صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
سه شنبه / ۲۷ تیر ۱۴۰۲ / ۲۲:۵۶
کد خبر: 15674
گزارشگر: 306
۲۳۰
۰
۰
۵
مدیر عامل برق منطقه‌ای یزد خبر داد

هیچ مورد خاموشی در بخش خانگی نداشتیم / باید از تمام پتانسیل‌های مرتبط با انرژی خورشید بهره بگیریم

هیچ مورد خاموشی در بخش خانگی نداشتیم  / باید از تمام پتانسیل‌های مرتبط با انرژی خورشید بهره بگیریم
یزد - مدیر عامل برق منطقه‌ای گفت : با وجود رشد بالای مصرف، خوشبختانه هیچ مورد خاموشی در بخش خانگی نداشتیم و در بخش صنعت نیز با همکاری این بخش حتی افزایش ۲۰ درصدی رشد تحویل انرژی نسبت به سال گذشته را داشته‌ایم

آسیانیوز / یزد ؛ « ابوالفضل اسدی » در جمع اصحاب رسانه استان عبور بدون خاموشی و موفق از پیک بار مصرف برق تاکنون در استان، توسعه استفاده از تمام پتانسیلهای خورشیدی از جمله در تولید برق و نیز افزایش بهره وری در مصرف انرژی را مورد تاکید قرار داد و پیک مصرف پارسال استان یزد را ۲۰۵۲ مگاوات و سال جاری تاکنون را ۲۱۶۰ مگاوات اعلام کرد .

مدیر عامل برق منطقه‌ای یزد گفت : با توجه به پیک مصرفی ثبت شده تاکنون، کمبود و ناترازی به لحاظ تامین انرژی در استان نداشته‌ایم ظرفیت تولید برق استان در حال حاضر ۲۱۳۶ مگاوات اعلام کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود  به هدف گذاری استان برای تولید دو هزار مگاوات انرژی خورشیدی براساس سند تحولی «یزد نوین» پرداخت و گفت : این هدف گذاری با توجه به برنامه ریزی کشورکه برای تامین ۱۰ هزار مگاوات  خواهد بود سهم یزد به عنوان قطب انرژی خورشیدی کشور یک پنجم کشور را در بر می گیرد .

اسدی  با بیان اینکه امسال هیچ مانعی برای تامین برق صنعت سیمان در استان منظور نشده و حتی ۴۰ درصد رشد تحویل انرژی به این حوزه داشتیم تا مشکلی در تامین این مصالح مهم ساختمانی ایجاد نشود گفت : به جهت تشویق حوزه بهره‌وری و نیروگاه‌های خود تامین خورشیدی، به ازای هر میزان برق تحویلی تا ۳۰ درصد بیشتر معافیت بار اعمال خواهد شد.

به گفته این مقام مسئول از آنجائیکه کمتر از پنج درصد جامعه بیش از الگو مصرف می‌کنند از طرفی با همکاری مردم و صاحبان صنایع با وجود گذشت بیش از یک ماه از بازه زمانی پیک مصرف برق خوشبختانه این دوره در استان بدون قطعی سپری شده است و با رعایت و تعدیل مصرف توسط این مشترکان، برق کاهش یافته در این رابطه جهت رونق بیشتر صنایع بکار گرفته خواهد شد.

مدیر عامل برق منطقه‌ای یزد خاطرنشان کرد : قطعاً در استانی مانند یزد از گذشته رعایت جهت ساخت خانه‌ها در استفاده بهینه از نور خورشید حائز اهمیت بوده لذا قطعه‌بندی زمین‌ها بصورت شرقی غربی ؛ از سوی دستگاه‌های مربوطه می‌تواند در این زمینه بسیار موثر و باید از تمام پتانسیل‌های مرتبط با انرژی خورشید بهره بگیریم .

وی ابراز داشت : تعیین استانداردها دربخش صنعت در حال پیگیری است و امیدواریم با شکل گیری شرکتهای خدمات و بازرسی انرژی در استان، به تدریج در مشترکان کوچکتر نیز شاهد اهتمام و افزایش بهره وری باشیم.

اسدی با اشاره به اجرای طرح نهضت ملی مسکن توسط دولت ابراز امیدواری کرد با عایق بندی منازل واستفاده از آبگرمکن‌های خورشیدی و موارد دیگر نیز بتوان بهره‌وری از انرژی خورشیدی را ارتقا بخشید.

سید محمد جواد عرفانفر

 هیچ مورد خاموشی در بخش خانگی نداشتیم  / باید از تمام پتانسیل‌های مرتبط با انرژی خورشید بهره بگیریم ، ابوالفضل اسدی مدیر عامل برق منطقه‌ای یزد

https://www.asianews.ir/u/b2j
اخبار مرتبط
یزد - مدیران صنعت آب و برق استان به مناسبت هفته مدیریت مصرف و به‌منظور تشریح شرایط پیک‌بار تابستان 1402، شنبه 3 تیرماه که با عنوان مدیریت مصرف برق، افکار عمومی و رسانه نام‌گذاری شده است، با آیت‌الله محمدرضا ناصری نماینده ولی‌فقیه در استان دیدار و گفتگو کردند
یزد - نماینده وزیر نیرو ضمن بازدید از پروژه مسکن ملی در استان یزد، زیر ساخت های موجود جهت تامین و توزیع آب این مناطق را بررسی کرد
یزد - مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای گفت : خوشبختانه در سال گذشته با مشارکت صنایع و مردم استان حتی یک مورد خاموشی برق نداشتیم
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید