صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۲۱ تیر ۱۴۰۲ / ۱۴:۴۹
کد خبر: 15589
گزارشگر: 306
۲۸۳
۰
۰
۵
رئیس شورای اسلامی شهر یزد

اجرایی شدن تفاهم‌های خواهرخواندگی شهر یزد را با جدیت دنبال می‌کنیم

اجرایی شدن تفاهم‌های خواهرخواندگی شهر یزد را با جدیت دنبال می‌کنیم
یزد - رئیس شواری اسلامی شهر با بیان اینکه تفاهم خواهرخواندگی یزد و یاسبرین تقریبا متوقف شده بود، گفت: اجرایی شدن تفاهم‌های خواهرخواندگی شهر یزد را با جدیت دنبال می‌کنیم

آسیانیوز / یزد ؛ «عزیزالله سیفی » در نشست علنی شورای اسلامی شهر یزد که با حضور هیئت‌های اعزامی شهرداری‌های یاسبرین مجارستان و گیومری ارمنستان برگزار شد، اظهار داشت: امروز سالروز ثبت بافت تاریخی شهر یزد در فهرست جهانی یونسکو است.

وی با بیان اینکه شهر یزد و یاسبرین بیش از دو دهه است که با یکدیگر تفاهم‌نامه و ارتباط خواهرخواندگی دارند، گفت: امیدواریم که این نوع تعامل و همکاری‌ها همچنان با قوت بیشتر ادامه پیدا کند.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد خاطرنشان کرد: شهر تاریخی و زیبای گیومری ارمنستان هم از سال ۲۰۲۰ خواهرخوانده یزد شده است.

سیفی گفت: خوشحالیم که میزبانی این هیئت‌ها را برعهده داریم و درخواست داریم که سلام ما را به اعضای پارلمان‌های محلی شهرهای خود ابلاغ کنند.

وی با بیان اینکه ریشه کلمه یاسبرین یزدی است، افزود: مردم شهر یاسبرین مجارستان را از ایرانی تباران و حتی یزدی تباران می‌دانیم و به آن افتخار می‌کنیم و در واقع ما امروز به همشهری‌های خودمان خوش‌آمد می‌گوییم.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد بیان کرد: شهر گیومری هم از نزدیک‌ترین شهرهای همسایه کشور و شهر ما هستند و بسیاری از ارامنه در شهرهای مختلف ایران ساکن هستند.

سیفی بیان کرد: در بین ایرانی‌ها این موضوع مثال زدنی است که می‌گویند همسایه از همسایه ارث می‌برد و ما خوشحالیم که با گیومری همسایه هستیم و امیدواریم مراودات بیشتری داشته باشیم.

وی با بیان اینکه در طی دو دهه گذشته چندین هیئت از یزد اقدام به بازدید از یاسبرین کرده‌اند، گفت: در یکی از این سفرها، من به عنوان مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد حضور داشتم.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد ادامه داد: من هم به همراه میهمانان از شهر یاسبرین، پارلمان، چندین واحد صنعتی و بعضی نقاط گردشگری این شهر بازدید کردم و از نزدیک ظرفیت‌های این شهر را دیدم.

سیفی ادامه داد: از یاسبرین و کشور مجارستان هم چندین هیئت به یزد سفر داشته‌اند و در این سفرها مشخصا تفاهم‌نامه‌های مشخصی مبادله شده که متاسفانه بسیار به کندی پیش می‌روند.

وی با بیان اینکه ممکن است کرونا یکی از دلایل این کندی باشد، گفت: توقع و انتظار این است که با همدیگر این سد را بشکنیم و دست قوی‌تری به هم بدهیم تا به مسیر طبیعی خود برگردیم.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به اینکه به دنبال برگزاری همایشی با تمامی شهرهای خواهرخوانده در یزد هستیم در ارتباط با ویژگی‌های شهر یزد، گفت: شهر یزد بیش از ۶۰۰ هزار نفر جمعیت دارد و در مرکز کشور جمهوری اسلامی ایران قرار دارد.

سیفی افزود: علاوه بر اینکه یزد یک شهر صنعتی است، بیشتر به جنبه‌های تاریخی، فرهنگی و علمی شناخته می‌شود و نخستین شهر خشت خام دنیا لقب گرفته و یونسکو پس از شهر ونیز در ایتالیا، یزد را دومین شهر تاریخی دنیا نامیده است.

وی ادامه داد: به دلیل اینکه مردم یزد توانسته‌اند در شرایط سخت محیطی، کم‌آبی و گرمای بالای هوا، فضاهای معماری و شهرسازی را در زمانی که اثری از تکنولوژی‌های روز دنیا نبود، به گونه‌ای طراحی کنند که در آرامش زندگی کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد افزود: همچنین شهر یزد را دارالعباده، شهر دوچرخه‌ها، شهر بادگیرها و شهر خشت خام جهان نامیده‌اند و این بخشی از ظرفیت‌های بالای یزد است.

سید محمد جواد عرفانفر

 

اجرایی شدن تفاهم‌های خواهرخواندگی شهر یزد را با جدیت دنبال می‌کنیم ، عزیزالله سیفی رئیس شورای اسلامی شهر یزد

https://www.asianews.ir/u/b09
اخبار مرتبط
یزد - استاندار ضمن تاکید بر حضور مدیران دستگاه‌ها در نشست‌های شورای شهر در راستای مدیریت یکپارچه شهری و رفع مسائل شهر و شهروندان، از اختصاص زمینی ۵۷ هکتاری در مجاورت پردیس زندگی به شهرداری برای ایجاد تفرجگاهی فاخر و در شان مردم استان خبر داد
یزد - نائب رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر در جلسه این کمیسیون از مراسم اختتامیه دهمین المپیاد ورزشی محلات شهر یزد با حضور حدود ۲۰ هزار شرکت کننده، همزمان با عید سعید غدیر خبر داد
یزد - رئیس شورای اسلامی شهر در یکصد و سی و هشتمین جلسه علنی شورا گفت: به منظور جلوگیری از ترافیک در خیابان‌های شهر تا حد امکان پروژه های عمرانی شهر یزد در شب اجرا شود
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید