صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
شنبه / ۲۴ تیر ۱۴۰۲ / ۲۳:۴۸
کد خبر: 15627
گزارشگر: 306
۲۷۹
۰
۰
۳
رییس اجرای احکام دادسرای یزد خبر داد

بخشش قاتل ۴۱ ساله یزدی پای چوبه دار

بخشش قاتل ۴۱ ساله یزدی پای چوبه دار
یزد - رییس اجرای احکام دادسرای گفت: در ایام مبارک دهه امات و ولایت و همزمان با روز مباهله محکوم به قصاص 30 دقیقه قبل از اجرای حکم از چوبه دار رهایی یافت

آسیانیوز / یزد ؛ «علی باقر پور» گفت: متهم که جوان ۴۱ساله ای می باشد در سال1399پس از سرقت طلاجات یک خانم مسن نسبت به قتل اقدام کرده بود که در همان سال شناسایی و روانه زندان شده بود.

وی افزود: پرونده متهم پس از رسیدگی در دادسرا و دادگاه کیفری یک منجر به صدور حکم قصاص نفس شد که پس از فرجام خواهی به دیوان عالی کشور ارسال و ابرام گردید و نهایتا با تقاضای اجرای قصاص از ناحیه ولی دم مرحله اجرا شروع و مورد تنفیذ قرار گرفت.

باقرپور تصریح کرد: پس از ان در چندین مرحله جلسات صلح و سازش برگزار و پس از قطع امید از رضایت اولیاء دم اجرای حکم در دستور کار دستگاه قضایی استان قرار گرفت .

وی تصریح کرد: سحرگاه امروز حکم قصاص با چوبه دار این جوان یزدی در محوطه زندان مرکزی در حال اقدام بود که 30 دقیقه قبل از اجرا با تلاش مجموعه قضات اجرای احکام کیفری دادسرای یزد و مدیریت زندان مرکزی و در حضور مامورین نیروی انتظامی رضایت مشروط اولیاء دم مبنی بر پرداخت دیه حاصل و قاتل از چوبه دار رهایی پیدا کرد.

باقرپور تصریح کرد: چنانچه قاتل شروط مورد نظر ولی دم را اجرا نمیاد با ارسال پرونده به دادگاه صادر کننده حکم قطعی محکومیت قصاص به حبس تعزیری تا ده سال از جهت جنبه عمومی تبدیل می شود.

وی در پایان از تلاش مجموعه فعالان حوزه صلح و سازش و اجرای احکام به ویژه قاضی اجرای حکم و قاضی ناظر زندان که با پیگیری و تلاش بسیار موفق به جلب رضایت اولیا دم دقایقی قبل از اجرای حکم شد تشکر کرد.

سید محمد جواد عرفانفر

 

بخشش قاتل ۴۱ ساله یزدی پای چوبه دار ، علی باقر پور رییس اجرای احکام دادسرای یزد

https://www.asianews.ir/u/b1a
اخبار مرتبط
یزد - رئیس کل دادگستری استان با اشاره به نقش درآمدهای مالیاتی در رشد و آبادانی کشور گفت: استفاده از ظرفیت های مالیاتی در راستای امور فرهنگی و کاهش آسیب های اجتماعی مورد توجه قرار گیرد
یزد - نماینده عالی قوه قضاییه در استان گفت: تعامل، هماهنگی و همراهی سران قوا در کشور و نمایندگان آن ها در استان در حد اعلی است و این مهم زمینه خدمت بهتر به مردم و رشد و توسعه استان را فراهم می کند
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید