صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
شنبه / ۳۱ تیر ۱۴۰۲ / ۱۳:۳۰
کد خبر: 15709
گزارشگر: 213
۳۹۴
۰
۰
۲
خبر معاون وزارت کار درباره اجرای مرحله جدید

افزایش یارانه و اعتبار کالابرگ+جزئیات

افزایش یارانه و اعتبار کالابرگ+جزئیات
معاون وزارت کار با توضیحاتی درباره کالابرگ اعلام کرد که یارانه ها براساس تورم افزایش می یابد.

به گزارش آسیانیوز، شب گذشته  علیرضا عسگریان- معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد که «در مرحله جدید اجرای طرح ملّی کالابرگ الکترونیک، شرط بهره‌مندی از افزایش اعتبار براساس میزان تورم کالاهای اساسی، خرید حداقل ۲۰۰ هزار تومان از اعتبار یارانه است»

طرح «کالابرگ الکترونیک» در گام‌های نخست سه دهک پایین درآمدی را تحت پوشش قرار داد و مبلغ یارانه آنها را ۲۰ درصد افزایش داد اما به شرطها و شروطها؛ و آن نیز خرید «۷۰ درصد» از اعتبار یارانه‌شان از میان۱۱ قلم کالا بود.

این درحالی است که وزارت رفاه، شرط بهره‌مندی از افزایش اعتبار کالابرگ را از ۷۰ به «۵۰ درصد خرید کالاهای اعلامی»، کاهش داده و گفته که در صورت خرید ۲۰۰ هزار تومان (معادل ۵۰ درصد یارانه ۴۰۰ هزارتومانی)، افزایش اعتبار «بدون سقف» و براساس میزان «تورم» اعمال می‌شود.


 عسگریان در خصوص مرحله جدید طرح ملّی کالابرگ الکترونیک با بیان اینکه از ۳۱ تیرماه و با اجرای مرحله جدید از طرح کالابرگ، در صورت خرید ۲۰۰ هزار تومان از اعتبار یارانه ۴۰۰ هزار تومانی معادل ۵۰ درصد، افزایش اعتبار بدون سقف برای خانوارها اعمال می‌شود، گفت: پرداخت یارانه برای جبران افزایش قیمت ۱۱ قلم کالای اساسی با حجم مشخص تمرکز دارد. در مرحله جدید، میزان اختلاف تورمی کالاهای اساسی از سال ۱۴۰۱ بدون سقف ۸۰ هزار تومان برای مردم شارژ می‌شود.

به گفته وی، تاکنون نزدیک به ۹۰ هزار فروشگاه در اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی همراهی دارند و توزیع قابل قبولی شکل گرفته است.

وی با تأکید بر این‌که تورم ایجادشده توسط کالابرگ الکترونیکی جبران می‌شود، گفت:‌ شرط بهره‌مندی در مرحله جدید به ۵۰ درصد کاهش یافته است که افزایش آزادی عمل مردم در آن دنبال می‌شود.

معاون وزیر کار با بیان این‌که دولت افزایش قیمت‌ها را پوشش می‌دهد و خانوارهای کم‌درآمد در این خصوص حمایت می‌شوند، افزود: با توجه به تعیین میزان سبد غذایی از نظر حجم و قیمت براساس میزان تورم مبلغی بدون سقف برای مردم شارژ می‌شود./

https://www.asianews.ir/u/b3f
اخبار مرتبط
مجری طرح کالابرگ گفت: بازه زمانی و مهلت دوره خرید با کالابرگ الکترونیک از نیمه هر ماه تا نیمه ماه بعد است.
یک مقام صنفی گفت: یارانه‌ امروز برای واردات گوشت‌های خارجی بی‌کیفیت اختصاص می‌یابد و مخاطرات تولید گوشت داخلی جدی شده است.
مرحله جدید کالابرگ الکترونیکی از ۱۳ خرداد اجرایی و قرار شد مبلغ یارانه نقدی با شروطی ۲۰ درصد افزایش پیدا کند؛ و این در حالی است که مردم به این طرح علاقه ای ندارند!
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید