صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
سه شنبه / ۲۷ تیر ۱۴۰۲ / ۰۰:۳۴
کد خبر: 15659
گزارشگر: 306
۱۸۸
۰
۰
۱
مدیر کل بهزیستی یزد خبر داد

استان یزد ۳۲ هزار و ۵۰۰ معلول دارد / برای پیشگیری و آموزش هیچ محدودیت اعتباری نداریم

استان یزد ۳۲ هزار و ۵۰۰ معلول دارد / برای پیشگیری و آموزش هیچ محدودیت اعتباری نداریم
یزد - مدیر کل بهزیستی استان در ادامه با اشاره به اقدامات حوزه توانبخشی بهزیستی استان، گفت: استان یزد ۳۲ هزار و ۵۰۰ معلول دارد که بیشترین آنها معلول جسمی حرکتی، بینایی و شنوایی هستند

آسیانیوز / یزد ؛ «رضا ابهت» در جمع اصحاب رسانه استان در قالب پویش مدیر حرف بزن و بمناسبت هفته بهزیستی استان  یزد را پیشتاز در موضوع مناسب سازی شهری برای افراد معلول و سایر مخاطبان خواند و از پیگیری برند طرح طلایی و نقره‌ای در رابطه با مناسب سازی دستگاه‌ها در استان یزد خبر داد.

 مدیر کل بهزیستی استان با ابراز اینکه در سال گذشته ۲۳۰ میلیارد تومان تسهیلات جهت اشتغال معلولان در قالب دو هزار و ۹۷۸ طرح اشتغال انجام شده است گفت : اشتغال افراد تحت پوشش بهزیستی براساس توانمندی‌ها و محدودیتهای آنها پیگیری می‌شود و مشوق‌ها و تسهیلات مناسبی نیز هم برای کارفرمایان و معلولان شاغل در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه ساخت شش هزار مسکن جهت معلولین در تعهد بهزیستی استان است گفت : امیدوارم هر چه زودتر شاهد ساخت واحدها مورد نظر که در قالب تفاهم نامه با قرارگاه امام حسن مجتبی ( ع ) انجام خواهد شد باشیم.

وی در ادامه افزود  : تاکنون چهار هزار و ۶۰۹ خانواده عادی شهری و ۴۸۲ خانواده عادی روستایی شامل خانواده‌های دارای یک معلول و زنان سرپرست خانوار و بی‌سرپرست و نیز ۶۰۳ خانواده دارای دو معلول به بالا برای مسکن دار شدن در استان ثبت نام کرده‌اند .

ابهت از رشد ۲۰ درصدی تقاضای فرزند خواندگی نسبت به سال قبل و واگذاری24 مورد در سال جاری خبر داد و آمارهای مربوط به قابلیت واگذاری کودکان واجد شرایط به عنوان فرزندخوانده در استان را بسیار اندک خواند و تصریح داشت : طی سال گذشته ۵۷۰ درخواست فرزند خواندگی در استان ثبت شده است .

مدیر کل بهزیستی استان گفت: بهزیستی استان دو هزار و ۴۷۳ زن بی‌سرپرست و بدسرپرست را با توجه به گسترش آسیب‌های اجتماعی در این حوزه تحت پوشش دارد و حمایت‌های اجتماعی متنوعی را در این رابطه دنبال می‌کند.

ابهت با اعلام حمایت معیشتی بهزیستی استان از ۵۸۱ خانواده دو قلو و چند قلو بیان داشت : بهزیستی استان علاوه بر نگهداری از ۱۶۲ کودک و نوجوان در مراکز خود، از ۲۷۶ کودک نیز در قالب امدادماهیانه حمایت می‌کند.

این مسئول با اشاره به اینکه  هیچ محدودیت اعتباری در بهزیستی استان برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی و آموزش وجود ندارد به اهمیت موضوع پیشگیری از معلولیت‌های ناشی از اختلالات ژنتیکی طی سال گذشته پرداخت ومرکز تحقیقات ژنتیک استان را مجهزترین مرکز در کشور و خاورمیانه خواند که به روزترین آزمایشات را انجام می‌دهد گفت  : پنج میلیارد و ۵۳۸ میلیون تومان در این بخش هزینه شده است .

وی با ابراز امیدواری از کاهش آمار طلاق و آسیبهای اجتماعی ناشی از طلاق در استان از رونمایی طرح بهبود با توجه به افزایش آمار طلاق در استان خبر داد و افزود : زوج‌های جوان تازه مزدوج شده حداقل پنج جلسه مشاوره و ۱۶ جلسه آموزشی را به صورت رایگان می‌گذرانند و پس از آن نیز مددکار و مشاور در قالب این طرح به مدت پنج سال با خانواده‌ها همراهی خواهند کرد.

مدیر کل بهزیستی استان ازمراجعه حضوری 40 هزار نفر در سال گذشته  به 95 مرکز مشاوره خبر داد و گفت : با ارائه مشاوره رایگان تلفنی از طریق شماره 1480 در خدمت شهروندان خواهیم بود .

سید محمد جواد عرفانفر

 استان یزد ۳۲ هزار و ۵۰۰ معلول دارد / برای پیشگیری و آموزش هیچ محدودیت اعتباری نداریم  ، رضا ابهت مدیر کل بهزیستی استان یزد

https://www.asianews.ir/u/b24
اخبار مرتبط
یزد - مدیر کل بهزیستی استان از برگزاری پنجمین جشنواره منطقه‌ای تئاتر معلولین کویر به میزبانی یزد از ۱۳ تا ۱۵ آذرماه با اجرای آثار در چهار سالن سطح شهر و اختتامیه مراسم نیز در روز چهارشنبه شانزدهم آذرماه خبر داد
یزد - مدیر کل بهزیستی استان گفت : ​استان در زمینه طلاق در رتبه ۲۱ کشور قرار دارد و از لحاط رشد این آسیب​ هم در رتبه چهارم کشور است که نگران کننده است
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید