صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
دوشنبه / ۱۲ تیر ۱۴۰۲ / ۱۶:۳۴
کد خبر: 15454
گزارشگر: 306
۲۵۸
۰
۰
۳
مدیر کل سازمان انتقال خون یزد خبر داد

افزایش بیش از ۹ درصدی اهداء خون یزدی ها در بهار امسال

افزایش بیش از ۹ درصدی اهداء خون یزدی ها در بهار امسال
یزد - متوسط خون گیری در سه ماهه ی ابتدای امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 9.2 درصد و متوسط خونگیری روزانه در سه ماهه ی ابتدای سال جاری 9 درصد افزایش یافته است
آسیانیوز / یزد ؛ « دکتر سید محمد رضا آقایی » اظهار داشت: متوسط خون گیری در سه ماهه ی ابتدای امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۹٫۲ درصد افزایش یافته است.
مدیر کل سازمان انتقال خون یزد همچنین از افزایش ۹ درصدی متوسط خونگیری روزانه در سه ماهه ی ابتدای امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل خبر داد.
وی ادامه داد: همچنین اهدا پلاکت فرزیس که در درمان بیماران سرطانی مورد استفاده قرار می گیرد در این مدت ۸۰ درصد افزایش یافته است و در سال جاری ۱۰۰ درصد درخواست های مراکز درمانی به خون پاسخ داده شد.
دکتر آقایی با اشاره به این که اهداکنندگان مستمر خون در سال حداقل ۲ بار برای اهدای خون مراجعه می‌کنند، افزود: اهداء کنندگان مستمر خون در سه ماهه بهار سال گذشته در استان ۶۰ درصد به ثبت رسیده است که این امار در سال جاری به ۶۳ درصد افزایش یافته است که در این شاخض استان یزد رتبه دوم کشوری را کسب کرده است .
وی به مراجعه بیشتر مردم در شب‌های احیا، ماه محرم و صفر اشاره کرد و گفت: در ماه رمضان سال جاری اهدا خون در استان یزد در مجموع ۱۴ درصد افزایش یافته است که این آمار در شب های قدر افزایش ۴۴ درصدی را داشته است.
دکتر آقایی بر حضور جوانان و بانوان در امر اهداء خون تاکید و تصریح کرد: هم‌اکنون در بسیاری از کشورهای توسعه یافته جهان، زنان نیمی از اهدای خون را بر عهده دارند و به دلیل خود مراقبتی بیشتر، صداقت در پاسخگویی به سوالات بدو اهدای خون و رفتارهای پر خطر کمتر، خون سالمتری دارند، اما متأسفانه شاخص اهدای خون بانوان در استان و کشور همچنان پایین می باشد.

سید محمد جواد عرفانفر

 

افزایش بیش از ۹ درصدی اهداء خون یزدی ها در بهار امسال ، دکتر سید محمد رضا آقایی مدیر کل سازمان انتقال خون یزد

https://www.asianews.ir/u/awk
اخبار مرتبط
یزد - کلان پروژه سلامت معنوی در انتقال خون با هدف ارتقای سلامت معنوی در اهداکنندگان خون و کارکنان انتقال خون شروع بکار کرد
یزد - مدیرکل انتقال خون استان : شهرک صنعتی جهان آباد در شهرستان میبد ظرفیت بسیار مناسبی برای نشر فرهنگ اهدای خون دارد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید