صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۱۴ تیر ۱۴۰۲ / ۲۱:۵۹
کد خبر: 15494
گزارشگر: 306
۳۷۷
۰
۰
۱
مسئول پلیس فتا استان یزد

فروش سوالات کنکور، دام کلاهبرداران سایبری

فروش سوالات کنکور، دام کلاهبرداران سایبری
یزد - مسئول پلیس فتا استان هشدار داد: تبلیغات فروش سوالات کنکور در کانال‌ها و گروه‌های شبکه‌های اجتماعی دام کلاهبرداران سایبری است و مجرمان سایبری با این ترفند به دنبال سوءاستفاده‌های مالی از داوطلبان کنکور هستند
آسیا نیوز / یزد ؛ سرهنگ "حسن ابوالحسینی" هشدار داد: آگهی‌های فروش سوالات کنکور در کانال‌ها و گروه‌های شبکه‌های اجتماعی کلاهبرداری است.
وی ادامه داد: چند سالی است که در فضای مجازی با نزدیک شدن به زمان کنکور آگهی‌ها فروش سوالات کنکور از سوی مجرمان سایبری انتشار یافته و با این ترفند خریداران را به به درگاه‌های جعلی بانکی هدایت نموده و اطلاعات بانکی آنها را سرقت کرده و حساب بانکی شان را خالی می‌کنند و یا بعد از دریافت وجه خرید، دیگر پاسخ‌گوی خریدار نبوده و یا سوالات ادوار گذشته را ارسال می‌نمایند.
سرهنگ ابوالحسینی افزود: مجرمان سایبری با جعل هویت و با ادعای واهی دسترسی به سؤالات آزمون سراسری یا ارتباط و همکاری با طراحان سؤال‌، اقدام به کلاهبرداری از داوطلبان کنکور می‌کنند.
وی به داوطلبان کنکور توصیه کرد: به هیچ عنوان فریب تبلیغات دروغین جذاب و اغوا کننده فروش سوالات کنکور در شبکه‌های اجتماعی را نخورده و صرفا با تکیه بر دانش و معلومات خود در کنکور شرکت کنند.
این مقام انتظامی یادآور شد: داوطلبان و والدین آنها باید در مورد عضویت در برخی کانال‌ها و گروه‌های شبکه‌های اجتماعی دقت لازم را داشته باشند و عضویت و همکاری با برخی از این کانال‌ها و گروه‌ها که به دنبال برنامه‌ریزی برای تقلب و تخلف در آزمون‌ها هستند، به محرومیت از آزمون می‌انجامد.
این مقام انتظامی با بیان اینکه کارکرد بیشتر شبکه‌های اجتماعی و پیام رسان‌های مثل اینستاگرام و تلگرام تفریحی است، به خانواده‌ها توصیه کرد: در سال کنکور دانش آموزان از برنامه‌های مجازی که صرفا جنبه سرگرمی مثل تلگرام و اینستاگرام دارند بپرهیزند. حواشی موجود در شبکه‌های اجتماعی برای داوطلبان کنکور بسیار زمان‌بر بوده و ممکن است دانش آموزان درگیر این حواشی شده و درگیری‌های ذهنی پیدا کنند.

 

برگزاری دوره مهارت آموزی کارکنان وظیفه شهرستان اشکذر 
جانشین فرمانده انتظامی شهرستان اشکذر از برگزاری دوره مهارت آموزی کارکنان وظیفه در این شهرستان خبر داد. 
سرهنگ عباسعلی خانی در حاشیه برگزاری کلاس مهارت آموزی کارکنان وظیفه این شهرستان با اشاره به اهمیت خدمت مقدس سربازی و فراهم بودن شرایط سن یادگیری جوانان و وجود اوقات فراغت مناسب در این دوران گفت: ازطریق معاونت تربیت و آموزش فراجا، برنامه ریزی برای مهارت آموزی کارکنان وظیفه برای کسب یک و یا چند حرفه برای ورود به بازار کار و ایجاد اشتغال فراهم شده است که می طلبد همه یگان ها در این راستا همکاری و برنامه ریزی مناسب را داشته باشند.
وی در ادامه با تاکید در برگزاری با کیفیت دوره های مهارت آموزی کارکنان وظیفه خاطر نشان کرد: یکی از معضلات اساسی، اشتغال است و دغدغه همه خانواده ها برای فرزندانشان بعد از اتمام خدمت سربازی به شمار می رود که با مهارت آموزی و ایجاد کسب و کار این دغدغه کاهش می یابد.
جانشین فرمانده انتظامی شهرستان اشکذر بیان کرد: با توجه به پتانسیل های گسترده و مختلفی که در حوزه های صنعتی و معدنی , کشاورزی و ورزشی در شهرستان وجود دارد، باید برنامه ریزی و آموزش مهارت ها بر اساس مرتفع نمودن نیازهای بازار کار در این حوزه ها، برای ورود راحت تر مهارت آموزان به بازار کسب و کار فراهم شود.
سرهنگ خانی در پایان تصریح کرد: برابر برنامه ریزی های صورت گرفته تعدادی از کارکنان وظیفه این فرماندهی و پلیس راه اشکذر در دوره مهارت آموزی برقکار ساختمان به مدت 64 ساعت در مرکز آموزش شماره 12 فنی و حرفه ای اشکذر شرکت کردند.

 

کشف 4 تن عسل غیر مجاز و فاقد مجوز بهداشتی در اردکان 
جانشین فرمانده انتظامی شهرستان اردکان از کشف 4 تن عسل غیر مجاز و فاقد مجوز بهداشتی در محور "اردکان- چوپانان" خبر داد. 
سرهنگ "مجتبی نظری فرد" در تشریح جزئیات این خبر بیان داشت: ماموران ایستگاه بازرسی هنگام کنترل خودروهای عبوری در محور "اردکان - چوپانان" به یک دستگاه کامیونت فوتون مشکوک و جهت بازرسی آن ها را متوقف کردند.
وی ادامه داد: در بازرسی های انجام گرفته از خودرو توقیفی، 180 حلب عسل به وزن 4 هزار کیلوگرم کشف شد.
جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان اردکان افزود: در این راستا یک متهم دستگیر و برای صدور احکام لازم تحویل مراجع قضائی شد.
سرهنگ نظری فرد در پایان گفت: برخورد قاطعانه با افراد سودجویی که سلامتی مردم برایشان اهمیتی ندارد و تنها به منافع خود فکر می‌کنند همواره در اولویت کار پلیس قرار دارد.

سید محمد جواد عرفانفر

فروش سوالات کنکور، دام کلاهبرداران سایبری ، سرهنگ حسن ابوالحسینی مسئول پلیس فتا استان یزد

https://www.asianews.ir/u/axo
اخبار مرتبط
یزد -معاون فرهنگی اجتماعی فرماندهی انتظامی استان یزد : این دیگر چه صیغه‌ای است که برخی تصور می‌کنند چنانچه کسی دشوار و دیرفهم‌ بنویسد یا در گفتن و نوشتن، واژه‌های قُلُمْبَه‌ سُلُمْبَه به‌ کار ببرد، باسوادتر است. انگار فضیلتی شده است این دشوار‌نویسی و دشوارگویی
یزد - بیش از ۱۰۰ صفحه بلاگرها و عکاسان مسدود شد
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید