صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۴ اَمرداد ۱۴۰۲ / ۱۷:۳۳
کد خبر: 15779
گزارشگر: 213
۵۸۰
۰
۰
۱
افزایش قیمت ناگهانی نان یارانه ای

نان گران شد

نان گران شد
بر اساس گزارش ها نرخ نان یارانه‌ای به طور ناگهانی ۴۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش آسیانیوز، بر اساس گزارش ها در خراسان به شکل «ناگهانی» اعلام شد نرخ نان یارانه‌ای در شهرستان مشهد تا ۴۰ درصد افزایش یافته است.

در همین رابطه رئیس اتحادیه صنف نانوایان مشهد گفته است که نرخنامه جدید نانوایی‌های آزادپز نیز توسط کارگروه تنظیم بازار استان ابلاغ خواهد شد. این در حالی است که در هفته‌های اخیر، مسئولان وزارت جهاد کشاورزی چندین بار افزایش قیمت نان را تکذیب کردند.

------------

بیشتر بخوانید

انتشار گلایه های تکان دهنده یک نانوا خطاب به مسئولان/ «نان» بحرانی شد!

--------------------------------

گزارش‌ها از مشهد نشان می‌دهد همه انواع نان در واحدهای نانوایی یارانه‌ای و نیمه‌یارانه‌ای دچار تغییر قیمت شده‌اند و ارقام جدید نشان‌دهنده ۳۰ تا ۴۰ درصد افزایش بهای نان است.

رضا رمضانی، معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری مشهد در این مورد به روزنامه «خراسان» گفته که «افزایش قیمت خیلی وقت است که در دستور کار قرار دارد و از امروز در نان‌هایی که در شهرستان مشهد پخت می‌شود، به طور میانگین بین ۳۰ تا ۴۰ درصد افزایش قیمت داریم.»

او در توجیه این افزایش قیمت گفت که «بالاخره مشکلات صنف را هم باید مدنظر قرار دهیم.»

بنابر اعلام این مقام محلی در حال حاضر صنف نانوایان با مشکلاتی از جمله اجاره‌بهای بالا، دستمزدهای سنگین کارگران، افزایش مالیات و بهای آب، برق، گاز و تلفن روبه‌رو هستند.

این مقام مسئول تاکید کرده که استان خراسان مقداری دیرتر اقدام به افزایش قیمت نان کرده و بعضی استان‌ها زودتر این افزایش را اجرایی کردند.

رمضانی راه حل مشکل نان را اجرای مرحله سوم آزادسازی یارانه آرد دانسته و تاکید کرده یارانه سر سفره مردم خواهد نشست و مردم نان را بیش از قیمتی که قبلا داشت، دریافت نخواهند کرد.

همچنین احمدرضا کشتگر رئیس اتحادیه نانوایی‌های نیز گفته است که «پیشنهاد اتحادیه افزایش ۱۱۰ تا ۱۱۵ درصدی قیمت بود اما دولت آن را به ۴۰ درصد رساند.»

۱۳ تیرماه پس از انتشار خبرهایی مبنی بر آغاز سهمیه بندی نان در کشور محمد جلال؛ سخنگوی طرح هوشمندسازی یارانه آرد و نان با حضور در یک برنامه تلویزیونی گفت که تنظیم بازار نان در قالب اختیاراتی به استان‌ها داده شده است.

به گفته جلال یکی از راه‌های جبران زیان‌دهی نانوایان پرداخت کمک هزینه است که به ۴۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

صحبت‌های این مقام مسئول نشان می‌داد موضوع نان بصورت منطقه‌ای تصمیم گیری خواهد شد و شرایط جغرافیایی و اجتماعی در این تصمیم دخیل خواهد بود چرا که او تاکید کرده بود که در نرخ گذاری و اصلاح نرخ کلیه اختیاراتی که وجود داشته به استان‌ها واگذار شده است.

محمدِ علی مهری؛ معاون امور اقتصادی استان تهران نیز در این برنامه تلویزیونی حضور داشت که افزایش قریب‌الوقوع بهای نان را بصورت ضمنی تایید کرد و گفت که ما برای نانوایی‌ها سه سناریو از جمله سناریو افزایش نرخ نان را در نظر داریم که در هفته‌های آینده این موارد را «با حضور دوستان اتحادیه مصوب می‌کنیم.»

این اتفاقات در حوزه نان در حالی بود که در سیزدهم اردیبهشت ماه وزارت اقتصاد اعلام کرد که دولت در سال جاری برنامه‌ای برای افزایش قیمت نان و آرد خبازی ندارد.

۱۷ اردیبهشت، محمد جلال، مشاور وزیر اقتصاد در همین رابطه بار دیگر اظهار نظر کرد و گفته بود که «تاکید دولت بر افزایش نرخ نان نیست البته ممکن است در باره برخی از نان‌های خاص به دلیل افزایش هزینه‌ تولید، متناسب‌سازی نرخ صورت بگیرد./


https://www.asianews.ir/u/b5c
اخبار مرتبط
چاقی، یک اختلال پیچیده و عاملی برای افزایش خطر بسیاری از بیماری‌های مزمن و مرگ‌ومیر است؛ ولی چرا مردان بیش از زنان در معرض خطر بستری شدن و مرگ قرار دارند؟
متقاضیان کسب و کارهای خانگی در ۳۵۶ رشته شغل خانگی می‌توانند از مزایای بیمه اجتماعی و مستمری بازنشستگی بهره‌مند شوند.
گرانی و مشکلات نان و آرد در نانوایی ها را به جایی رسانده که یک نانوا در مرکز شهر تهران هشدار جدی به همه مشتریان نانوایی ها داده است!
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید