صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
یکشنبه / ۸ اَمرداد ۱۴۰۲ / ۰۹:۲۵
کد خبر: 15821
گزارشگر: 306
۳۱۳
۰
۰
۸
در بازدید از دفتر سرپرستی سایت خبری تحلیلی آسیانیوز مطرح شد

78 درصد آراء محاکم قضایی یزد مورد تأیید و ابرام قرار می گیرد

78 درصد آراء محاکم قضایی یزد مورد تأیید و ابرام قرار می گیرد
یزد - رئیس کل محاکم عمومی و انقلاب یزد در بازدید از دفتر سرپرستی سایت خبری تحلیلی آسیانیوز با اشاره به اهمیت اتقان آراء در کشور، گفت:‌ 78 درصد آراء محاکم قضایی یزد مورد تایید و ابرام قرار می گیرد که این عدد بالاتر از میانگین کشوری است

آسیانیوز / یزد ؛ یدا... جعفری در بازدید از دفتر سرپرستی سایت خبری تحلیلی آسیانیوز در اجرای برنامه های  جنبی جشنواره عدلیه و رسانه، افزایش ورود پرونده ها به دستگاه قضایی را مهمترین چالش دادگستری ذکر کرد و بیان داشت:‌ ورودی پرونده ها به دستگاه قضایی نسبت به مدت مشابه 10 درصد افزایش داشته که به همین نسبت نیز افزایش مختومه صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه دو سوم یا 60 درصد پرونده های قضایی استان در محاکم عمومی و انقلاب مرکز استان رسیدگی می گردد، افزود:‌ در حال حاضر روزانه برای 5 فقره پرونده در محاکم مرکز استان وقت رسیدگی تعیین می شود که با متوسط 42 روز زمان رسیدگی، یکی از استان های پیشرو در این زمینه است.

این مقام قضایی هدف اصلی و اهتمام مجموعه قضایی استان را جلب رضایتمندی مردم و مراجعین ذکر کرد و بیان داشت: ورود پرونده ها به دادگستری بیشتر در مباحث اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است که باید اذعان کرد فقدان دانش حقوقی، نقش موثری در شکل گیری پرونده قضایی دارد.

وی از واحد ارشاد و معاضدت قضایی به عنوان یکی از بخش های موثر در ارائه مشاوره و آگاه سازی عمومی یاد کرد و گفت:‌ در سال گذشته 2 هزار و 800 مورد انصراف از شکایت تنها با تلاش واحد ارشاد و معاضدت قضایی در مرکز استان رقم خورده است.

 در ابتدای این نشست، سید محمد جواد عرفان فر سرپرست دفتر سایت خبری  تحلیلی آسیا نیوز به ارائه گزارشی از سوابق مطبوعاتی و چالش های رسانه ای استان پرداخت.

 شایان ذکر است در پایان این نشست ازسرپرستی سایت مذکور با تقدیم لوح تقدیر بابت همکارهای دراطلاع رسانی خبرهای دادگستری استان تجلیل به عمل آمد .

سید محمد جواد عرفانفر

 

78 درصد آراء محاکم قضایی یزد مورد تأیید و ابرام قرار می گیرد ، یدا... جعفری رئیس کل محاکم عمومی و انقلاب یزد

https://www.asianews.ir/u/b6g
اخبار مرتبط
یزد - رئیس کل دادگستری استان با اشاره به ارجاع 60 درصدی پرونده های قضایی استان به کارشناسی گفت: تفاوت نظرات کارشناسی در مراحل مختلف رسیدگی یک چالش اساسی برای مردم و قضات رسیدگی کننده است
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید