صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
دوشنبه / ۲ اَمرداد ۱۴۰۲ / ۱۰:۵۶
کد خبر: 15740
گزارشگر: 213
۴۲۴
۰
۰
۱
توضیحات عضو کارگری شورایعالی کار

آخرین وضعیتِ دستمزدِ ۱۴۰۲

آخرین وضعیتِ دستمزدِ ۱۴۰۲
نمایندگانِ کارگری پیش از این اعلام کرده بودند که در صورتِ به نتیجه نرسیدن موضوع ترمیم دستمزد در جلسه‌ی شورایعالی کار به سراغِ راهکار دیگری می‌روند.

به گزارش آسیانیوز، عضو کارگری شورایعالی کار گفت: در حال حاضر به دنبالِ تشکیل جلسه‌ی شورایعالی کار با حضور وزاری اقتصادی دولت هستیم؛ باید نتیجه‌ی آن جلسه را ببینیم و بعد تصمیم نهایی را اعلام کنیم.

 نشست شورایعالی کار با موضوع ترمیم دستمزد که قرار بود اواخر تیرماه برگزار شود، به دلیلِ‌ عدم حضور وزرای اقتصادی دولت، برگزار نشد. نمایندگانِ کارگری پیش از این اعلام کرده بودند که در صورتِ به نتیجه نرسیدن موضوع ترمیم دستمزد در جلسه‌ی شورایعالی کار به سراغِ راهکار دیگری می‌روند.

به نوشته ایلنا، علی خدایی (عضو کارگری شورایعالی کار) در خصوص آخرین وضعیتِ پرونده‌ی دستمزد ۱۴۰۲ کارگران گفت: جلسه‌ی تیرماه شورایعالی کار باتوجه به‌ عدم حضور وزاری اقتصادی دولت، با اعتراض گروه کارگری تشکیل نشد. جلسه به حد نصاب نرسیده بود و آن‌ها که باید در خصوص ترمیم دستمزد تصمیم‌گیری می‌کردند، حضور نداشتند پس تشکیلِ این جلسه عملا بی‌فایده بود.

-----------------

بیشتر بخوانید

ترمیم دستمزد کارگری/درخواست رسمی شورایعالی کار

------------------------------------

خدایی گفت: در حال حاضر منتظر تشکیل جلسه هستیم که مجددا موضوع را پیگیری کنیم؛ البته موضوع این جلسه‌ی شورایعالی کار حتما باید دستمزد باشد.

عضو کارگری شورایعالی کار در پاسخ به این سوال که «اگر موضوع ترمیم دستمزدِ کارگران در جلسه‌ی شورایعالی کار به نتیجه نرسید، قدم بعدی نمایندگان کارگری چیست؟» گفت: تشکل‌های کارگری باید در این خصوص تصمیم بگیرند. نماینده‌های کارگری شورایعالی کار تنها تصمیم‌گیرندگان در موردِ مناسباتِ کلی کارگری نیستند. در واقع نمایندگان شورایعالی کار به نمایندگی از هیئت مدیره در شورایعالی کار حضور دارند. هر کدام از تشکل‌های کارگری نماینده دارند، ما نتیجه‌ی پیگیری‌ها و جلسات را به نمایندگان اعلام می‌کنیم و در نهایت تصمیم‌گیری می‌کنیم.

خدایی گفت: در حال حاضر به دنبالِ تشکیل جلسه‌ی شورایعالی کار با حضور وزاری اقتصادی دولت هستیم؛ باید نتیجه‌ی آن جلسه را ببینیم و بعد تصمیم نهایی را اعلام کنیم./


https://www.asianews.ir/u/b4a
اخبار مرتبط
کارشناس بازار کار گفت: وقتی که تورم افزایش یافته و دولت قیمت کالاها را افزایش داده است، درخواست بازنگری دستمزد از طرف کارگران کاملا مشروع و قانونی است.
به دنبال عدم تطابق دستمزد کارگری با نرخ واقعی تورم، نمایندگان کارگری شورایعالی کار خواستار برگزاری جلسه شورایعالی کار برای ترمیم دستمزدِ کارگران شدند.
اعتراضات شدید جامعه کارگری نسبت به بندهای ضد کارگریِ لایحه برنامه هفتم توسعه مطرح شده است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید