صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
سه شنبه / ۱۳ تیر ۱۴۰۲ / ۱۲:۳۳
کد خبر: 15465
گزارشگر: 213
۱۸۰۵۴
۰
۳
۵
سهام شرکت خمیر مایه رضوی

عرضه اولیه «غمایه» ارائه می شود+جزئیات و نقدینگی

عرضه اولیه «غمایه» ارائه می شود+جزئیات و نقدینگی
سهام شرکت خمیر مایه رضوی با نماد«غمایه» در فرابورس عرضه اولیه می‌شود.
به گزارش آسیانیوز، مدیرعامل شرکت خمیر مایه رضوی در نشست خبری عرضه اولیه گفت: این شرکت به زودی در فرابورس عرضه اولیه می‌شود.

 محمدصادق مروارید با بیان اینکه شرکت خمیرمایه رضوی به عنوان یک شرکت موفق و شناخته شده پا در این عرصه گذاشته است. گفت: صنعت تخمیر در دنیا ۱۷۰ سال سابقه دارد اما در ایران سابقه‌اش به ۳۵ سال ختم می شود و در مقایسه با دیگر صنایع جدید است. این صنعت بسیار گسترده است و انچه در ایران شناخته می‌شود بیشتر بحث نان است اما این صنعت گستردگی بیشتری دارد و حتی در داروهای مکمل انسانی و حیوانی استفاده می‌شود.

وی ادامه داد: این صنعت صادرات محور است و در منطقه و خاورمیانه شرکت‌های تولید کننده خمیر مایه بسیار محدود هستند.

مدیرعامل شرکت خمیر مایه رضوی خاطر نشان کرد: کشورهایی مانند پاکستان به دلیل کمبود برق حاشیه‌های خلیج فارس به دلیل آب‌هوا نمیتوانند ورود کنند در نتیجه این مزیتی بارز برای این صنعت در ایران است و موجب شده تقاضا برای این محصول چه داخل و چه خارج زیاد باشد.

مروارید با بیان اینکه سهامدارن عمده ۷۰درصد سازمان اقتصادی رضوی و ۲۹ درصد آستان قدس رضوی را تشکیل داده‌اند ادامه داد: میزان تولید شرکت در سال ۹۹: ۵۰۰۶ تن، میزان تولید شرکت در سال ۱۴۰۰: ۷۳۲۹ تن و میزان تولید شرکت در سال ۱۴۰۱: ۸۱۶۱ تن بوده است که در همین راستا

 میزان صادرات در سال ۹۹: ۱۹۲۴ تن، میزان صادرات در سال ۱۴۰۰: ۲۱۰۹ تن و میزان صادرات در سال ۱۴۰۱: ۳۱۹۳ تن بوده است.

به گفته وی در بحث صادرات نیز شرکت روند خوبی داشته و رشد تناژ صادراتی هم افزایشی بوده و به ۳۱۹۳ تن رسیده است.

افزایش بازارهای صادراتی ادامه خواهد داشت و هدف ما صادرات ۵۰ درصد محصولات تولیدی است و در حال حاضر این رقم ۴۷ درصد است.

مدیرعامل شرکت خمیر مایه رضوی با شاره به اینکه صنعت خمیرمایه به اشتباه با صنعت غذا مقایسه می‌شود، گفت: اما این صنعت انحصاری است و شرکت خمیر مایه در تولید کالای با کیفیت قدم خوبی برداشته است که سرمایه این شرکت چیزی حدود ۲۴۰ میلیارد ریال است

او در رابطه با اهداف و برنامه‌های آتیاین شرکت، افزود: بهره‌برداری از فاز دوم طرح توسعه و افزایش تولید به میزان سالانه ۲۲۰۰ تن از ۳ ماه پایانی سال ۱۴۰۳، ادامه روند توجه جدی به کیفیت محصولات، تکمیل پروژه بهسازی و نوسازی تصفیه پساب تا قبل از نیمه دوم سال آینده و تولید تجاری دو محصول مخمر غیرفعال و عصاره مخمر صنایع دارویی کشور است و همچنین مبلغ سود خالصاین شرکت چیزی حدود ۸۸ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۲ و میزان فروش خالص شرکت حدود ۴۰۷ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۱بوده است.

ارزش‌گذاری عرضه اولیه بعدی فرابورس برچه اساسی است؟
به گزارش تجارت نیوز، شکری، مدیر واحد خدمات مالی تامین سرمایه دماوند در نشست خبری عرضه اولیه شرکت خمیرمایه رضوی در خصوص نحوه ارزش‌گذاری شرکت گفت: حاشیه سود ناخالص بر اساس میانگین نسبت نرخ فروش به نرخ بهای تمام شده طی 4 سال اخیر برآورد شده و نرخ عملیاتی فروش خمیر مایه تازه بر اساس میانگین نسبت نرخ فروش خمیر مایه تازه به خمیر مایه خشک طی سال‌های گذشته محاسبه و برآوردها در نظر گرفته شده است

وی در ادامه افزود: نسبت فروش صادراتی بر اساس سنوات گذشته 30 درصد بوده و همچنین مجموع درآمدهای عملیاتی برای سال 1402 حدود 675 میلیارد تومان بوده است./
https://www.asianews.ir/u/awv
اخبار مرتبط
سهام شرکت توسعه صنایع و معادن کوثر به ۴روش مرسوم ارزش‌گذاری شد.
فردا، ۵ تیرماه، ششمین عرضه اولیه در سال ۱۴۰۲ با نماد کتوسعه؛ متعلق به سهام شرکت توسعه صنایع و معادن کوثر به روش ترکیبی ارائه می شود..
در حالی که ششمین عرضه اولیه در سال ۱۴۰۲ با نماد کتوسعه هفته اول تیرماه ارایه می شود، مدیرعامل بورس اسامی چند شرکت که در سال جاری عرضه اولیه دارند را اعلام کرد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید