صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
شنبه / ۳ تیر ۱۴۰۲ / ۱۱:۵۵
کد خبر: 15297
گزارشگر: 213
۲۳۰۰
۰
۰
۱
کارمزد تراکنش خرید کارتی

کارتخوان‌ها از امروز مشمول مالیات هستند/نانوایی و سوپر مارکت معاف شدند!

کارتخوان‌ها از امروز مشمول مالیات هستند/نانوایی و سوپر مارکت معاف شدند!
طرح کارمزد تراکنش خرید کارتی که پیش از این قرار بود در هفته پایانی خردادماه اجرایی شود بناست از فردا یکشنبه ۴ تیرماه آغاز شود.
به گزارش آسیانیوز، با بخشنامه بانک مرکزی، از فردا ۴ تیر ماه ۱۴۰۲، تمامی دارندگان دستگاه‌های کارتخوان (بجز نانوایی‌ها و سوپرمارکت‌ها)و درگاه‌‌های پرداخت اینترنتی ملزم به پرداخت کارمزد خواهند بود.

طرح کارمزد تراکنش خرید کارتی که پیش از این قرار بود در هفته پایانی خردادماه اجرایی شود بناست از فردا یکشنبه ۴ تیرماه آغاز شود.

مهران محرمیان معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی در پاسخ به این سوال که آیا دریافت کارمزد از کارتخوان‌ها از فردا اجرایی می شود؟ گفت: طبق زمان بندی و برنامه ریزی های انجام شده، این طرح از فردا اجرایی می شود.

طبق تأکید بانک مرکزی، تا اطلاع ثانوی پذیرندگان صنف نانوایی و سوپرمارکت از پرداخت کارمزد مستثنی شده‌ و سهم این صنوف همچنان توسط بانک پذیرنده پرداخت خواهد شد.

گفتنی است، بر اساس دستور العمل جدید، کارمزد قابل اخذ از دارنده کارت صفر است.

در مدل جدید کارمزد تراکنش خرید، همه ذی نفعان یک تراکنش از جمله بانک صادرکننده کارت بانک پذیرنده (حساب پشت کارتخوان)، پذیرنده تراکنش (فروشگاه) کارمزد پرداخت می‌کنند.

به گزارش تسنیم، براساس نظام کارمزدی جدید در شبکه پرداخت کشور؛ دارندگان دستگاه‌های کارتخوان به ازای هر تراکنش خرید از ۱۲۰۰ تا حداکثر سقف تعیین شده بسته به مبلغ تراکنش، کارمزد پرداخت می‌کنند.

کف این کارمزد تا تراکنش‌های ۶ میلیون ریال ۱۲۰۰ ریال و برای تراکنش‌های بالاتر به صورت پلکانی تا سقف تعیین شده، خواهد بود.

با توجه به اصلاحات انجام‌شده همچنان شبکه بانکی و بانک پذیرنده، بالاترین سهم را در پرداخت کارمزد تراکنش‌های خرید کارتی برعهده دارد./
https://www.asianews.ir/u/ase
اخبار مرتبط
معاون سابق فناوری بانک مرکزی گفت: بانک‌ها همواره به دنبال جذب منابع بیشتر هستند و برای دستیابی به این هدف اقدامات بسیاری از جمله حذف کارمزد در شبکه پرداخت را انجام دادند.
دستورالعمل جدید برای دریافت کارمزد از دستگاه‌های کارتخوان اعلام شد و هر تراکنش با این دستگاه‌ها مشمول کارمزد جدید می‌شود.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید