صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
سه شنبه / ۱۰ اَمرداد ۱۴۰۲ / ۱۴:۴۲
کد خبر: 15856
گزارشگر: 2
۱۸۵۷
۰
۰
۱
راز قبولی تیزهوشان

رازهای موفقیت در آزمون تیزهوشان!

رازهای موفقیت در آزمون تیزهوشان!
دانش آموزان زیادی هر ساله برای ادامه تحصیل در مدارس برتر همچون تیزهوشان، غیرانتفاعی‌های برتر و یا نمونه دولتی در آزمون ورودی این مدارس شرکت می‌کنند. طبق تجربه و نظرات دانش آموزان سطح این آزمون‌ها بالاتر از مباحث تدریس شده در مدرسه است و به همین دلیل دانش آموزان کار سختی برای قبولی دارند. در این مطلب قصد داریم شما را بیشتر با این مدارس آشنا کنیم و راز موفقیت در آزمون تیزهوشان را به شما بگوییم.

همچنین بهترین آموزشگاه تیزهوشان را نیز به شما معرفی خواهیم کرد. پس اگر داوطلب آزمون ورودی هستید، مطالعه این مطلب که وقت زیادی هم از شما نمی‌گیرید، تاثیر به سزایی در آینده شما خواهد داشت را از دست ندهید!

سطح مدارس برتر در مقایسه با مدارس عادی!

یکی از سوالات مهم و اساسی که دانش آموزان و اولیا آن‌ها دارند، در رابطه با سطح مدارس برتر، تفاوت آن‌ها با مدارس عادی، شهریه‌ها و اطلاعات از این قبیل است. در رابطه با این سوال‌ها باید بگوییم که مدارس تیزهوشان یا همان استعدادهای درخشان که با نام سمپاد، علامه حلی برای پسران و فرزانگان برای دختران نیز شناخته می‌شوند، دارای بالاترین سطح علمی هستند. بعد از آن مدارس غیرانتفاعی برتر که آن‌ها نیز دارای آزمون ورودی و شرط هستند. از مشهورترین این مدارس می‌توان به مدارس انرژی اتمی، سلام، مفید، البرز، کمال، روشنگران و ... اشاره نمود.

مزیتی که مدارس تیزهوشان در مقایسه با سایر مدارس دارند، این است که شما با پرداخت یک شهریه بسیار معقول، هر آن چیزی را که برای کنکور و امتحانات مدرسه نیاز دارید را در اختیار شما قرار می‌دهند و به همین دلیل شما از کلاس‌های بیرون و مشاور و ... بی‌نیاز می‌شوید. در مقابل مدارس غیرانتفاعی برتر نیز تقریبا همین امکانات را در اختیار شما قرار می‌دهند اما با هزینه چند برابر!
پیشنهاد ما به شما این است که اولویت خود را بر روی قبولی در مدارس تیزهوشان بگذارید و در صورتی که به هر دلیلی موفق به قبولی نشدید، در آن صورت به سراغ غیرانتفاعی و سپس نمونه دولتی بروید.

تحصیل در مدارس برتر چقدر اهمیت دارد؟

دلیل تاکیدی که بر تحصیل در مدارس برتر وجود دارد، تاثیری است که این مدارس بر نتایج کار دانش آموزان می‌گذارند. طبق آمار رسمی منتشر شده از سوی سازمان سنجش و سمپاد (سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان)، بیش از ۷۰٪ رتبه‌های برتر کنکور در مدارس تیزهوشان تحصیل داشته اند؛ این آمار زمانی عجیب‌تر می‌شود که شما بدانید سهم مدارس تیزهوشان از کل دانش آموزان کشور تنها ۱٪ است! بعد از تیزهوشان، مدارس غیرانتفاعی برتر هستند که با آمار بالای ۲۰٪ در رتبه دوم قرار دارند. تنها با بررسی این آمار می‌توان به اهمیت تحصیل در مدارس برتر پی‌برد. علاوه بر این محیط آرام و با شرایط مناسب، دبیران با سطح علمی بالا و ممتاز، مشاور، کادر مدیریتی و اجرایی قوی و ... از دیگر دلایل برتری مدارس تیزهوشان در مقایسه با مدارس عادی هستند.

از چه پایه‌ای می‌توان برای ورود به مدارس برتر اقدام کرد؟

مدارس برتر

بیش از ۷۰٪ دانش آموزان از پایه نهم به دهم اقدام به ورود به مدارس برتر می‌کنند اما باید بدانید که از پایه ششم به هفتم نیز می‌توانید برای ورود به مدارس برتر اقدام کنید. جالب است بدانید که در پایه ششم به هفتم شانس قبولی شما بیشتر است و کار ساده‌تری را پیش رو خواهید داشت.
بنابراین شما می‌توانید در دو مقطع ورود به متوسطه اول و یا متوسطه دوم برای ورود به مدارس برتر آزمون دهید و در صورتی قبولی به مدارس برتر راه پیدا کنید. معمولا دانش آموزان از پایه چهارم و حتی پنجم برای آمادگی برای شرکت در آزمون اقدام می‌کنند و حتی در کلاس‌های آمادگی آزمون شرکت می‌کنند. برای مثال دانش آموزان ورودی چهارم و پنجم می‌توانند در کلاس تیزهوشان مقدماتی شرکت نمایند که لینک آن در زیر قرار داده شده است:

https://amoozeshcenter.com/tizhooshan/tizhoshan-moghadamati

رازهای موفقیت در آزمون تیزهوشان چیست؟

اگر شما هم قصد شرکت در آزمون ورودی مدارس برتر و تیزهوشان را دارید، رازهای موفقیت در آزمون تیزهوشان از زبان پذیرفته شدگان سال‌های گذشته و همچنین برترین مشاورین در این حوزه می‌تواند کمک زیادی به شما کند. در ادامه خلاصه‌ای از بهترین راهکارها برای قبولی در تیزهوشان از زبان قبول شدگان آورده شده است.

  1. داشتن انگیزه و دلیل


    اگر شما انگیزه و دلیلی برای قبولی در آزمون ورودی مدارس برتر نداشته باشید و یا دلیل خود را ندانید، ممکن است نتوانید آنگونه که لازم است خود را برای آزمون آماده کنید. پس لازم است پیش از هر کاری انگیزه و دلیل خود را برای قبولی در آزمون مشخص کنید. برای مثال ممکن است انگیزه برخی از دانش آموزان قبولی در رشته و دانشگاه دلخواه باشد و انگیزه برخی دیگر شرایط و شهریه مناسبی که این مدارس در مقایسه با مدارس غیرانتفاعی دارند، باشد.
  2. اعتماد به نفس و خودباوری


    بارها دیده شده است برخی از دانش آموزانی که جز دانش آموزان ممتاز و خوب بوده اند، به دلیل عدم اعتماد به نفس و خودباوری لازم حتی در آزمون شرکت نکرده اند! آن‌ها معمولا به دلیل عدم خودباوری خود را در سطح تیزهوشان نمی‌دانند در حالی که تقریبا اکثر دانش آموزان تیزهوشانی سطح خیلی بالایی ندارند و می‌توان با تلاش و اختصاص زمان بیشتر مطالعه به آن‌ها رسید.
  3. برنامه ریزی درست و اصولی


    یکی از مهم‌ترین مواردی که در صحبت اکثر دانش آموزان پذیرفته شده دیده می‌شود، برنامه ریزی درست و اصولی و متناسب با توانایی دانش آموز است. این کار به شما کمک می‌کند تا شما در کنار دروس مدارس و امتحانات بتوانید خود را برای آزمون تیزهوشان و مباحث مورد نیاز آماده نمایید.
  4. آموزش مباحث تیزهوشان

    آموزش تیزهوشانهمانطور که اشاره شد، مباحث آزمون تیزهوشان و مدارس برتر فراتر از سطح کتاب و جزوه مدرسه است و شما برای کسب قبولی در آزمون نیازمند آموزش مباحث لازم هستید. برای مثال دانش آموزان پایه ششم، می‌توانند در دوره هوش و استعداد تحلیلی ششم شرکت نمایند. دانش آموزان پایه نهم نیز علاوه بر مباحث هوش و استعداد تحلیلی نیازمند آموزش مباحث استعداد تحصیلی نیز هستند که از دروس ریاضی، علوم، ادبیات، هدیه‌های آسمانی و قرآن و مطالعات اجتماعی مطرح می‌شود.
  5. شرکت در آزمون‌های شبیه ساز


    آزمون‌های شبیه ساز ورودی تیزهوشان و مدارس برتر در سطح کشور توسط موسسات و آموزشگاه‌های مختلفی برگزار می‌شود که شما می‌توانید با شرکت در این آزمون‌ها آمادگی خود را جهت شرکت در آزمون ورودی افزایش دهید. هر چه سوالات استانداردتر باشد و پس از آزمون به تحلیل و بررسی آزمون پرداخته شود، بازدهی بالاتری برای شما خواهد داشت. لینک شرکت در بهترین آزمون‌های شبیه ساز برای دانش آموزان ششم در زیر آورده شده است:
    https://amoozeshcenter.com/azmoon6
  6. ثبت نام در کلاس‌های آمادگی آزمون


    بهترین راهکار برای قبولی در آزمون تیزهوشان و دیگر مدارس برتر که تقریبا در صحبت تمامی دانش آموزان به آن اشاره شد، شرکت در کلاس‌های آمادگی آزمون تیزهوشان بوده است. این کلاس‌ها توسط موسسات و مراکز علمی مختلفی در سطح کشور برگزار می‌شود و اگر شما بتوانید یکی از مراکز معتبر و مطمئن را انتخاب کنید، کمک زیادی به قبولی شما در آزمون تیزهوشان می‌شود. در ادامه بهترین آموزشگاه برای قبولی در مدارس استعدادهای درخشان را به شما معرفی خواهیم کرد.

توجه: یکی از مهم‌ترین صحبت‌های دانش آموزان در رابطه با راز قبولی‌شان این بود که تلاش و زحمت زیادی کشیدند و از منابع و کلاس‌های درست استفاده کردند و هیچ راه و روشی وجود ندارد که شما بتوانید معجزه کنید و یک شبه آماده آزمون شوید. پیشنهاد می‌کنیم نوشته راز قبولی در تیزهوشان لو رفت را نیز مطالعه نمایید.

معرفی بهترین آموزشگاه‌ تیزهوشان در ایران!

آموزشگاه‌ تیزهوشان

پرآوازه‌ترین نامی که این روزها برای آمادگی آزمون تیزهوشان شنیده می‌شود، موسسه فرهنگی آموزشی موفقیت است. این موسسه جز معدود موسساتی است که به طور تخصصی در زمینه آمادگی آزمون ورودی فعالیت دارد. آمار قبولی بالای ۸۰٪ در آموزشگاه موفقیت باعث شده است تا این موسسه به عنوان بهترین آموزشگاه تیزهوشان در ایران انتخاب شود.
کلاس‌های موسسه موفقیت به سه شکل حضوری، آنلاین و دوره‌های آفلاین برگزار می‌شود و شما می‌توانید در هر کجای کشور که هستید در کلاس‌های موسسه موفقیت شرکت کنید. از دیگر خدمات موسسه موفقیت می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • در اختیار داشتن بهترین اساتید و مدرسین تیزهوشان
  • برگزاری آزمون‌های شبیه ساز استاندارد
  • تحلیل آزمون
  • کلاس رفع اشکال
  • مشاوره و پشتیبانی تحصیلی
  • جزوه جامع تیزهوشان
  • شهریه مناسب در ازای خدمات ارائه شده
  • و ...

شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و شرکت در کلاس‌های موسسه موفقیت به وب سایت این آموزشگاه به نشانی آموزش سنتر (www.amoozeshcenter.com) مراجعه نمایید و یا با شماره تلفن 22891840-021 تماس بگیرید.

نتیجه گیری

در این مطلب ابتدا به مقایسه مدارس تیزهوشان و مدارس عادی پرداخته شد و همچنین اهمیت تحصیل در مدارس برتر را با هم بررسی کردیم. در ادامه رازهای قبولی در آزمون تیزهوشان از زبان سمپادی‌ها را با شما در میان گذاشته و در پایان نیز بهترین آموزشگاه‌ تیزهوشان در ایران را به شما معرفی کردیم. امیدواریم این مطلب برایتان مفید بوده باشد و نکات سودمندی را آموخته باشید. لطفا سوالات، نظرات و تجربیات خود را ما با به اشتراک بگذارید.

https://www.asianews.ir/u/b7e
اخبار مرتبط
در ابتدا برای درک بهتر این مطلب و آشنایی با هوش هیجانی به تعریف آن می پردازیم. هوش هیجانی توانایی هدایت کردن وکنترل کردن احساسات تیره و منفی برای گرفتن نتایج مثبت است. این ویژگی یک توانایی و مهارت در محل کار است و به شما قدرت می دهد تا زندگی متعادل و بهتری داشته باشید. از طریق این مقاله می توانید ۶ ترفند شناسایی افراد با هوش هیجانی بالا را بخوانید و علاوه بر آن از طریق مطالعه آن، هوش هیجانی خود را توسعه دهید.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید