صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
سه شنبه / ۱۳ تیر ۱۴۰۲ / ۰۰:۳۱
کد خبر: 15462
گزارشگر: 306
۵۷۱
۰
۰
۹
در نشست خبری رؤسای کمیسیون‌های شورای اسلامی شهر یزد مطرح شد

انعقاد خواهر خواندگی یزد با 8 شهر از کشور های مختلف جهان / صدورگواهی موقت مالکیت رسمی برای زمین های قولنامه ای و وکالتی / افزایش ۸۰ هکتاری فضای سبز شهر یزد

انعقاد خواهر خواندگی یزد با 8 شهر از کشور های مختلف جهان / صدورگواهی موقت مالکیت رسمی برای زمین های قولنامه ای و وکالتی / افزایش ۸۰ هکتاری فضای سبز شهر یزد
یزد - رییس کمیسیون گردشگری، میراث فرهنگی، صنایع دستی و روابط بین‌الملل شورای اسلامی با بیان اینکه نخستین خواهرخواندگی شهر یزد در سال ۸۶ با یاسبرین مجارستان بود از برقراری قرارداد خواهرخواندگی با هفت شهر دیگر به نامهای پوتی گرجستان ، خیوه ازبکستان ، گیومری ارمنستان ، لینتس اتریش ، پینگ یائو چین ، خجند تاجیکستان و براگا پرتغال خبر داد

آسیانیوز / یزد ؛ « بی‌بی فاطمه حقیرالسادات »در نشست خبری روسای کمیسون‌های شورای اسلامی شهر یزد که در جمع اصحاب رسانه استان برگزار شد گفت : مقوله خواهرخواندگی شهرها یکی از اقداماتی است که در راستای توسعه ارتباط بین شهرها، چه درون کشور و چه در خارج از کشور، مطرح است و تاثیرات مهم و بزرگی در زمینه ارتباط و تعامل فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و علمی دارد که نیاز به تبیین دستاوردهای آن است.

رییس کمیسیون گردشگری، میراث فرهنگی، صنایع دستی اظهار امیدواری کرد : شهرها ی مذکور در حوزه‌های مختلف علمی، اقتصادی، گردشگری، صنایع دستی و ....  تاثیرگذار باشند و در انتقال تجربیات در راستای بهبود شرایط استان نیز به ما کمک کنند.

حقیرالسادات با بیان اینکه از جمله اقداماتی که در این حوزه صورت می‌پذیرد آن است که می‌توانیم توانمندی‌های خود از جمله صنایع دستی را به جهان معرفی کنیم  خاطر نشان کرد : امسال بیش‌ترین بودجه‌ای که در میان مناطق شهرداری یزد مصوب شد مربوط به بافت تاریخی است تا بتوانیم زیرساخت‌های مورد نیاز را تامین کنیم.

وی در ادامه از ایجاد دبیرخانه شهرهای خواهرخوانده یزد و دیپلماسی شهری خبرداد و افزود: در این دبیرخانه مدیران شهری و استانی برای بررسی مسائل و ارائه پیشنهادات در زمینه توسعه روابط میان شهرهای خواهرخوانده رایزنی خواهند کرد.

وی  با اعلام اینکه استان یزد در ۱۸ تیرماه مصادف با سالروز ثبت جهانی بافت تاریخی یزد، میزبان هیأت هایی از شهرهای خواهر خوانده با هدف افزایش همکاری های مختلف خواهیم بود تصریح داشت : هفت کمیته تخصصی از جمله کمیته فرهنگی اجتماعی، اقتصاد و بازرگانی، علمی پژوهشی و فناوری، امنیتی، تبلیغات و اطلاع رسانی، اجرایی و تشریفات و گردشگری و صنایع دستی برای دبیرخانه شهرهای خواهر خوانده در نظر گرفته شده است.

« محمد مهدی نیکو نژاد » رئیس کمیسیون نظارت شورای شهر یزد در این نشست از  انعقاد تفاهم نامه همکاری شورای شهر با سازمان ثبت اسناد و املاک استان خبر داد و تصریح داشت : دراین راستا افرادی که زمین فاقد سند رسمی داشته و قصد ساخت و ساز آن را دارند، می‌توانند با مراجعه به سامانه رسمی ثبت اسناد استان، گواهی موقت مالکیت رسمی را برای اجرای بخشی از فرآیند ساخت و ساز قانونی اخذ نمایند.

وی با اشاره به اینکه بیش از سه هزارقطعه زمین در این شهر فاقد سند رسمی است در خصوص تفاهم‌نامه همکاری با سازمان ثبت اسناد تأکید کرد: این مهم برای تصویب نهایی به مراجع حقوقی بالادستی ارسال شده و به محض تصویب و تأیید اجرایی خواهد شد.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی ششمین دوره شورای اسلامی شهر یزد  با بیان این‌که تا پایان سال گذشته ۳۵۳ مصوبه شورا در حوزه مسائل نظارت و بازرسی ثبت شده است افزود: بخشی از این مصوبات لوایح شهرداری، بخشی مکاتبات سایر دستگاه‌های اجرایی و بخشی از هم مطالبات مردمی بوده است.

 نیکو نژاد وظیفه کمیسیون نظارت بررسی تمام طرح‌ها در تمام حوزه‌های مدیریت شهری عنوان کرد و خاطرنشان کرد : انجام یک سری بازدیدهای میدانی محسوس و نامحسوس از اقداماتی  است که در دستور کار این کمیسیون تخصصی قرار دارد.

حجت الاسلام "سید محمد ناصر حیدری" رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر یزد نیز  دراین  نشست از ۲ هزار معبر  بدون نام در شهر یزد خبر داد و افزود : در این دوره شورا ۳۴۳ معبر شهر نامگذاری شده و مابقی هم در دستور کار قرار دارد .

وی در ادامه با بیان اینکه برخی از اسامی در یک خیابان مشابه یکدیگرند و تنها در یک کلمه تفاوت جزئی دارند اظهار داشت : شهرداری در سال‌های گذشته نصب نزدیک به ۳۰۰ تا ۴۰۰ تابلو در سطح شهر را انجام می داد که اکنون این رقم به سه هزار تابلو در سال رسیده است .  

رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر یزد ابراز امیدواری کرد با بهره برداری از اکو پارک به عنوان  بزرگترین پارک کویری کشور در آینده نزدیک و  افزایش ۸۰ هکتاری فضای سبز شهر یزد در چند سال اینده سرانه فضای سبز شهر یزد به نقطه مطلوبی برسد .

حیدری تصریح کرد: زیر ساخت های این طرح به صورت نسبی انجام شده است، یک لاین آن نیز آسفالت و لاین دوم نیز تا سه ماه آینده آسفالت خواهد شد.

در پایان این نشست به سؤالات خبرنگاران پاسخ داده شد .

سید محمد جواد عرفانفر

 

انعقاد خواهر خواندگی یزد با 8 شهر از کشور های مختلف جهان / صدورگواهی موقت مالکیت رسمی برای زمین های قولنامه ای و وکالتی / افزایش ۸۰ هکتاری فضای سبز شهر یزد  بی‌بی فاطمه حقیرالسادات رییس کمیسیون گردشگری، میراث فرهنگی، صنایع دستی و روابط بین‌الملل شورای اسلامی ، محمد مهدی نیکو نژاد  رئیس کمیسیون نظارت شورای شهر ، حجت الاسلام سید محمد ناصر حیدری رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر یزد

https://www.asianews.ir/u/aws
اخبار مرتبط
یزد - عضو شورای اسلامی شهر در صحن علنی در نشست با استاندار گفت: برای توسعه فضا های تفریحی و رفاهی شهر یزد، لازم است درصدی از مشارکت های اجتماعی شرکت ها و سهم معادن به صورت پایدار به این موضوع اختصاص یابد
یزد - رئیس کمیسیون گردشگری، میراث فرهنگی، صنایع دستی و روابط بین‌الملل شورای اسلامی شهر یزد در جلسه پیرامون جشن سالروز ثبت جهانی یزد مطرح کرد: در ۱۸ تیرماه روز سالروز ثبت جهانی یزد هیأت هایی از شهر های خواهر خوانده به یزد سفر خواهند کرد
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید