صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
دوشنبه / ۲ اَمرداد ۱۴۰۲ / ۱۸:۵۷
کد خبر: 15751
گزارشگر: 306
۲۸۱
۰
۰
۴
رئیس کل دادگستری استان یزد خبر داد

کسب رتبه ممتاز دستگاه قضایی استان یزد در ارجاع هوشمند به کارشناسی/ تفاوت نظر کارشناسان چالش اساسی این حوزه است

کسب رتبه ممتاز دستگاه قضایی استان یزد در ارجاع هوشمند به کارشناسی/ تفاوت نظر کارشناسان چالش اساسی این حوزه است
یزد - رئیس کل دادگستری استان با اشاره به ارجاع 60 درصدی پرونده های قضایی استان به کارشناسی گفت: تفاوت نظرات کارشناسی در مراحل مختلف رسیدگی یک چالش اساسی برای مردم و قضات رسیدگی کننده است

آسیانیوز / یزد ؛ غلامعلی دهشیری در آیین اتیان سوگند کانون کارشناسان رسمی دادگستری کل استان یزد با بیان اینکه برگزاری چنین مراسم هایی نمایشی و تشریفاتی نیست گفت: برخی از حِرف و مشاغل مانند قضاوت، پزشکی، وکالت و ...  برای شروع نیاز به سوگند دارد که این موضوع نشان از جایگاه حساس و خطیر این رسالت هاست.

وی افزود: پس از برگزاری آیین اتیان سوگند باید مراقب باشید تا روزمرگی سبب نشود تا شما نسبت به آنچه امروز به آن سوگند خورده اید غافل شوید. 

دهشیری با بیان اینکه نظرات کارشناسی باید مستدل و مستند باشد اظهار داشت: کارشناسی شغل نیست بلکه اعتباری است که به واسطه اتصال به دستگاه قضا به دست آمده است و باید این اعتبار همواره مورد مراقبت قرار گیرد.

وی تصریح کرد: خطاهای جامعه کارشناسی پای حساب دستگاه قضا و دادگستری نوشته می شود چرا که شما با عنوان و پسوند کارشناسان رسمی دادگستری نامیده می شوید.

دهشیری، از کارشناسان به عنوان امین دستگاه قضا و طرفین پرونده یاد کرد و افزود: راز داری از مهمترین ویژگی کارشناسان است و شما باید حافظ حریم خصوصی طرفین پرونده باشید.

رییس کل دادگستری استان یزد گفت: نظرات کارشناسی به عنوان نظر کسانی که دارای توانایی و صلاحیت علمی و فنی لازم از یک سو و از سوی دیگر دانای به کار هستند باید صریح و شفاف باشد.

وی بر لزوم تقویت قدرت اقناع در بین جامعه کارشناسی تصریح کرد و افزود: باید با شنیدن صحبت های کامل طرفین و با استناد به مستندات و اوراق پرونده و اهتمام در  بررسی جوانب مختلف موضوع، نظری جامع و محکم به محاکم ارائه شود تا نیاز به ارجاع پرونده به مراجع بالاتر کارشناسی احساس نگردد.

دهشیری از کارشناسان به عنوان پاسداران حریم عدالت یاد کرد و اظهار داشت: برای نجات، تنها دو مسیر توکل به خدا و دعا و توسل به ائمه پیش روی بنده است و لذا نباید هرگز از مسیر حق و عدالت جدا شود.

 عالی ترین مقام قضایی استان در پایان بر لزوم به روز بودن کارشناسان در حوزه های تخصصی فعالیت خود تاکید کرد و افزود: پایبندی به تعرفه های اعلامی از دیگر موضوعاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

شایان ذکر است در این مراسم 75 نفر در حوزه های مختلف با اتیان سوگند فعالیت خود را به عنوان کارشناس رسمی دادگستری در استان آغاز کردند.

سید محمد جواد عرفانفر

 

کسب رتبه ممتاز دستگاه قضایی استان یزد در ارجاع هوشمند به کارشناسی/ تفاوت نظر کارشناسان چالش اساسی این حوزه است، غلامعلی دهشیری رئیس کل دادگستری استان

https://www.asianews.ir/u/b4k
اخبار مرتبط
یزد - رئیس کل دادگستری استان با اشاره به نقش درآمدهای مالیاتی در رشد و آبادانی کشور گفت: استفاده از ظرفیت های مالیاتی در راستای امور فرهنگی و کاهش آسیب های اجتماعی مورد توجه قرار گیرد
یزد - نماینده عالی قوه قضاییه در استان گفت: تعامل، هماهنگی و همراهی سران قوا در کشور و نمایندگان آن ها در استان در حد اعلی است و این مهم زمینه خدمت بهتر به مردم و رشد و توسعه استان را فراهم می کند
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید