صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
پنج شنبه / ۲۲ تیر ۱۴۰۲ / ۱۴:۵۲
کد خبر: 15600
گزارشگر: 306
۵۸۳
۰
۰
۱
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر یزد خبر داد

32 دستگاه اجرایی در حوزه عفاف و حجاب فعالیت دارند / رتبه یزد در جایگاه سوم استانهای کشور قرار دارد

32 دستگاه اجرایی در حوزه عفاف و حجاب فعالیت دارند / رتبه یزد در جایگاه سوم استانهای کشور قرار دارد
یزد - دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر با اشاره به نبود متولی واحد در این زمینه که موجب پراکنده کاری و جزیره‌ای و سلیقه‌ای عمل کردن برخی از دستگاه‌ها در این حوزه شده است خاطرنشان کرد : 32 دستگاه اجرایی در حوزه عفاف و حجاب فعالیت دارند که بیشترین فعالیت در این زمینه برعهده فراجا است

آسیانیوز / یزد ؛ حجت الاسلام  «ابوذر صانعی» در جمع اصحاب رسانه استان در ادامه خواستار تعیین مرجع نظارت مشخصی جهت  فعالیت منسجم‌ و با برنامهتر در این حوزه  شد. و ابراز امیدواری کرد که دولت در ارائه لایحه حجاب و عفاف به مجلس این مهم را لحاظ نماید.

 دبیر ستاد امر به معروف یزد: تشکیل وزارت خانواده و فعالیت در حوزه عفاف و حجاب در ذیل این وزارتخانه را موثر دانست.

معاون علمی ، مهندسی و فرهنگی ستاد امر به معروف استان نیز در این نشست گفت: متاسفانه به آن اندازه که در مورد پند دادن وقت گذاشته‌ایم، در مورد تدبیر در مقوله حجاب زمان لحاظ نکرده‌ایم که امیدواریم تشکل‌ها و مسئولان در این زمینه نیز ورود بیشتر و موثرتری داشته باشند.

ابوالفضل شوقی زاده تصریح داشت : علاوه بر آموزش قانون در 17 اداره از 32 دستگاه دخیل در حوزه عفاف و حجاب و نیز ارائه آموزش های لازم در این حوزه در محلات بزرگ، سمن‌ها و دیگر گروه‌های مردمی، راه اندازی شبکه اساتید و تداوم ارائه آموزش‌ها در مساجد و محلات در قالب برگزاری کارگاه‌های آموزشی را دنبال خواهیم کرد .

معاون اجتماعی و مطالبه گری ستاد امر به معروف و نهی از منکر یزد نیزبه معرفی قرارگاه 21 پرداخت و  با بیان اینکه نظارت بر شاخص‌های عفاف و حجاب ویژه مدیران و دستگاه‌ها در قالب قرارگاه 21 تیرانجام خواهد شد افزود : این برنامه در سه سطح کشوری، استانی و دستگاه‌های اجرایی و حاکمیتی دنبال می‌شود.

حجت الاسلام محمد علی زحمتکش خاطرنشان کرد: هدف اصلی تبیین و نظارت بر شاخص‌هی ابلاغی به دستگاه‌های اجرایی به ویژه در مورد مدیران و کارکنان است.

وی از انجام ارزیابی‌های نامحسوس و بازرسی‌های رسمی و ستادی از دستگاهها در این رابطه خبر داد و گفت: ادارات بر اساس رنگ بندی ادارات به سه سطح دسته بندی و نسبت به تذکر و تشویق آنها اقدام می‌شود.

 مسئول اداره امور خانواده، عفاف و حجاب ستاد نیز در این نشست ابراز داشت  : متاسفانه نه تنها مردم بلکه مسئولان نیز آگاهی لازم را در مورد این طرح ندارند و امیدواریم با همکاری رسانه‌ها شاهد تبیین این موضوع در جامعه باشیم. 

مسئول اداره حقوقی ستاد امر به معروف استان نیز با اشاره به انواع امر به معروف و نهی از منکر، اعلام کرد: 14 هزار تذکر لسانی توسط 730 نفر از آمرین امر به معروف استان در ایام نوروز صادر شد که تنها 10 مورد منجر به تشکیل پرونده شده است و رتبه یزد را با 17 مرتبه صعود، در جایگاه سوم استانهای کشور قرار داده است.
دولت جمهوری اسلامی موظف  مبارزه با کلیه مظاهر فساد در جامعه است 
زهره تقی حسینی گفت: بر طبق قانون اساسی کشور، دولت جمهوری اسلامی موظف به فراهم کردن زمینه رشد فضائل اخلاقی و مبارزه با کلیه مظاهر فساد در جامعه شده است که یکی از این مظاهر فساد، بی‌حجابی و بی عفتی در جامعه است
.

مسئول اداره امور خانواده، عفاف و حجاب ستاد یزد با اشاره به اجرای طرح جامع عفاف و حجاب کشور از سال 1400، این طرح را در واقع باز شده‌ی بند اول از اصل سوم قانون اساسی خواند که البته طی دو سال گذشته، هشت مرتبه مورد ویرایش قرار گرفته است.

سید محمد جواد عرفانفر

 

32 دستگاه اجرایی در حوزه عفاف و حجاب فعالیت دارند / رتبه یزد در جایگاه سوم استانهای کشور قرار دارد ، حجت الاسلام  ابوذر صانعی دبیر ستاد امر دبیر به معروف و نهی از منکر یزد

https://www.asianews.ir/u/b0j
اخبار مرتبط
یزد - دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر با بیان اینکه در قالب طرح ساماندهی عفاف و حجاب در سطح کشور و استان، کار فرهنگی و اجرایی به صورت توامان پیگیری و اجرا می شود
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید