صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
یکشنبه / ۱۸ تیر ۱۴۰۲ / ۱۶:۳۸
کد خبر: 15541
گزارشگر: 213
۱۰۷۱
۰
۰
۱
براساس توافق دانشگاه تهران با رهبران گروه نظامی

نظامیان حشد شعبی عراق در دانشگاه تهران تحصیل خواهند کرد

نظامیان حشد شعبی عراق در دانشگاه تهران تحصیل خواهند کرد
مسئولان دانشگاه تهران در یک جلسه با برخی رهبران گروه حشد شعبی توافق کردند که اعضای این نیرو برای تحصیل وارد دانشگاه‌های ایران از جمله دانشگاه تهران شوند.
به گزارش آسیانیوز، مسئولان دانشگاه تهران در یک جلسه با برخی رهبران گروه حشد شعبی توافق کردند که اعضای این نیرو و دیگر نیروهای نیابتی جمهوری اسلامی ایران در منطقه، که «متقاضی تحصیل» هستند، وارد دانشگاه‌های ایران از جمله دانشگاه تهران شوند.

روابط عمومی دانشگاه تهران اعلام کرد که در این جلسه که رییس دفتر نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها و معاون تعلیم گروه حشد شعبی حضور داشتند، «گسترش همکاری‌های علمی و فرهنگی دو کشور و گسترش پذیرش دانشجو از کشور عراق با رعایت استانداردهای کیفی مورد تاکید قرار گرفت؛ همچنین تقاضای ادامه تحصیل حشد شعبی در دانشگاه تهران مطرح شد.»

رییس دانشگاه تهران در این جلسه درباره تحصیل اعضای این گروه در دانشگاه تهران گفت: «استانداردهای علمی را درباره دوستان‌مان در حشد شعبی بیشتر از دیگر دانشجویان خارجی اعمال می‌کنیم، زیرا هدف ما ارتقای توانمندی تخصصی مجاهدین مسلمان است».

حسین موسوی بخاتی، معاون تعلیم و تربیت بسیج مردمی عراق (حشد شعبی) نیز در این نشست گفت: «در توافق و همکاری که با دانشگاه تهران خواهیم داشت، به تمام قوانین و استانداردها و شرایط قانونی مدنظر دانشگاه تهران متعهد خواهیم بود و هر آنچه که مدنظر قوانین وزارت آموزش عالی عراق و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایران است را به طور کامل انجام خواهیم داد.»

تلاش جمهوری اسلامی ایران برای آموزش نیروهای حشد شعبی در سطوح عالی در حالی است که در ماه‌های اخیر گزارش‌های بسیاری از همکاری‌های تهران و این گروه شبه‌نظامی منتشر شده است.

همچنین شرکت «المهندس» در عراق که نامش از «ابومهدی المهندس»، معاون پیشین سازمان حشد شعبی عراق گرفته شده، با کمک مستقیم محمد شیاع السودانی، نخست‌وزیر عراق، وارد «پیمانکاری و گرفتن پروژه‌های بزرگ عمرانی» در این کشور شده است.

بر اساس این گزارش، ایجاد این شرکت منجر به افزایش نفوذ نظامی و اقتصادی این گروه در عراق خواهد شد.

هم‌زمان در بودجه سه سال آینده عراق، بودجه حشد شعبی افزایش یافته و مبلغ سه تریلیون و ۷۴۳ میلیارد دینار برای این سازمان اختصاص داده شده است./
https://www.asianews.ir/u/ayz
اخبار مرتبط
صدها معترض عراقی در اعتراض به انتخاب نامزد نخست وزیری توسط احزاب مورد حمایت جمهوری اسلامی ایران، به پارلمان بغداد هجوم بردند؛ این در حالی است که به گفته برخی تحلیلگران مقتدی صدر، روحانی عراقی و رهبر جریان صدر، احتمالا جلو نخست‌وزیر شدن محمد السودانی را خواهد گرفت.
با افزایش تنش میان دولت عراق و شبه‌نظامیان حشد شعبی، منابع نظامی عراق از استقرار تیپ یکم نیروهای ویژه ارتش این کشور برای تامین امنیت منطقه سبز بغداد خبر دادند؛ همچنانکه وزارت خارجه آمریکا نیز دو روز پیش در بیانیه‌ای از اقدامات مصطفی الکاظمی و تلاش دولت عراق برای پاسخگو کردن شبه‌نظامیان حمایت کرد.
پس از آنکه هفته گذشته در خیابان‌های بغداد یک کاروان مسلح شبه‌نظامیان تحت حمایت ایران در اعتراض به حضور نیروهای آمریکایی تظاهرات کردند، مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر، درنامه‌ای به ایران هشدار داد با این گروه‌ها مقابله خواهد کرد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید