صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
دوشنبه / ۱۹ تیر ۱۴۰۲ / ۱۰:۱۱
کد خبر: 15548
گزارشگر: 213
۱۹۱۷
۱
۰
۳
خبر مهم عضو کمیسیون تلفیق

پیشنهاد «افزایش سن بازنشستگی» رد شد/آخرین وضعیت درباره میانگین حقوق سال های آخر خدمت

پیشنهاد «افزایش سن بازنشستگی» رد شد/آخرین وضعیت درباره میانگین حقوق سال های آخر خدمت
عضو کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه از رد پیشنهادات «افزایش سن بازنشستگی» و «تغییر میانگین حقوق» سال های آخر خدمت در تلفیق برنامه هفتم خبر داد.
به گزارش آسیانیوز، سیدکریم حسینی (عضو کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه) در گفتگو با خبرنگار ایلنا، گفت: باتوجه به تصویب کلیات لایحه برنامه هفتم در جلسه نوبت عصر روز شنبه کمیسیون تلفیق برنامه هفتم، روز یکشنبه با برگزاری جلسات کمیته‌ها موضوعات مربوطه در کمیته‌ها بررسی شد تا با آغاز بررسی جزئیات برنامه از صبح دوشنبه ۱۹تیر نظرات کمیته‌ها به صحن کمیسیون بیاید.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در رابطه با آخرین تصمیم‌گیری پیرامون پیشنهادات و تصمیمات دولت در رابطه با صندوق‌های بازنشستگی و ایجاد تغبیرات در این زمینه، اظهار داشت: امروز در کمیته نظام اداری و صندوق‌ها با پیشنهاد محاسبه حقوق بازنشستگی براساس میانگین ۵ سال آخر حقوق افراد بازنشسته مخالفت شد و بر این اساس پیشنهاد تعیین سنوات بر اساس ۲ سال آخر به کمیسیون اعلام شد.

وی افزود: همچنین در ادامه بحث‌های صورت گرفته با پیشنهاد افزایش سن بازنشستگی که از سوی دولت در لایحه برنامه هفتم مطرح شده بود نیز مخالفت صورت گرفت. دولت در ماده ۲۹ لایحه برنامه هفتم توسعه، سن بازنشستگی برای زنان را ۵۳ سال و برای مردان ۵۶ سال تعیین کرده بود که در کمیته با این موضوع مخالفت شد.

حسینی همچنین با اشاره به دغدغه‌ای که نسبت به صندوق‌ها وجود داشت، عنوان کرد: در بحث ادغام صندوق‌ها که یکی از پیشنهادات بود نیز در کمیته بحث و بررسی صورت گرفت و با ادغام صندوق‌هایی که هیچگونه دریافتی از دولت ندارند مانند صندوق بازنشستگی صنعت نفت مخالفت شد و ادغام این صندوق‌ها صورت نمی‌گیرد.

وی تصریح کرد: درخصوص ادغام مابقی صندوق‌ها نیز تصمیمی اتخاذ نشده است.(ایلنا)
https://www.asianews.ir/u/az6
اخبار مرتبط
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری از پیشنهاد جدیدی مبنی بر افزایش سن بازنشستگی و همچنین اصلاح شرایط بازنشستگی مشاغل سخت و زیان‌آور خبر داده است.
در حالی شرط سن بازنشستگی مشاغل سخت و زیان آور در جلسه کمیسیون اجتماعی مجلس حذف شد که با طرح حداقل سن لازم زنان ۴۵ و مردان ۵۰ سال دلخوری و مخالفت های بسیاری مطرح شده بود.
کمیسیون برنامه مجلس گفت: مبنای محاسبه حقوق بازنشستگی همچون گذشته ۲ سال آخر خدمت باشد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
Bahram
۱۴۰۲/۰۵/۲۴
0
0
0

سلام خدمت کارشناس بیمه محترم. اینجانب با ۳۱ سال سابقه بازنشسته شده ام. ولی یک فکری اعصاب مرا خرد کرده و چون ادم کمالگرایی هستم میخواهم که ۳۵ سال سابقه را بدست بیاورم و طبق قانون بیمه حداکثر سابقه ۳۵ روز حقوق در ماه است و شخصیکه بیمه خویش فرما میدهد تقریبا ماهی ۱ میلیون تومان میدهد ولی من برای اینکه حداکثر سابقه بیمه یعنی ۳۵روز حقوق را بدست بیاورم حاضرم ۱۲ برابر کسی که بیمه در ماه میپردازد بدهم انهم بصورت نقدی تا ۳۵ روز حقوق در ماه را بدست بیاورم یعنی ماهی ۱۲ میلیون تومان و در سال میشود ۱۴۴ میلیون تومان و چون ۳۱ سال سابقه دارم برای رسیدن به سابقه ۳۵ سال ۱۴۴ میلیون تومان ضربدر ۴ شود مساوی ۵۷۶ میلیون تومان میشود و حاضرم از زمان پرداخت این مبلغ ۴ سال هم انتظار بکشم و بعد از ۴ سال سابقه ام ۳۵ سال شود و برای هر شخص بازنشسته این امکان بوجود بیاید که حداکثر ۵ سال سابقه را بعد از بازنشستگی به مبلغی که عرض کردم بصورت نقدی یا ماهیانه و بعد از طی شدن مدت خریداری شده و برای فقط یک مرتبه برای هر فرد بازنشسته بصورت اختیاری فراهم شود چون خیلی از بازنشسته ها مثل اینجانب میباشند و شخصیت کمالگرا دارند


ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید