صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۱۴ تیر ۱۴۰۲ / ۱۹:۱۲
کد خبر: 15490
گزارشگر: 306
۲۹۲
۰
۰
۱
مدیر منطقه یک شهرداری یزد

ساخت مقبره شهید گمنام در میدان شهدای حج

ساخت مقبره شهید گمنام در میدان شهدای حج
یزد - مدیر منطقه یک شهرداری یزد از ساخت مقبره شهید گمنام در میدان شهدای حج یزد و با الهام گیری از معماری ایرانی اسلامی خبر داد
آسیانیوز/ یزد ؛ « سید علیرضا رسولی » در بازدید از روند ساخت المان شهید گمنام میدان شهدای حج یزد، اظهار داشت: با توجه به درخواست‌های گسترده مردمی در منطقه یک و محله امامشهر یزد، ساخت المان شهید گمنام در این منطقه در دستور کار قرار گرفت.
 
وی با اشاره به اینکه این المان بر مزار شهید گمنام میدان شهدای حج ساخته می‌شود، تصریح کرد: در ساخت این مقبره به صورت کامل از معماری ایرانی اسلامی بهره گرفته شده و اصول ارزشی سازه‌های اسلامی را در آن لحاظ کردیم.
 
مدیر منطقه یک شهرداری یزد با بیان اینکه تمام این اقدامات و طرح‌ها برای ساخت مقبره شهید گمنام با طرحی زیبا و فاخر بوده، خاطرنشان کرد: نهایتاً با هندسه هشت ضلعی ترکیب با ستون‌های مدور، سر ستون‌های اسلیمی و نهایتا گنبد فیروزه‌ای این طرح نهایی و تاکنون بیش از نود درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
 
رسولی در ارتباط با مختصات فنی این بنا، گفت: ارتفاع از کف تمام شده تاسرستون‌ها دومتر و نیم، ارتفاع از کف تمام شده تا قوس‌ها و تویزه، سه متر و ده سانتی‌متر و ارتفاع از کف تا تمام شده تا گنبد حدود شش متر است.
 
وی با تاکید بر اثرگذاری بالای شهدا در جامعه، افزود: موقعیت قرارگیری این مقبره در میدان باعث شده که طراحی و اجرای آن به عنوان یک بنای فاخر و ارزشمند، میعادگاه عاشقان شهید و شهادت باشد.
 
مدیر منطقه یک شهرداری یزد افزود: از برنامه‌های این طرح آن است که با همکاری هیات امنای و سایر فعالان فرهنگی و مذهبی، فرهنگ شهادت بر اساس نیازهای روز جامعه ترویج یابد.

سید محمد جواد عرفانفر

 

ساخت مقبره شهید گمنام در میدان شهدای حج  ، سید علیرضا رسولی مدیر منطقه یک شهرداری یزد

https://www.asianews.ir/u/axk
اخبار مرتبط
یزد - رئیس شورای اسلامی شهر از تصویب اعتبار ۴۲۵۰ میلیارد تومانی برای شهر در سال جاری خبر داد و با بیان این که یکهزار میلیارد تومان از این اعتبار از محل تسهیلات پیش بینی شده است، پیش بینی کرد که امسال، سال جهش فعالیتهای عمرانی در شهر یزد باشد
یزد - محمود شیرازی از پاکبانان یزدی در اولین روز از سال نو مشغول به فعالیت بود که کیف حاوی ۸۰ فقره چک به مبلغ ۵۱۱ میلیون تومان را پیدا کرد
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید