صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
دوشنبه / ۵ تیر ۱۴۰۲ / ۱۸:۲۲
کد خبر: 15346
گزارشگر: 306
۲۹۳
۰
۰
۳
مدیر عامل توزیع برق استان یزد خبر داد

در بخش مشترکان خانگی هیچ خاموشی نخواهیم داشت / در سال گذشته هشت میلیون مشترک خانگی مشمول پاداش رعایت الگوی مصرف شدند

در بخش مشترکان خانگی هیچ خاموشی نخواهیم داشت / در سال گذشته هشت میلیون مشترک خانگی مشمول پاداش رعایت الگوی مصرف شدند
یزد _ مدیر عامل توزیع برق استان بیان داشت : ​در بخش مشترکان خانگی همانند سال گذشته هیچ محدودیت و خاموشی نخواهیم داشت

آسیانیوز / یزد ؛ «علی جم» به مناسبت هفته مدیریت مصرف برق در جمع اصحاب رسانه استان با تشریح برنامه‌های وزات نیرو در دو بخش تولید و مدیریت مصرف برق افزود : به منظور پایش مصرف در این بخش علاوه بر ارائه مشوق‌های مصرف بهینه و اختصاص پاداش در این باره، برای مشترکانی که بیش از الگوی مصرف دارند، تعرفه‌ها به صورت پلکانی لحاظ خواهد شد.

وی از راهکارهای توصیه شده برای کاهش مصرف برق در بخش خانگی را استفاده از نور طبیعی در هنگام روز، خاموش کردن لامپهای اضافی در ساعات شب، استفاده از لامپهای کم مصرف، تنظیم کولرهای گازی روی دمای ۲۴ درجه، استفاده از دور کند کولرهای آبی و استفاده نکردن از وسایل پرمصرف در زمان اوج بار یعنی از ساعت ۱۱ تا ۱۷ و ۱۸ تا ۲۳ ، ذکر کرد.

مدیر عامل توزیع برق استان یزد با بیان اینکه تاکنون شاهد ۱۰۰ مورد قطع برق مشترکان اداری در استان به دلیل رعایت نکردن الگوی مصرف بوده‌ایم تصریح داشت : سال گذشته هشت میلیون مشترک خانگی مشمول پاداش رعایت الگوی مصرف شدند که در استان یزد این پاداش معادل ۱۴ میلیارد تومان بود که در قبض مشترکان لحاظ شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود  با اشاره به ناترازی برق کشور در سال  ۱۴۰۰و خاموشی‌ها و تبعات ناشی از آن پرداخت و اظهار کرد : ناترازی ۱۲ هزار مگاواتی بین تولید و مصرف برق کشور تنها از طریق مدیریت مصرف قابل کنترل است و امیدواریم از این طریق شاهد کمترین مشکل برای مشترکان همچون خاموشی‌های سال۱۴۰۰ باشیم.

جم در ادامه بیان داشت : نیاز برق کشور در سال گذشته ۶۹ هزار و ۵۰۰ مگاوات بود که برای امسال ۷۴ هزار مگاوات پیش بینی شده و این در حالیست که ظرفیت تولید انرژی برق در کشورمان ۶۲ هزار مگاوات است.

وی ، گفت: خوشبختانه در بخش تولید برق اقدامات متعددی از جمله افزایش تولید و تعمیرات برای عبور از پیک مصرف امسال انجام شده و در بخش مدیریت مصرف نیز براساس بخشهای مختلف مصرف، برنامه‌هایی منظور شده است.

مدیر عامل توزیع برق استان با اشاره به کاهش ساعت فعالیت ادارات به منظور کاهش ۳۰ درصدی برق در ساعات اداری و ۶۰ درصدی مصرف برق در ساعات غیراداری در حال اجراست و با متخلفان در این زمینه برخورد خواهد شد از اجرای این طرح تاکنون ۱۰۰ مورد قطعی برق به دنبال تذکر در بخش ادارات، نهادها و بانکهای استان صورت گرفته که عمدتاً پس از این اتفاق، شاهد کاهش مصرف توسط انها بوده‌ایم.

وی تاکید کرد: در مورد ادارات نیز خاموشی استفاده از سنسورهای روشنایی در برخی از بخشها ، چراغهای نمای ساختمان‌های ادارت، تغییر روشنایی محوطه ادارات، استفاده از دیزل ژنراتور ادارات برخوردار از این امکان، استفاده از نور طبیعی در طول روز، تنظیم درجه کولرهای گازی روی ۲۴ درجه، استفاده از دور کند کولرهای آبی به منظور کاهش مصرف انرژی، توصیه شده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه در بخش صنایع متوسط که مصرف آنها در محدوده ۵۰۰ مگاوات است مقرر شد تا از ساعت ۱۱ تا ۲۳ یک روز در هفته نسبت به کاهش مصرف خود یا تعطیلی واحد اقدام کنند افزود : برای جلوگیری از ضرر و زیان این بخش از صنایع در جریان کاهش مصرف ۱۲ ساعتی، پیشنهاد کرد تا از طریق استفاده از دیزل ژنراتورها یا تغییر دستگاه‌های پرمصرف، مصرف خود را از شنبه تا پنجشنبه ۳۵ درصد کاهش دهند تا این ایام را بدون ضرر به تولید سپری کنند.

مدیر عامل توزیع برق استان با اشاره به اینکه همگی مشترکان دیماوندی شرکت توزیع برق استان دارای کنتور هوشمند هستند و قطع و وصل برق برخی از آنها نیز کنترل‌پذیر است خاطرنشان کرد : یزد دارای ۳۰۰ هزار تیر چراغ برای روشنایی معابر با مصرف جمعاً ۳۰ مگاوات است که با تغییرات و جایگزینی چراغهای کم مصرف تاکنون ۱۰ مگاوات در این بخش صرفه‌جویی صورت گرفته است.

جم از برنامه‌ریزی برای کاهش و رصد مصرف برق مشترکان چاه‌های کشاورزی خبر داد و گفت: براساس مصوبه کشوری این مشترکان باید هر روز به مدت ۵ ساعت از ساعت ۱۲ تا ۱۷ نسبت به خاموشی چاه اقدام کنند ولی با توجه به مشکلات بخش کشاورزی استان، این زمان به سه روز در هفته کاهش یافته است.

سید محمد جواد عرفانفر

 در بخش مشترکان خانگی هیچ خاموشی نخواهیم داشت / در سال گذشته هشت میلیون مشترک خانگی مشمول پاداش رعایت الگوی مصرف شدند ، علی جم مدیر عامل توزیع برق استان یزد

https://www.asianews.ir/u/atp
اخبار مرتبط
یزد - مدیران صنعت آب و برق استان به مناسبت هفته مدیریت مصرف و به‌منظور تشریح شرایط پیک‌بار تابستان 1402، شنبه 3 تیرماه که با عنوان مدیریت مصرف برق، افکار عمومی و رسانه نام‌گذاری شده است، با آیت‌الله محمدرضا ناصری نماینده ولی‌فقیه در استان دیدار و گفتگو کردند
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید