صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۱۴ تیر ۱۴۰۲ / ۱۵:۴۸
کد خبر: 15487
گزارشگر: 213
۴۴۹
۰
۰
۱
آخرین وضعیت طرح های کمک معیشتی

علت عدم علاقه مردم به طرح کالابرگ+جزئیات افزایش یارانه ها

علت عدم علاقه مردم به طرح کالابرگ+جزئیات افزایش یارانه ها
مرحله جدید کالابرگ الکترونیکی از ۱۳ خرداد اجرایی و قرار شد مبلغ یارانه نقدی با شروطی ۲۰ درصد افزایش پیدا کند؛ و این در حالی است که مردم به این طرح علاقه ای ندارند!

به گزارش آسیانیوز،  مرحله جدید کالابرگ الکترونیکی از 13 خرداد اجرایی شد. در این طرح قرار شد مبلغ یارانه نقدی با شروطی 20 درصد افزایش پیداکند.

اما حالا طبق گفته مرتضوی استقبال زیادی از این طرح نشده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: استقبال مردم از طرح کالابرگ الکترونیکی خیلی مطابق با انتظار ما نبوده است. قرار است تغییراتی بر حسب دستور آقای مخبر به عمل آوریم.

هفته گذشته نیز مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران از مشارکت بیش از ۷۰ هزار خانوار تهرانی در طرح کالابرگ الکترونیک و تجهیز بیش از ۸۰۰۰ فروشگاه در استان تهران برای اتصال به سامانه کالابرگ خبر داده بود.

همچنین معاون رفاه وزیر کار با بیان اینکه هدف دولت از کالابرگ جلوگیری از فقر غذایی در جامعه است، اظهار کرده بود: «در گذشته سه دهک پایین جامعه ۸.۵ میلیون نفر افراد تحت پوشش مددجوی کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی بودند، درحالی‌که الان ۳ دهکی که مشمول کالابرگ می‌شوند به ۲۴ میلیون نفر افزایش یافته‌اند، در هر دهک حدود ۸.۷ میلیون نفر معادل حدود ۲.۸ تا ۲.۹ میلیون خانوار هستند که در حال حاضر تحت پوشش اعتبار مازاد ۲۰ درصد در کالابرگ قرار دارند. البته اعتبار ۲۰ درصد مازاد برای سه دهک به شرطی است که هر کس به انداز ۳۲۰ هزار تومان یعنی معادل ۸۰ درصد از یارانه خود را از ۱۱ قلم کالای موردنظر شامل شیر، ماست، پنیر، قند و شکر، روغن، مرغ، گوشت منجمد، حبوبات و ماکارونی خریداری کرده باشد.»


آخرین وضعیت طرح کالابرگ الکترونیکی
صولت مرتضوی، وزیر کار در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت طرح کالابرگ الکترونیکی، گفت: فرایند کاملاً به روال طبیعی ادامه پیدا می‌کند و قرار است تغییراتی بر حسب دستور آقای مخبر به عمل آوریم که در حیطه کارشناسی است تا پس از انجام و تایید مراجع صاحب‌نظر، ابلاغ شود.

 واکنش دولت به رد پیشنهاد تغییر شرایط بازنشستگی از سوی مجلس
به گزارش ایسنا، وزیر کار در پاسخ به پرسشی درباره رد پیشنهادات تغییر شرایط بازنشستگی (محاسبه میانگین حقوق بازنشستگی برمبنای پنج سال آخر خدمت کارکنان دولت) از سوی مجلس و واکنش دولت به این امر، تصریح کرد: دولت لایحه می‌دهد و مجلس اختیار رسیدگی دارد. باید دید در کمیسیون تلفیق چه تصمیمی گرفته می‌شود. آنچه از صحن مجلس بگذرد و به تأیید شورای نگهبان برسد و تبدیل به قانون شود برای همه لازم‌الاجراست.

مرتضوی در پاسخ به این پرسش که آیا با حل مشکل مدیریتی صندوق‌های بازنشستگی از جیب کارگران موافق است یا نه، یادآور شد: نه. بحث تأمین مشکل مدیریتی صندوق‌ها از جیب کارگران مطرح نیست و هیچکس این را قبول ندارد اما مسلم است صندوق‌ها با ناپایداری جدی مواجه شدند که دلایل خاص خودش را دارد و قطعاً صاحبنظران در این زمینه بر این باور هستند که اصلاحات در مدیریت و شیوه‌های اداره انجام و تبدیل به قانون شود.

وی تاکید کرد: این امر اساسا به خاطر آینده کارگران انجام می‌شود. این صندوق‌ها بین‌النسلی هستند و کارگران امروز و فردایش را توأمان می‌خواهند. ما حتماً باید به فکر آتیه کارگران و بازنشستگان و بازماندگان باشیم. وظیفه ما صیانت از این صندوق‌ها و اتخاذ ترتیبی برای پایداری این‌ صندوق‌هاست./


https://www.asianews.ir/u/axg
اخبار مرتبط
سخنگوی طرح هوشمندسازی یارانه آرد گفت: معادل ۴۰ درصد قیمت نان فروخته شده از طریق کارتخوان های هوشمند، در پایان هر روز به عنوان کمک هزینه به حساب نانوایان واریز می‌شود.
با آغاز مرحله جدید طرح کالابرگ الکترونیکی، طرح اعتبار کالابرگ برای همه یارانه‌بگیران از یک ماه قبل واریز می‌شود.
اخبار مربوط به طرح کالابرگ، افزایش مبلغ یارانه و قیمت اقلام سبد کالابرگ در چند رو زگذشته با استقبال بیشتری از سوی مخاطبین همراه بود.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید