صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
یکشنبه / ۱ اَمرداد ۱۴۰۲ / ۱۹:۴۹
کد خبر: 15734
گزارشگر: 2
۴۲۷
۰
۰
۲
واردات ماشین

واردات خودرو آزاد شد اما با باتری خالی !؟

واردات خودرو آزاد شد اما با باتری خالی !؟
امروز میخواهیم به حواشی های واردات خودرو های کار کرده بپردازیم و شما را از بیشترین اطلاعات در مورد انتخاب آن در جریان بگذاریم.

طرح واردات خودروهای کار کرده با همه کش و قوس های آن بین وزارت صمت و مجلس دست آخر به تصوریب رسید. این طرح بر اساس پیش بینی های کارشناسان و تعدادی از نخبگان اقتصادی مطرح شد تا بتواند کمی از افسارگسیختگی بازار جلوگیری کند و در مهار تورم خودرو و بازار سردرگم و بهم ریخته و بدون ثبات و گرانی پی در پی، التیامی بر آن باشد و بتواند در جلب رضایت عموم مردم و همچنین کم کردن آمار فوتی ها در تصادفات قدم مؤثری بردارد. البته فارغ از حواشی های سیاسی و اجتماعی وادرات خودرو میخواهیم اطلاعاتی کامل بابت وضعیت باتری خودرو ها به شما ارائه دهیم.

حتما در جریان هستید که این خودرو ها عموما کار کرده هستند و یک یا چند سال از عمر آن ها گذشته است پس باید درنظر داشته باشیم که عمر بعضی قطعات مصرفی آن رو به پایان است. باتری خودرو یکی از اصلی ترین قطعات مصرفی و مهم خودرو است که در صورت خرابی آن باید سریعا نسبت به تعویض آن اقدام کرد.
بر اساس نظر کارشناسان حافظ باتری که خرید باتری شبانه روزی هم دارد، عمر باتری های فابریک خودرو های کار کرده ۳ سال الی ۶ سال می باشد که این عمر بستگی به کارخانه سازنده باتری و نوع خودروی آن دارد و بیشترین سهم بازار باتری های کره ای مربوط به شرکت سازنده باتری به نام دلکور می باشد. این شرکت یکی از بهترین و بزرگترین و تولید کنندگان باتری در شرق آسیا است که بیشترین آمار تولید و همچنین صادرات آن به کشورهای دیگر در بین کلیه تولید کنندگان باتری در کلیه کشور های آن قرار دارد. حال باید بدانیم که وقتی یک خودروی هیوندا مدل ۲۰۱۸ وارد کشور می شود می توانیم روی باتری این خودرو حساب کنیم یا خیر؟

جواب این است قطعا خیر

دلیل این قطعیت این است که از عمر باطری این خودرو ۶ سال گذشته است و طبیعتاً عمر این باتری به پایان رسیده است. یعنی اگر این خودرو در همان که کشوره کره به حرکت و فعالیت خود ادامه می داد باید برای تعویض باتری خودا اقدام می کرد. استارت خوردن خودرو و حرکت آن نمی تواند دلیلی به سالم بودن باطری خودرو باشد.

واردات ماشین

حالا اگر یک خودروی مدل ۲۰۲۰ وارد شود آیا می توان گفت که با تری آن سالم است ؟ باز هم جواب آن قطعاً خیر می باشد عمر باتری تولید شده در سال ۲۰۲۰ نیز بر اساس استفاده در خودرو رو به پایان است و عمر مفید آن گذشته و این باتری در حال سپری کردن عمر حداکثری خود است و در زمان سرویس نمایندگی خودرو به شما پیشنهاد می کند تا باتری را عوض کنید و باز اگر یک خودرو با مدل ۲۰۲۲ وارد شود آیا میتوان از باتری آن استفاده کرد؟ برای جواب به این سوال باید توضیح داد که یک باتری زمانی که تولید میشود می تواند مدت بیشتری در انتظار نصب و استفاده قرار بگیرید اما وقتی این باتری شروع به استفاده می شود و یک سال از عمر آن میگذرد این قابلیت رو از دست می دهد و زمان کمتری جهت دوباره استفاده شدن دارد. پس خودروی ۲۰۲۲ برای وارد شدن به کشور مدت تقریبا 4 ماه زمان نیاز دارد حال زمان تهیه کردن این خودرو و مهیا شدن برای این سفر را میتوانیم ۶ ماه در نظر بگیریم این خودرو اساساً ۶ ماه استارت نخورده و دینام باطری آن را شارژ نکرده است و طبیعتاً در هنگام بار گیری از بنادر و انبارهای گمرک کشور با دستگاه جامپ استارت و یا باتری کمکی صنعتی روشن خواهد شد.
پس باید بدانید قیمت باطری ماشین با دریافت باتری کهنه چه مقدار است. به طور مثال اگر شما برای باتری ۲۰۶ از فروشگاه ما حافظ باتری استفاده کنید، هم با در نظر گرفتن باتری سپاهان باید مبلغی در حدود ۱.۹۵۰.۰۰۰ تا ۲.۳۰۰.۰۰۰ که به تنوع آمیر آن مربوط می شود پرداخت کنید.حالا نحوه محاسبه قیمت باتری کهنه بر روی خودرهای کره ای به این شکل می باشد که باطری هیوندا سوناتا که یک باتری ۷۰ آمپر است با برند باتری صبا و یا سپاهان باتری مبلغی حدود ۱.۷۰۰.۰۰۰ تا ۲.۸۰۰.۰۰۰ باید پرداخت کنید. پس اگر شما طالب و خریدار یک دستگاه خودروی کار کرده کره ای هستید باید خود را آماده خرید باتری بکنید.

حافظ باطری بهترین برندهای موجود در کشور را برای خودروی شما در نظر گرفته که با تماس با ما از مشورت رایگان نیز بهرمند شوید.

https://www.asianews.ir/u/b44
اخبار مرتبط
به کمک این وسیله می توانید از موقعیت و وضعیت خودرو تان در هر لحظه و هر مکان آگاه شوید.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید