صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۴ اَمرداد ۱۴۰۲ / ۲۳:۲۷
کد خبر: 15784
گزارشگر: 213
۳۸۳
۰
۰
۲
مدیر کل راه و شهرسازی استان قزوین خبر داد

سامانه ثبت و استعلام قراردادهای مالک و مستاجر فراهم شد

سامانه ثبت و استعلام قراردادهای مالک و مستاجر فراهم شد
مدیر کل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: سامانه srem.ir در راستای وظایف قانونی وزارت راه و شهرسازی از جمله رصد و نظارت بر بازار مسکن تهیه شده است.
به گزارش آسیانیوز، مدیر کل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: سامانه srem.ir در راستای وظایف قانونی وزارت راه و شهرسازی از جمله رصد و نظارت بر بازار مسکن تهیه شده است.

سید علی هاشمی در خصوص "هدف و کارکرد سامانه معاملات املاک و مستغلات کشور srem.ir " اظهار کرد: این سامانه در راستای وظایف قانونی وزارت راه و شهرسازی از جمله ماده 18قانون جهش تولید مسکن و رصد و نظارت بر بازار مسکن تهیه شده است.

این مقام مسئول با ارائه توضیحاتی بیان داشت: در اولین گام شروع به کار این سامانه، امکان ثبت و استعلام قراردادهای ثبت شده برای قرارداد اجاره‌ی مسکن در حالت یک به یک (یک مالک شش دانگ به یک مستاجر)، به صورت برخط فراهم شده است و در آینده‌ ای نزدیک، هموطنان گرامی این امکان را خواهند داشت که انواع قراردادهای مربوط به املاک و مستغلات را به صورت مستقل و یا از طریق مشاورین املاک، در همین سامانه انجام دهند.

هاشمی افزود: ثبت کلیه معاملات املاک و مستغلات اعم از خرید، فروش، پیش خرید و پیش فروش مسکن، در بنگاه های مشاوران املاک و توسط بنگاه داران باید انجام شود.

مدیر کل راه و رسازی بیان کرد: برای قراردادهای اجاره ی مسکن که توسط افراد خارج از بنگاه های مشاوران املاک و توسط خود طرفین در سامانه معاملات املاک و مستغلات کشور ثبت می‌شود، أخذ شناسه (کد) رهگیری بدون أخذ هزینه الزامی است.

وی افزود: مؤجر و مستاجر می توانند قرارداد اجاره‌ی واحد مسکونی مورد معامله‌ی خود را در این سامانه انجام داده و کد رهگیری و نسخه‌ی الکترونیکی آن را دریافت کنند.

هاشمی خاطرنشان کرد: بعد از امضای قرارداد اجاره توسط طرفین قرارداد (مؤجر و مستأجر،) هر کدام از طرفین می‌بایست، حداقل یک شاهد از طرف خود به سامانه معرفی کنند؛ بعد از این که شاهدن احراز هویت شدند و از طریق حساب کاربری خود و یا از طریق حساب کاربری طرفین قرارداد (مؤجر و مستأجر) امضای خود را به ثبت رساندند، قرارداد به مرحله پایانی خود خواهد رسید و کد رهگیری منحصر به فردی برای قرارداد ایجاد خواهد شد که در قسمت ابتدایی صفحه مشاهده قرارداد، قابل رؤیت است.

وی درباره اختیار یا امکان بازپس گیری امضا و لغو قرارداد (خیار مجلس) گفت: این اختیار فقط تا 24ساعت از زمان آخرین امضای طرفین قرارداد (به غیر از شاهدین) وجود دارد و پس از اتمام زمان مذکور، از طرفین سلب می شود./
آسیانیوز
https://www.asianews.ir/u/b5h
اخبار مرتبط
با موافقت مجلس سقف تسهیلات ودیعه مسکن در تهران ۲۰۰، مراکز استان‌ها ۱۵۰ و سایر شهر‌ها ۱۰۰ میلیون تومان است.
شرایط پرداخت و ثبت نام وام ودیعه مسکن برای مستاجران سال ۱۴۰۲ اعلام شد.
براساس گزارش ها مصرف کم خوراکی‌‌های ضروری انسان برای اغلب مستاجرها که مجبور به «تامین هزینه اجاره مسکن» هستند، به مرحله حاد رسیده و کالری دریافتی آنها پایین‌تر از حداقل مورد نیاز روزانه است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید