتری از سوی مخاطبین همراه بود.

، با اجرای مرحله جدید در طرح کالابرگ الکترونیک از ۱۳ خرداد ماه امسال که به دنبال تاکید رئیس جمهور و به منظور تأمین سبد غذایی خانوارهای کم‌درآمد و کمک به مهار تورم و ثبات بازار به اجرا درآمد، کلیه خانوارهای دهکهای اول تا سوم درآمدی که یارانه ۴۰۰ هزار تومانی دریافت می کنند مشمول افزایش ۲۰ درصدی یارانه شدند. بر این اساس مبلغ ۸۰ هزار تومان به یارانه هر نفر از اعضای خانوار افزوده و در حساب سرپرست خانوار ذخیره شد اما شرط استفاده از آن خرید تا سقف ۷۰ درصد مبلغ یارانه ۴۰۰ هزار تومانی بود که معادل ۳۲۰ هزار تومان می شود، بنابر این امکان برداشت نقدی شارژ ۸۰ هزار تومانی وجود نداشته و صرفا جهت خرید کالابرگ اختصاص یافته است.

اما در جریان اجرای طرح وزارت کار در گزارشی از لیست جزئیات جدول اقلام غذایی کالابرگ الکترونیک و قیمت هر قلم غذایی به نرخ اردیبهشت سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ و مابه التفاوت آن رونمایی کرد.

به گزارش ایسنا، طبق جدولی که وزارت کار منتشر کرده مجموع کل قیمت سبد کالابرگ در اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ مبلغ ۴۳۹ هزار و ۶۸۰ تومان بوده که اکنون به نرخ روز ۸۴۶ هزار و ۶۱۰ تومان رسیده و مابه التفاوت آن حدود ۴۰۷ هزار تومان افزایش را نشان می‌دهد.

برابر آخرین گزارش‌ها در حال حاضر تعداد فروشگاه‌هایی که در کل کشور به سامانه کالابرگ متصل شده اند تا به مردم و خانوارها خدمات بدهند از مرز ۷۰ هزار فروشگاه گذشته و آنطور که مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران خبر داده بیش از ۷۰ هزار خانوار تهرانی تاکنون در طرح کالابرگ الکترونیک مشارکت داشته اند که حاصل مشارکت آنها حدود ۱۲۲ هزار تراکنش خرید بوده است.

جزییات آمار صدور مجوزهای مشاغل خانگی خبر دیگری بود که این هفته از سوی معاونت اشتغال وزارت کار اعلام شد.

طبق گفته محمود کریمی بیرانوند تا پایان سال گذشته بیش از ۲۸۰ هزار فقره مجوز مشاغل خانگی صادر شده که رشد ۲۰۰ درصدی نسبت به دوره‌های قبل را نشان می‌دهد. همچنین طی این مدت ۱۶۰ هزار شغل ایجاد شده و زنان سهم بالایی از دریافت تسهیلات اشتغال خانگی را به خود اختصاص داده‌اند.

سال گذشته مبلغ ۳۰۰۰ میلیارد تومان تسهیلات مشاغل خانگی در بودجه ۱۴۰۱ اختصاص یافت و پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی نسبت به دولتهای گذشته ۱۰۰ درصد افزایش پیدا کرد. امسال با همکاری بانک مرکزی مبلغ ۴۰۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای توسعه مشاغل خانگی درنظر گرفته شده که نسبت به سال قبل از رشد ۳۵ درصدی برخوردار بوده است.

اما وزارت کار در آماری از افزایش تعداد خانه های بهداشت کارگری خبر داد و اعلام کرد توسعه خانه های بهداشت کارگری در سال گذشته ۳۰۰ درصد رشد داشته و یک میلیون کارگر تحت پوشش مراکز ارائه مراقبت های بهداشتی در واحدهای تولیدی قرار گرفتند. از زمان آغاز فعالیت دولت سیزدهم سلامت کارگران و بهداشت محیط کار به عنوان یکی از اولویتهای اساسی مورد توجه قرار گرفته و بحث توسعه و راه اندازی خانه های بهداشت کارگری و ارائه خدمات بهداشتی با جدیت پیگیری شده است.

در هفته ای که گذشت رئیس کمیسیون بانوان اتاق تعاون ایران در نشستی از برگزاری نخستین کنگره ملی بانوان ایرانی خبر داد و هدف از برگزاری این رویداد را اعتلای سهم مشارکت اقتصادی بانوان در پویایی اقتصادی، توسعه پایدار و شبکه سازی عنوان کرد.

وی همچنین آماری از تعداد تعاونی های فعال در کشور ارائه داد و گفت: در حال حاضر ۹۸ هزار تعاونی فعال در سطح کشور وجود دارد که ۱۰ درصد آنها و معادل ۹۸۰۰ تعاونی به زنان اختصاص دارد./

https://www.asianews.ir/u/arw
اخبار مرتبط
آخرین وضعیت قطع یارانه ها و افزایش مبلغ آن برای برخی خانوارها اعلام شد.
وزارت کار و رفاه اجتماعی لیست جزئیات جدول اقلام غذایی کالابرگ الکترونیک و قیمت هر قلم غذایی را اعلام کرده است.
معاون وزارت کار درباره شارژ کالابرگ‌های دهک اول، دوم و سوم و افزایش اعتبار یارانه گفت: مشمولان با نصب برنامه «شما» در موبایل اطلاعات در این‌ زمینه را ببینند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید