صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۲۱ تیر ۱۴۰۲ / ۱۲:۱۸
کد خبر: 15582
گزارشگر: 213
۴۹۴
۰
۰
۱
حذف گروهی از یارانه بگیران

تغییرات در یارانه تیر ماه

تغییرات در یارانه تیر ماه
تیرماه هم مانند چند ماه گذشته بسیاری از یارانه‌بگیران یا مبلغ کمتری دریافت کرده‌اند و یا اینکه از لیست یارانه‌بگیران حذف شده‌اند.

به گزارش آسیانیوز، یارانه تیر 1402 روز گذشته به حساب سرپرستان خانوار واریز شد. اما این ماه هم مانند چند ماه گذشته برخی از یارانه‌بگیران می‌گویند یارانه تیرماه واریز نشده و یا اینکه کم واریز شده است. ماجرا چیست؟

این چندمین ماه متوالی است که با واریز یارانه نقدی بسیاری از یارانه‌بگیران یا مبلغ کمتری دریافت کرده‌اند و یا اینکه از لیست یارانه‌بگیران حذف شده‌اند.

به نقل از تجارت نیوز، آنچه در ادامه می‌آید بخشی از کامنت‌های مخاطبان در این خصوص است:

«یارانه مارو دو ماهه دارن ناقص میدن چراکسی پاسخگو نیست؟»

«یارانه ها هر ماه بیستم به بیستم واریز میشه. اما این ماه یارانه ما واریز نشده. مشکل کجاست؟»


 «من هر ماه یارانه می گرفتم اما این ماه خبری نیست. مشکل چیه؟ نکنه وارد دهک دهم شدیم و خودمون خبر نداریم؟»

«چرا یارانه واریزنشده … قراره کی واریز بشه من قسط دارم همیشه بیستم برمیداشتم. امشب هنوز نریختن.»

«برای ما هر ماه نفری 400 هزار تومان یارانه نقدی واریز می کردن اما این ماه یارانه ما شده نفری 300 تومن. یک ماهه از دهک پایین رفتیم دهک بالا؟»


«چرا یارانه رو کامل نمیریزن؟ هنوز دارن قسط وام کرونا رو از ما کم می‌کنن؟»

چرا یارانه تیرماه واریز نشد؟
این اولین ماهی نیست که برخی از یارانه‌بگیران از عدم واریز یارانه خود خبر می‌دهند. پیش از این هم در ماه‌های گذشته برخی از خانوارها از لیست جدید یارانه‌بگیران خط خورده بودند. نه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و نه سازمان هدفمندی یارانه‌ها دلیل اصلی این مساله را تاکنون عنوان نکرده‌اند اما برخی از مقامات این دو سازمان قبلا اعلام کرده بودند که لیست یارانه بگیران شناور است و ممکن است دهک درآمدی خانوار تغییر کند.

این تغییر دهک هم دو نتیجه در پی دارد. ممکن است خانوارهایی که در دهک اول تا نهم قرار داشتند وارد دهک دهم شوند و از لیست یارانه خارج شوند. یا ممکن است دهک درآمدی آنها از سه دهک اول خارج شده و وارد دهک چهارم تا نهم شوند و مبلغ یارانه آنها آب برود.

 پیش از این هم سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها توضیح داده بود که دهک بندی یک مساله شناور است و ممکن است هر ماه تغییر کند. به همین دلیل ممکن است یکی از علت‌‌های واریز نشدن یارانه تیر ماه و یا تغییر رقم آن، تغییر دهک درآمدی مردم باشد.

افراد برای اطلاع از دهک بندی درآمدی خود می توانند با شماره گویای ۰۹۲۰۰۰۰۶۳۶۹ تماس بگیرند و با وارد کردن کد ملی و مشخصات خود از دهک درآمدی که در آن قرار دارند مطلع شوند.

همچنین اگر افرادی خواستار بازبینی دهک بندی درآمدی خود هستند می توانند به آدرسhemayat.mcls.gov.ir مراجعه کنند.

چرا یارانه تیر ماه کم واریز شد؟
یکی از دلایل کم واریز شدن یارانه تیر ماه هم می‌تواند تغییر دهک‌بندی درآمدی خانوارها باشد. اینکه افراد از دهک اول تا سوم وارد دهک‌های درآمدی بالاتر شده باشند.
دلیل دیگر کم واریز شدن یارانه ماهانه، قسط وام کروناست که به نظر می‌رسد هنوز تمام نشده است. بررسی‌ها نشان می‌دهد اقساط وام کرونا دی ماه ۱۴۰۲ به پایان می‌رسد./

https://www.asianews.ir/u/b03
اخبار مرتبط
مرحله جدید کالابرگ الکترونیکی از ۱۳ خرداد اجرایی و قرار شد مبلغ یارانه نقدی با شروطی ۲۰ درصد افزایش پیدا کند؛ و این در حالی است که مردم به این طرح علاقه ای ندارند!
سخنگوی طرح هوشمندسازی یارانه آرد گفت: معادل ۴۰ درصد قیمت نان فروخته شده از طریق کارتخوان های هوشمند، در پایان هر روز به عنوان کمک هزینه به حساب نانوایان واریز می‌شود.
با آغاز مرحله جدید طرح کالابرگ الکترونیکی، طرح اعتبار کالابرگ برای همه یارانه‌بگیران از یک ماه قبل واریز می‌شود.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید