صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
یکشنبه / ۴ تیر ۱۴۰۲ / ۰۰:۳۸
کد خبر: 15313
گزارشگر: 306
۲۰۲
۰
۰
۳
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان یزد خبر داد

یزد آغازگر احیای عید مباهله در کشور / جایگزین کردن واژه امام محله به جای امام جماعت

یزد آغازگر احیای عید مباهله در کشور / جایگزین کردن واژه امام محله به جای امام جماعت
یزد - مدیر کل سازمان تبلیغات استان گفت : ترویج عید مباهله در استان مورد غفلت واقع شده بود و در تلاشیم برنامه شاخص جشن عید مباهله در تمام مساجد استان برگزار شود

آسیانیوز / یزد ؛ حجت‌الاسلام « علیرضا نجیمی » در نشست مطبوعاتی که به مناسبت سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی در جمع خبرنگاران بر گزار گردید با تاکید بر لزوم رونق بخشیدن به مساجد اظهار دلشت : از طریق رونق بخشی به مساجد، می توان آسیب‌های اجتماعی محلات را تا حد زیادی ساماندهی کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد با اشاره به تشکیل کمیته رسیدگی به امور مساجد در یزد بیان کرد: به توصیه نماینده ولی فقیه در استان، کمیته رسیدگی به امور مساجد تشکیل شد تا مسائل و مشکلاتی که مساجد در مسیر رشد و تعالی دارند، مورد بررسی قرار گیرد.

نجیمی با بیان اینکه هیئت‌های مذهبی شاخص استان بارها در قالب بسته‌های معیشتی و دیگر اقدامات به کمک نیازمندان آمدند و در زمینه‌های مختلف دیگر از جمله آزادی زندانیان غیرعمد نیز فعالیت داشتند و در واقع هیئت‌های مذهبی استان سرمشقی برای دیگر استان‌ها بوده‌اند ؛ هیئات مذهبی استان را قلب تپنده‌ای خواند و تصریح داشت :  هیئت‌های مذهبی علاوه بر امور و ‌مناسبت‌های مذهبی در زمینه رشد و تعالی محلات هم‌ مؤثر خواهند بود .

وی بیان داشت : برای اینکه مردم از بستر هیئات مذهبی استفاده کنند منشوری مهیا شده است که جنبه اخلاقی و قانونی دارد و خدمات متقابل جامعه و ‌هیئات مذهبی در آن تعریف شده است و در اختیار هیئت‌های مذهبی قرار می‌گیرد که این منشور متناسب با زیست بودن استان است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در تلاش برای جایگزین کردن واژه امام محله به جای امام جماعت هستیم، اظهار داشت: وظایف متعددی برای امام محلات در نظر گرفته شده که از مهمترین آنها می توان به ورود به مسائل اجتماعی و فرهنگی محلات اشاره کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد از تشکیل بانک صوتی و تصویری از زندگی فرهیختگان، علما و بزرگان یزد خبر داد و گفت: اولین نسخه این تجربه نوردی با ثبت نکات ناب تصویری و تجربیات ۳۰ روحانی در یزد به چاپ رسیده است.

وی با بیان اینکه استان یزد از نظر حافظان، قاریان و مؤسسات قرآنی جایگاه خوبی دارد افزود : حمایت از تولیدات و پژوهش‌های طلاب و روحانیون در حوزه‌های مختلف از دیگر اقدامات سازمان تبلیغات اسلامی عنوان کرد .

نجیمی گفت : در تلاشیم تا انجمن مداحان استان با کمک تشکل‌های فعال فرهنگی در اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد ساماندهی شود .

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد یکی از اقداماتی که سازمان تبلیغات در حوزه گردشگری استان در ایام نوروز امسال انجام داد انسجام‌بخشی و سازماندهی مساجدی بود که در بافت قدیم و گردشگری وجود داشت و در این زمینه تقریباً ۵۲ مسجد در مرکز استان سازماندهی شد که این اقدام موجب می‌شود علاوه بر اینکه گردشگران علاقمند به حوزه مذهبی افزایش پیدا کند خدمات در این حوزه نیز افزایش یابد

وی با بیان اینکه ۱۰۰ مبلغ استان یزد به سه تا چهار زبان دنیا مسلط هستند و برای گردشگرانی که هدفمند وارد استان می شوند و گردشگری آنها در زمره گردشگری فرهنگی است، کار فرهنگی و تبلیغ انجام می دهد خاطر نشان کرد : سازمان تبلیغات اسلامی و روحانیت همگام با راهبرد استان در حوزه گردشگری پیشگام بوده است.

سید محمد جواد عرفانفر

 

یزد آغازگر احیای عید مباهله در کشور / جایگزین کردن واژه امام محله به جای امام جماعت  ، حجت‌الاسلام  علیرضا نجیمی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد

https://www.asianews.ir/u/asu
اخبار مرتبط
یزد - مدیرکل تبلیغات اسلامی استان در دیدار با نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد حضرت آیت الله ناصری به مناسبت اول تیر -سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی- گفت: هدف اصلی سازمان تبلیغات اسلامی برنامه ریزی برای ارتباط با عموم مردم و حل مشکل آنها می باشد
یزد - مدیر کل تبلیغات اسلامی استان از استقرار حدود ۷۵ تا ۱۰۰ هیات مذهبی یزد در مشهد مقدس به طور منظم جهت عزاداری‌های این ایام طبق یک سنت دیرینه خبر داد و گفت: امسال برای اولین بار از سوی آستان قدس رضوی برگزاری مراسم شب شهادت امام رضا(علیه السلام) به استان یزد واگذار شده است که بر همین اساس نیز برنامه ریزی منظمی تدوین شده است
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید