صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
سه شنبه / ۱۳ تیر ۱۴۰۲ / ۱۴:۴۳
کد خبر: 15471
گزارشگر: 213
۲۵۲۶
۰
۰
۲
امروز در خانه هنرمندان برگزار شد

در مراسم تشییع پیکر فریماه فرجامی چه گذشت؟/ویدئو

در مراسم تشییع پیکر فریماه فرجامی چه گذشت؟/ویدئو
مراسم تشییع پیکر فریماه فرجامی، بازیگر مشهور زن، امروز سه‌شنبه،۱۳ تیر، در خانه هنرمندان برگزار شد.

به گزارش آسیانیوز، مراسم تشییع پیکر فریماه فرجامی امروز سه‌شنبه،۱۳ تیر، در خانه هنرمندان برگزار شد.

این بازیگری که هرچند از سال‌ها قبل از عرصه هنری به شکل جدی دور شده بود، اما هنوز نقش و جایگاهش در سینما فراموش‌شدنی نیست، با حضور همکارانش از مقابل خانه هنرمندان به سمت بهشت زهرا تشییع شد.

به گزارش ایسنا، وی حدود دو ماه قبل دچار سکته مغزی شد و پس از بهبود نسبی درمان را تحت نظر پزشک در منزل ادامه داد اما دو هفته قبل دوباره براثر سکته راهی بیمارستان شد و حدود چند روز را در کما به سر برد تا این‌که شامگاه جمعه ۹ تیرماه در سن ۷۱ سالگی درگذشت.

 

 

زندگی فریماه فرجامی بعد از سال ها دوری از سینما
فرجامی در سال ۹۳ در بخشی از گفتگوی خود به مناسبت بازگشتش به سینما با فیلم «نیم» بهمن کامیار، درباره ی مصاحبه ی جنجالی اش با برنامه «هفت» گفته بود: «یادآوری آن برنامه و مصاحبه را اصلا دوست ندارم و خیلی ناراحتم می‌کند.

خیلی متاسفم بابت این موضوع و دلم می‌خواهد همه آن را فراموش کنند. من اصلا دوست نداشتم در آن برنامه و مصاحبه شرکت کنم، اما با اصرار و پیگیری مداوم جیرانی این کار را قبول کردم.

قبلاً فیلم “آب و آتش” را با جیرانی کار کرده بودم. وقتی جیرانی برای مصاحبه بارها با کیک و شیرینی به دیدنم آمد و خواست مصاحبه‌ای برای برنامه‌اش داشته باشیم، به واسطه اینکه قبلا با او کار کرده بودم، اعتماد کردم و گمان می‌کردم او هم مثل سایر دوستان و همکارانم، هدفی خیرخواهانه دارد، اما متاسفانه این‌گونه نبود.»

او در همان مصاحبه درباره ی دوری‌ طولانی اش از عرصه بازیگری گفته بود: ««آخرین بار در فیلمی با عنوان “کاغذ دیواری زرد” رامین لباسچی بازی کردم. پس از آن چند پیشنهاد داشتم که خوب نبود.

فیلمنامه‌ها را می‌خواندم اما به دلم نمی‌نشست؛ بنابراین ترجیح دادم بازی نکنم تا پیشنهاد خوبی از راه برسد که متاسفانه با گذشت زمان پیشنهادها کم و کمتر شد و نهایتا موجب ۱۱ سال دوری از سینما شد تا زمانی که بهمن کامیار پیشنهاد بازی در فیلم “نیم” را داد. فیلمنامه‌اش را خواندم و نقشی که پیشنهاد داده بود را پسندیدم.»

فرجامی در پاسخ به این پرسش که در سال‌های دوری اش از سینما چه می‌کرده، گفته بود: «در این سال‌ها بیشتر وقتم به مطالعه و خواندن سناریو و کتاب و همچنین دیدن فیلم‌های جدید و قدیمی می‌گذشت. دورادور سینما را که بسیار به آن علاقمند هستم، پیگیری می‌کردم و حالا هم اگر فیلم‌های خوبی پیشنهاد شود، دوست دارم که باز هم بازی کنم.»

زندگی فریماه فرجامی ستاره سینما
فریماه فرجامی متولد سال ۱۳۳۱ در تهران و دانش‌آموخته دانشکده هنرهای دراماتیک است.

در سال ۱۳۵۶ از این دانشگاه لیسانس کارشناسی دراماتیک دریافت کرد. در همان سال در مرکز مطالعات و هماهنگی فرهنگی «شورای عالی فرهنگ و هنر» و فصلنامه فرهنگ و زندگی به عنوان ویراستار، محقق و پژوهشگر مشغول به کار شد.

از سال ۱۳۵۵ با گویندگی نمایش‌های رادیویی و بازی در نمایش تلویزیونی «آدمک مومی» فعالیت هنری خود را آغاز کرد. در سال ۱۳۵۹ با فیلم «گفت هر سه نفرشان» به کارگردانی غلامعلی عرفان وارد عرصه سینما شد. سریال «بخش چهار جراحی» به کارگردانی مسعود فروتن اولین تجربه وی از حضور در یک سریال تلویزیونی بود که در سال ۱۳۶۷ روی آنتن رفت.

وی در سال ۱۳۶۷ برنده دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش اول زن برای بازی در فیلم «سرب» ساخته مسعود کیمیایی از جشنواره فیلم فجر شد.

او همچنین در سال ۱۳۶۹ سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن را برای بازی اش در فیلم «پرده آخر» به کارگردانی واروژ کریم مسیحی دریافت کرد./

https://www.asianews.ir/u/ax1
اخبار مرتبط
علی دهکردی عضو هیأت مدیره خانه سینما ساعاتی پیش درگذشت فریماه فرجامی را تایید کرد.
اسماعیل سلطانیان بازیگر باسابقه سینما و تلویزیون درگذشت.
حسین زمان، خواننده موسیقی پاپ که سال ها ممنوع الکار شده بود، در اثر سرطان پیشرفته کبد درگذشت.
حسام محمودی بازیگر جوان که در اثر ایست قلبی درگذشت، یک سریال را به دلایلی آرزوی محقق شده توصیف کرده بود.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید