صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
سه شنبه / ۲۷ تیر ۱۴۰۲ / ۱۶:۵۸
کد خبر: 15671
گزارشگر: 213
۱۰۰۶
۰
۰
۱
در جریان دیدار رسمی با اردوغان

رانندگی شاهزاده جوان عربستان را ببینید/محمدبن سلمان پشت «خودروی توگ» در خیابان+فیلم

رانندگی شاهزاده جوان عربستان را ببینید/محمدبن سلمان پشت «خودروی توگ» در خیابان+فیلم
محمد بن سلمان، ولیعهد جوان عربستان، در جریان دیدار رسمی با اردوغان پشت فرمان خودروی توگ (اولین برند خودروسازی ترکیه)‌ نشست و‌ اردوغان را تا محل اقامتش رساند.

به گزارش آسیانیوز، وزیر دفاع سعودی در حاشیه سفر اردوغان گفت ریاض قرارداد خرید پهپاد از ترکیه امضا کرد.

همچنین دو طرف درباره برنامه همکاری نظامی توافق کردند.

رجب طیب اردوغان در سفر به عربستان سعودی با محمد بن سلمان دیدار کرد.

 رئیس جمهوری ترکیه در قصر السلام (کاخ صلح)‌ در شهر جده مورد استقبال رسمی شاهزاده محمد بن سلمان ولیعهد و نخست وزیر سعودی قرار گرفت.

وزیر دفاع سعودی هم گفت این کشور دو قرارداد خرید پهپاد از ترکیه امضا کرد. همچنین دو طرف درباره برنامه همکاری نظامی توافق کردند.

به گزارش عصرایران،‌ در پایان دیدار رسمی،‌ اردوغان یک دستگاه خودروی برقی توگ (اولین برند خودروسازی ترکیه)‌ را به ولیعهد هدیه داد.

محمد بن سلمان ولیعهد هم پشت فرمان خودروی توگ نشست و‌ اردوغان را تا محل اقامتش رساند.

 


خبرگزاری سعودی (واس)‌ نوشت:‌‌ رجب طیب أردوغان، رئیس جمهور ترکیه، شامگاه دیروز در چارچوب یک سفر رسمى به کشورمان، وارد شهر جده شد. شاهزاده بدر بن سلطان بن عبدالعزیز نایب امیر منطقه مکه مکرمه، شاهزاده فیصل بن فرحان بن عبدالله وزیر خارجه (وزیر همراه)، صالح بن على الترکى معاون شهردارى جده، محمد بن یوسف الحربی کاردار سفارت سعودی درترکیه ، سرلشکر صالح الجابرى، مدیر پلیس منطقه مکه مکرمه، احمد عبدالله بن ظافر مدیر تشریفات سلطنتى در منطقه مکه مکرمه، و فاتح أولوصوی سفیر ترکیه در ریاض در مراسم استقبال از رئیس جمهوری ترکیه در فرودگاه بین المللی ملک عبدالعزیز جده، حضور داشتند.

خودروی توگ+هدیه به محمدبن سلمان

در این سفر اردوغان یک دستگاه خودروی توگ به ولیعهد سعودی هدیه داد. محمد بن سلمان ولیعهد و نخست وزیر سعودی هم پشت فرمان قرار گرفت و رئیس جمهوری ترکیه را تا محل اقامتش رساند

روابط ترکیه و سعودی 5 سال قبل به دنبال قتل فجیع جمال خاشقجی روزنامه نگار منتقد در کنسولگری کشورش در استانبول، به شدت دچار تنش شد. با این حال بعد از مدتی تنش و اختلاف، دو کشور بر سر پایان دادن به این اختلاف به توافق رسیدند و روابط را عادی کردند./

https://www.asianews.ir/u/b2g
اخبار مرتبط
در حالی که گزارش‌ها حاکی از ممنوع‌الخروجی رائفی‌پور در عربستان بود، او گفت که از دلیل ممنوعیت خروج خود بی‌خبر بوده است.
گسترش روابط تجاری ایران و عربستان می تواند به تسهیل نقل و انتقالات پولی و مالی ایران کمک کند و به تسهیل تجارت با دیگر کشورهای منطقه منجر شود.
خبرگزاری دولتی عربستان سعودی به نقل از وزارت خارجه این کشور اعلام کرد منابع طبیعی و میدان گازی الدوره (آرش) متعلق به کویت و عربستان سعودی است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید