صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
دوشنبه / ۲ اَمرداد ۱۴۰۲ / ۱۰:۴۲
کد خبر: 15739
گزارشگر: 213
۳۳۲
۰
۰
۱
در اثر توفان ریزگرد

هزار و ۵۰۰ هموطن سیستانی در بیمارستان بستری شدند

هزار و ۵۰۰ هموطن سیستانی در بیمارستان بستری شدند
مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: در پی وقوع توفان و ریزگرد در منطقه سیستان یک‌هزار و ۵۸۰ نفر به مراکز درمانی و بیمارستان‌ها مراجعه کردند.

 تا اواسط این هفته در شمال استان سیستان وزش باد شدید تا خیلی شدید، نقاط مستعد توفان گردوخاک سبب کاهش شدید دید و کیفیت هوا خواهد شد.

به گزارش آسیانیوز، مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: در پی وقوع توفان و ریزگرد در منطقه سیستان یک‌هزار و ۵۸۰ نفر به مراکز درمانی و بیمارستان‌ها مراجعه کردند.

به گزارش ایرنا، مجید محبی اظهارکرد: در پی موج جدید وزش باد در منطقه سیستان از ۲۷ تیرماه تاکنون در پنج شهرستان زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز یک هزار و ۵۸۰ نفر از مردم این منطقه‏ راهی بیمارستان و مراکز درمانی شدند که از این تعداد ۱۰۲ نفر اکنون بستری هستند.

وی افزود: مشکل تنفسی، قلبی و چشمی از عمده مشکلات مردم در این مدت بوده است.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: تمامی نیروهای ‏امدادی و خدمات‌رسان در مسیرهای ارتباطی منطقه سیستان آماده‌باش ‏هستند تا در صورت نیاز اقدام به کمک‌رسانی به شهروندان کنند.‏

به گفته مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان؛ در روزهای اخیر وزش باد شدید تا بیشینه ۱۲۶ کیلومتر بر ساعت شمال این استان را درنوردیده است و گردوغبار حاصل از آن شعاع دید افقی را در ایستگاه هواشناسی کاهش داد.

محسن حیدری اظهار کرد: تا اواسط این هفته در شمال استان وزش باد شدید تا خیلی شدید، نقاط مستعد توفان گردوخاک سبب کاهش شدید دید و کیفیت هوا خواهد شد.

وی افزود: طی این مدت در زاهدان و مناطق مرکزی و جنوبی سیستان و بلوچستان افزایش غبار را خواهیم داشت.

حیدری توصیه کرد: در ترددهای جاده ای احتیاط و از تردد غیر ضروری بیماران تنفسی، افراد سالخورده و کودکان در زمان غبار آلود شدن هوا جلوگیری شود./

https://www.asianews.ir/u/b49
اخبار مرتبط
مارگزیدگی با طغیان «سیه مار» کبرای کشنده سیستان و بلوچستان جان ۴ کودک را گرفت.
صبح امروز افراد مسلح به کلانتری ۱۶ زاهدان در جنوب مصلی اهل سنت حمله کردند که این درگیری ها همراه با تلفات، ساعتی پیش به پایان رسید.
فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان گفت علیرضا شهرکی، رئیس پلیس آگاهی سراوان،صبح یکشنبه ۱۰ اردیبهشت در حالی‌که در یکی از خیابان‌های شهر در حال تردد بود، ترور شد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید