صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
دوشنبه / ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۳:۳۸
کد خبر: 15091
گزارشگر: 213
۶۸۷
۰
۰
۱
ضرورت افزایش حقوق کارگری

ترمیم دستمزد کارگری/درخواست رسمی شورایعالی کار

ترمیم دستمزد کارگری/درخواست رسمی شورایعالی کار
به دنبال عدم تطابق دستمزد کارگری با نرخ واقعی تورم، نمایندگان کارگری شورایعالی کار خواستار برگزاری جلسه شورایعالی کار برای ترمیم دستمزدِ کارگران شدند.

به گزارش آسیانیوز، نمایندگان کارگری شورایعالی کار خواستار برگزاری جلسه شورایعالی کار برای ترمیم دستمزدِ کارگران شدند.

 نمایندگان کارگری شورایعالی کار در نامه‌ای به سیدصولت مرتضوی (وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی)، خواستارِ برگزاری مجدد جلسه شورایعالی کار برای ترمیم دستمزد کارگران شدند.

متن این نامه به شرح زیر:

«ریاست محترم شورای عالی کار

جناب آقای دکتر مرتضوی

با سلام

احتراما مطابق مواد ۱۶۷ و ۱۶۸ و ماده ۴۱ قانون کار و نظر به اینکه با تورم اتفاق افتاده در طی چهار ماه گذشته از زمان محاسبه‌ی هزینه‌های خانوار ۱۴۰۲ و تورم بالای ۷۰ درصدی در ردیف‌های ضروری خانوار، نظیر مسکن و خوراکی‌ها و آشامیدنی‌ها تامین معیشت کارگران دچار بحران جدی گردیده و وعده‌های کاهش نرخ تورم علیرغم تاکیدات حضرتعالی و سایر وزرای حاضر در جلسه تعیین دستمزد عملی نگردیده است.

همچنین با خلف وعده از سوی کارفرمایان و دولت و نهادهای عمومی غیر دولتی در افزایش بی‌رویه نرخ کالا و خدمات ارائه شده لطفا دستور فرمایید موضوع اصلاح نرخ دستمزد کارگران برای سال ۱۴۰۲ و راهکارهای جبران قدرت خرید کارگران در دستور اولین جلسه شورایعالی کار قرار گیرد».

افزایش حقوق کارگران


https://www.asianews.ir/u/ams
اخبار مرتبط
اعتراضات شدید جامعه کارگری نسبت به بندهای ضد کارگریِ لایحه برنامه هفتم توسعه مطرح شده است.
دبیر خانه کارگر شهرستان‌های ساوه گفت: اصلاح افزایش حقوق متناسب با تورم اعلامی بانک مرکزی و سبد معیشتی هر چه سریعتر از سوی مراجه قانونی پیگیری می شود.
نماینده سابق کارگران در شورای کار گفت: با وجود اعتراضات وسیع کارگری، نمایندگان مجلس اقدامی در قانون شکنی دستمزد ۱۴۰۲ نکردند؛ و دغدغه‌ی آن‌ها این است که کدامشان شاسی بلند گرفته!
در حالی که افزایش حقوق کارگران باید از فروردین ماه اعمال شود، وزیر کار گفت: افزایش ۲۷ درصدی حداقل دستمزد کارگران ابلاغ و دولتی اعمال و از ماه های آینده پرداخت خواهد شد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید