صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
دوشنبه / ۱۲ تیر ۱۴۰۲ / ۰۹:۰۰
کد خبر: 15434
گزارشگر: 306
۴۰۸
۰
۰
۳
برای اولین بار درکشور و در انتقال خون

کلان پروژه سلامت معنوی در انتقال خون استان یزد آغاز شد

کلان پروژه سلامت معنوی در انتقال خون استان یزد  آغاز شد
یزد - کلان پروژه سلامت معنوی در انتقال خون با هدف ارتقای سلامت معنوی در اهداکنندگان خون و کارکنان انتقال خون شروع بکار کرد
آسیانیوز / یزد ؛ دکتر سید محمد رضا آقایی میبدی  ضمن تایید این خبر گفت: اهدای خون یک امر خداپسندانه و نوعدوستانه است که بر تمامی ابعاد سلامت شامل سلامت معنوی،جسمی ،روانی و اجتماعی تاثیرگزار است .
مدیر کل انتقال خون استان یزد افزود: ایرانیان به ویژه یزدی ها در اهدای خون حضور فعال دارند و به منظور ارتقای سلامت معنوی در اهداکنندگان، پرسنل انتقال خون و به منظور جذب اهداکنندگان جدید به این امر با نیت خیرخواهانه و معنوی کلان پروژه "ارتقای معنوی در انتقال خون" بصورت یک پروژه پژوهشی ،علمی ،آموزشی و مداخله گر تهیه و تدوین و اجرا می شود .
وی خاطر نشان کرد: در این پروژه ابتدا با نظر نخبگان ،صاحب‌نظران و مراجعه کنندگان مواد آموزشی استخراج و سپس بسته آموزشی و مداخله ارتقای معنوی تدوین و  در گروههای اهداکنندگان ،پرسنل و افرادی که تمایل به اهدا دارند و بعنوان اهداکنندگان جدید نام می گیرند اجرا و مداخله می شود .ارتقای دیدگاه. بینش و آگاهی اهداکنندگان ،جذب جوانان و بانوان بیشتر  بعنوان اعضای جدید جامعه اهداکنندگان و پوشش بیشتر جامعه برای اهدای خون و مشارکت اجتماعی بیشتر یا دیدگاه معنوی و انسان دوستانه ،همچنین ارتقای خدمات از اهداف این طرح می باشد.
آقایی در پایان گفت: تهیه و تدوین بسته آموزشی ،اجرای طرح آموزشی  در دوره ۳ ساله و برگزاری دوره های آموزشی ،مداخله های لازم و تعیین معیارها و سنجش آن در سلامت معنوی و روان معنوی از برنامه های طرح است که با کمک استادان روانشناسی اسلامی و معنوی ،اساتید پزشکی و اساتید حوزه و دانشگاه برگزار می گردد.
گفتنی است این طرح با همکاری مشترک مرکز تحقیقات سلامت معنوی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید صدوقی یزد و اداره کل انتقال خون استان یزد انجام می شود.

سید محمد جواد عرفانفر

 

کلان پروژه سلامت معنوی در انتقال خون استان یزد  آغاز شد دکتر سید محمد رضا آقایی میبدی مدیر کل انتقال خون استان یزد

https://www.asianews.ir/u/aw3
اخبار مرتبط
یزد - مدیرکل انتقال خون استان : شهرک صنعتی جهان آباد در شهرستان میبد ظرفیت بسیار مناسبی برای نشر فرهنگ اهدای خون دارد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید