صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
یکشنبه / ۱ اَمرداد ۱۴۰۲ / ۱۴:۱۷
کد خبر: 15725
گزارشگر: 2
۴۸۰
۰
۰
۱
دکوراسیون رستوران

بهترین رنگ برای رستوران کدام است و چه تاثیری بر مشتریان شما دارد؟

بهترین رنگ برای رستوران کدام است و چه تاثیری بر مشتریان شما دارد؟
آیا می‌دانید رنگ‌آمیزی فضای داخلی رستوران، روی خلق و خوی و نحوه ارتباط مشتریان با برند شما موثر است؟ برای نمونه، رنگ آبی اشتها را کور می‌کند، یا رنگ سبز برای رستوران‌هایی که غذاهای گوشتی سرو می‌کنند، مناسب نیست. کلی از این نکته‌های کاربردی و درجه‌یک درباره بهترین رنگ برای رستوران برایتان آماده کرده‌ایم. پس این مطلب را تا انتها بخوانید.

رنگ فضای داخلی رستوران را نباید بر اساس سلیقه شخصی در رنگ‌ها انتخاب کرد! رنگ رستوران، باید با تفکر و بر اساس تخصص در طراحی داخلی انتخاب شود، چون اساس کل بازاریابی و برندسازی رستوران است.
برای نمونه، باید به این فکر کنید که می‌خواهید مشتریان رستوران هنگام غذا خوردن چه احساسی داشته باشند. نوع رستوران، اینکه چه غذاهایی سرو می‌کند، در چه محله‌ای قرار گرفته، و خیلی نکته‌های دیگر در انتخاب رنگ مناسب باید مدنظر قرار بگیرند.
رنگ در تعیین طراحی داخلی رستوران بسیار مهم است، چون روی غذا خوردن افراد تأثیر می‌گذارد. انتخاب بهترین رنگ برای رستوران های جدید، از این هم مهم‌تر است، چون برند رستوران را می‌سازد. پس در ادامه همراه ما باشید تا با بایدها و نبایدها در انتخاب رنگ رستوران آشنا شوید؟

 

بهترین رنگ برای رستوران کدام است؟

 

رنگ‌های گرم، مانند زرد و نارنجی و قرمز، بیشترین تأثیر را روی افزایش اشتهای افراد دارند. رنگ قرمز برای برای ایجاد محیطی مجلل در غذاخوری‌ها، و افزایش سفارش مشتری، مانند پیش‌غذا و دسر، عالی است.
اما نکته مهم اینکه همه سایه‌ها و زیرمجموعه‌های زرد، نارنجی و قرمز، حس یکسانی منتقل نمی‌کنند. رنگ‌های زمینی، مثل نارنجی مایل به قرمز، زرد توسکانی و قرمز تیره گارنتی، به عنوان بهترین رنگ برای رستوران شناخته شده هستند.
توصیه می‌شود از سایه‌های خیلی روشن و پرجنب‌وجوش، به‌عنوان رنگ اصلی استفاده نکنید! رنگ زرد، به‌ویژه اگر خیلی روشن باشد یا بیش از حد استفاده شود، برای کسانی که مشغول غذاخوردن هستند، آزاردهنده می‌شود.
البته اگر هدفتان این است که نرخ فروش بالایی داشته باشید، مانند رستوران‌های فست‌فود در محله‌های شلوغ، استفاده از سایه‌های روشن‌تر این رنگ‌ها، می‌تواند مشتریان را ترغیب به عجله کند!

بهترین رنگ برای افزایش فروش رستوران

رنگ‌های زرد و نارنجی به دکوراسیون رستوران شادی می‌دهند. این رنگ‌ها، برای کافه‌ها، بستنی‌فروش‌ها یا سایر غذاخوری‌های ساده با خوراکی‌های ارزان، مناسب‌تر هستند. سایه‌های گرم زرد و نارنجی، مثل رنگ کدو حلوایی، می‌توانند فضایی دلپذیر در چنین مکان‌هایی ایجاد کنند.
سبز هم از رنگ‌های پرطرف‌دار در رستوران‌هاست. سایه‌های سبز، مانند رنگ‌های گرم، بهترین رنگ برای رستوران هستند. چرا؟ چون دیوارهای سبز در رستوران‌ها، نشان‌دهنده طبیعت و سلامتی هستند. رستوران‌دارها با استفاده از سایه‌های مناسب سبز، می‌توانند این تصور را منتقل کنند که منویشان سالم‌تر از رقبا است.
سایه‌های سبز نشان‌دهنده پایداری هم هستند، مفهومی که برای کسب‌وکارها اهمیت زیادی دارد. سبز در کنار نارنجی یا قهوه‌ای، می‌تواند طرح رنگی روشن و جذابی برای فانتزی‌فروش‌ها یا ساندویچی‌ها ایجاد کند.
اما نکته قابل‌توجه اینکه همین رنگ سبز، برای رستوران‌هایی مانند کبابی‌ها، که غذاهایشان صرفا مبتنی بر گوشت است، اصلا مناسب نیست، و حس‌وحال مشتری را از بین می‌برد.
رنگ را هرقدر هم مناسب انتخاب کنید، تا با سایر اجزای دکوراسیون داخلی هماهنگ نباشد، تأثیری نخواهد داشت. افزودن بافت به دکوراسیون رستوران با خرید انواع میز رستوران چوبی و صندلی‌های آن، فضایی دلپذیر برای مشتریان ایجاد می‌کند.

 

رنگ‌های خنثی در غذاخوری‌ها چه تأثیری دارند؟

 

سفید، بژ، قهوه‌ای، خاکستری و مشکی، رنگ‌هایی عالی برای دکوراسیون رستوران هستند. قهوه‌ای تیره و مشکی، نشان‌دهنده پیچیدگی هستند و بهترین رنگ برای رستوران های مجلل، محسوب می‌شوند.
رنگ سفید نشان‌دهنده تمیزی و یکنواختی است. اگر سفید را با رنگ‌های برجسته روشن ترکیب کنیم، به درد رستوران‌هایی می‌خورد که خدمات سریع و بیرون‌بر ارائه می‌دهند.
رنگ‌های بژ، قهوه‌ای و خاکستری هم برای ایجاد محیطی گرم خوب هستند. آن‌ها، غذا و سرویس‌های رستوران را حسابی برجسته کرده، و حس باکلاسی به محیط می‌دهند.

تاثیر رنگ‌های خنثی در رستوران

پس استفاده از رنگ‌های خنثی برای هر غذاخوری یا رستورانی مناسب نیست. برای نمونه، اگر فست‌فودی در محله‌ای شلوغ دارید، هرگز سراغ این رنگ‌ها نروید!

 

بدترین رنگ برای رستوران کدام است؟

 

آبی و بنفش رنگ‌های مناسبی برای رستوران‌ها نیستند. البته رنگ آبی محبوبیت زیادی دارد، و فضایی آرام را ایجاد می‌کند، اما در رستوران‌ها تفسیر جذابی ندارد.
چرا؟ چون غذاهایی که به‌طور طبیعی آبی‌رنگ باشند، زیاد نیستند. بیشتر غذاهای آبی‌رنگ مصنوعی هستند و بیشتر برای جلب نظر کودکان درست می‌شوند. بنفش هم این‌طوری است.
البته آبی و بنفش می‌توانند در طراحی داخلی، برجستگی ایجاد کنند. مسلما می‌توان از آن‌ها استفاده کرد، اما باید به‌مقدار کم، و با ظرافت به کار بروند. مانند هر فرایند خلاقانه دیگری، می‌توان قوانین معمول را شکست، و نتیجه خوبی هم گرفت.
مدیر بازاریابی رستوران‌های زنجیره‌ای معروفی می‌گفت: «ما از آبی سرمه‌ای در لوگوی کسب‌وکارمان استفاده می‌کنیم تا خودمان را از رقبایمان متمایز کنیم. آن‌ها خیلی از رنگ سبز استفاده می‌کنند».
رنگ آبی برای رستوران‌هایی که غذاهای دریایی سرو می‌کنند هم گزینه خوبی است. نکته قابل‌توجهش این است که رنگ آبی، بی‌صدا محسوب می‌شود. یعنی می‌توان آن را کنار رنگ‌های خنثی، مانند سفید، بژ روشن و کرم استفاده کرد.
به‌طور کلی، بهترین راه استفاده از رنگ آبی یا بنفش، استفاده کم است. پس اگر در طراحی لوگو برای رستوران می‌خواهید از این رنگ‌ها بهره ببرید، به این فکر کنید که لوگویتان روی ارائه و تبلیغ رستوران چقدر نقش دارد.
اگرهم آن‌ها را در طراحی فضای داخلی به کار می‌برید، استفاده‌شان را محدود کنید. آن‌ها را در کنار رنگ‌هایی قرار بدهید که مجموعه مناسبی را باهم می‌سازند. درباره انتخاب پلت رنگ، حتما با متخصصان این حوزه مشورت کنید.

 

چگونه از میز و صندلی مناسب با رنگ رستوران استفاده کنیم؟

 

برای انتخاب رنگ مناسب برای صندلی‌ها و میزهای رستوران، باید شکل آن‌ها، جنس پارچه روکش، و خیلی موارد دیگر را در نظر بگیرید. اما یکی از مهم‌ترین تصمیم‌ها، همان رنگ واقعی صندلی است که فضای غذاخوری را پر می‌کند.

بهترین میز و صندلی مناسب با رنگ رستوران

باور کنید یا نه، نکته‌های روان‌شناختی زیادی برای انتخاب بهترین رنگ برای رستوران و میز و صندلی‌هایش وجود دارد. رنگ مناسب مطمئنا تفاوت بزرگی در تجربه مشتریان ایجاد می‌کند.
برای نمونه، دیوارهای خاکستری ملایم با مبلمان چوبی تیره صیقلی و دیوارکوب‌های شیشه‌ای، یا استفاده از قهوه‌ای خاکی با میزهای فلزی مسی و صندلی‌های سبز مخملی، فضایی آرام‌بخش به غذاخوری‌ها می‌دهند. پس در خرید صندلی رستورانی باید به این ریزه‌کاری‌ها دقت کنید.
دانستن اصول انتخاب بهترین رنگ برای رستوران و غذاخوری به شما کمک می‌کند تا از همان روز افتتاح کسب‌وکارتان، برندی قوی و اثرگذار ایجاد کنید. اگر درباره رنگ یا طرح رنگی مناسب رستورانتان مطمئن نیستید، حتما با طراح داخلی متخصص رستوران مشورت کنید.

 

مبلمان رستورانی از کجا بخرم؟

 

حال که با گزینه های مناسب و بهترین رنگ رستوران آشنا شده‌ایم، خرید مبلمانی مناسب با سبک رستوران از اهمیت بالایی برخوردار است. شرکت‎‌های بسیاری ارائه دهنده انواع میز و صندلی رستورانی هستند. اما پیدا کردن شرکتی که علاوه بر ارائه محصولات میز و صندلی رستورانی، طراح و مجری دکوراسیون رستوران باشد، کمی دشوار است.
برند هونیک (مدرن سیستم) تولیدکننده مجموعه درجه‌یکی از مبلمان رستورانی است که با قیمت بسیار مناسب و گارانتی معتبر این محصولات را عرضه می‌کند. همچنین این شرکت با طراحان متخصص نسبت به طراحی رستوران اقدام می‌کند. توجه به انتخاب رنگ در کنار مبلمان از مهم‌ترین وظایف طراحان دکوراسیون، برای به وجود آوردن محیطی مناسب مشتریان شما خواهد بود. پس همین حالا برای دریافت اطلاعات بیشتر و خرید انواع میز و صندلی رستورانی مانند صندلی کانتر رستورانی، ست و میز صندلی رستورانی، مبل راحتی و... هماهنگ با رنگ‌های فضای رستوران به سایت هونیک مراجعه کنید.

https://www.asianews.ir/u/b3v
اخبار مرتبط
از کفپوش های متفاوتی برای رستوران و تالار ها استفاده میشود. اما در این میان موکت جایگاه ویژه ای در میان آنها دارد. علت این موضوع هم به مزایای زیادی بر می‌گردد که موکت با خود به همره دارد...
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید