صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
یکشنبه / ۸ اَمرداد ۱۴۰۲ / ۱۱:۰۰
کد خبر: 15822
گزارشگر: 213
۲۶۷
۰
۰
۰
خبر مهم مشاور وزیر اقتصاد

جزئیات درباره سهام نوزادان در بورس+نحوه ثبت نام

جزئیات درباره سهام نوزادان در بورس+نحوه ثبت نام
مشاور وزیر اقتصاد درباره آخرین وضعیت سهام صندوق‌های قابل معامله در بورس برای نوزادان توضیحاتی داد.
به گزارش آسیانیوز، مشاور وزیر اقتصاد گفت: سهام صندوق‌های قابل معامله در بورس برای نوزادان تا ۲۴ سالگی آنها مسدود خواهد ماند.

اشرف سادات میری، مشاور وزیر اقتصاد در گفت‌وگوی رادیویی در خصوص وظایف این وزارتخانه در راستای تحقق قانون جوانی جمعیت این‌گونه اظهار داشت: قانون جوانی جمعیت آبان ماه سال ۱۴۰۱ به تمام دستگاه‌ها ابلاغ شد. بر اساس ماده ۱۱ این قانون، وزارت اقتصاد مکلف است به هر نوزاد متولد شده در سال ۱۴۰۰ مبلغ ۱ میلیون تومان سهام اعطا کند، این مبلغ بنا به تورم سالانه برای نوزادان متولد شده در سال ۱۴۰۱ معادل ۱ میلیون و پانصد هزار تومان و برای نوزادان متولد شده در سال ۱۴۰۲ به ۲ میلیون تومان رسید.

این قانون تا ۷ سال اجرا خواهد شد. وی افزود: بر اساس ماده ۱۸ قانون جوانی جمعیت، خانواده‌هایی که فرزند سوم آنها از آبان ماه ۱۴۰۰ به بعد متولد شده باشد مشمول تخفیف ۱۵ درصدی مالیاتی به ازای هر فرزند می‌شوند. میری تصریح کرد: تدوین آئین نامه اجرایی ماده ۱۱ قانون جوانی جمعیت بسیار زمان بر بود؛ برای اجرای این قانون باید بستر الکترونیکی طراحی می‌شد که در نهایت با طراحی این بستر از پایان فروردین ماه سال جاری سهام صندوق‌های قابل معامله در بورس برای نوزادان متولد شده از سال ۱۴۰۰ تاکنون به صورت الکترونیکی و خودکار اجرا می‌شود.

این مقام مسئول در پایان یادآور شد: این سهام قابل معامله است ولی به نام فرزند در شرکت سپرده‌گذاری مرکزی مسدود خواهد ماند و قابلیت نقد شوندگی ندارد. این سهام تا ۲۳ سالگی به نام آنها باقی می‌ماند و با تجمیع سود آن در ۲۴ سالگی قابل برداشت است.(مهر)

نحوه ثبت‌نام
والدین متولدین ۱۴۰۱ باید به سامانه پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به نشانی https://my.gov.ir، بخش طرح تشویق فرزندآوری و جوانی جمعیت مراجعه کنند. پس از ورود به این قسمت و وارد کردن کدملی، مشخصات فرزند را مشاهده می‌کنند. پس از طی مراحل، پیامکی برای والدین متولدین ۱۴۰۱ ارسال خواهد شد که باید وارد بخش انتخاب بانک شوند و بین بانک‌های عامل ملی یا پست بانک یکی را انتخاب کنند.

 سپس ۳۵ صندوق سرمایه گذاری قابل معامله به آن‌ها نمایش داده می‌شود که باید از میان آن‌ها، حداکثر سه صندوق را انتخاب کنند. پس از این، باید به صورت غیرحضوری اقدام به افتتاح حساب کنند که پس از این مرحله وزارت اقتصاد به ازای هر فرزند یک و نیم میلیون تومان حساب‌ها را شارژ و شرکت کارگزاری بانک ملی اقدام به خرید صندوق‌های قابل می‌کند و به صورت سپرده به شرکت سپرده‌گذاری مرکزی انتقال می‌دهد.(ایسنا)
https://www.asianews.ir/u/b6h
اخبار مرتبط
ما در یک دهکده جهانی زندگی می‌کنیم و دیگر دوران قیمت‌گذاری دستوری در اقتصاد جهانی به پایان رسیده است.
خبر احتمال پرداخت بدهی ۱۱ میلیارد دلاری عراق به ایران می‌تواند شوک منفی قابل توجهی به دلار و بازار سرمایه بدهد.
امروز، چهارشنبه ۲۸ تیر، مجموعا ۱۱۰ میلیون سهم از سهام شرکت صبا فولاد خلیج فارس با نماد «فصبا» عرضه می‌شود.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید