صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
سه شنبه / ۱۰ اَمرداد ۱۴۰۲ / ۱۵:۳۶
کد خبر: 15858
گزارشگر: 213
۵۱۹
۰
۰
۰
براساس اظهارات مهم سخنگوی وزارت خارجه آمریکا

ماجرای واردات دلار به کشور با خودرو

ماجرای واردات دلار به کشور با خودرو
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره اینکه ایران دینار عراق را به آرژانتین ارسال کرده و پس از بازگرداندن آنها به بغداد، آنها را به دلار تبدیل و با خودرو به داخل مرز منتقل کرده است، توضیح داد.

به گزارش آسیانیوز، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره ادعای ارسال دینار عراق به آرژانتین توسط ایران، تبدیل آن به دلار و انتقال آن به ایران با خودرو ، گفت که باید این مورد را بررسی کنم.

متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در جمع خبرنگاران در واشنگتن در پاسخ به سوالی در خصوص ارسال پیام آمریکا به ایران از طریق «جنین هنیس پلاسخارت» نماینده دبیرکل سازمان ملل متحد در امور عراق که به تهران سفر کرده است، گفت: من هیچ‌وقت در خصوص ارتباطات خاص توضیح نمی‌دهم اما همان‌طور که در گذشته اعلام کرده‌ایم، ما این توانایی را داریم که هر زمانی که به نفع ما باشد، به ایران پیام‌هایی ارسال کنیم.

به گزارش ایرنا، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به این سوال که آیا آمریکا معتقد است برای ثبات سیاسی در عراق باید با ایران صحبت کرد و واکنش واشنگتن به سفر «جنین هنیس پلاسخارت» نماینده دبیرکل سازمان ملل متحد در امور عراق به ایران افزود: من در خصوص سفر نماینده سازمان ملل به ایران صحبت نمی‌کنم.

میلر در عین حال گفت: عراق مسلما دارای روابط دوجانبه با ایران است. ما اعلام کرده‌ایم که می‌خواهیم این روابط عادی باشند به شکلی که به حاکمیت عراق احترام بگذارند. در گذشته همیشه این‌گونه نبوده است.


سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اذعان کرد که واشنگتن سیاست‌هایی اجرا کرده است که برتری یافتن ایران بر عراق را محدود کند.

وی تصریح کرد: شما مشاهده کرده‌اید که ما سیاست‌هایی را برای جلوگیری یا محدود کردن روش‌هایی که ایران تلاش می‌کند تا اهرم‌هایی علیه عراق به دست آورد، اجرا می‌کنیم.


سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به سوال دیگری درباره ادعای یک عضو پارلمان عراق مبنی بر اینکه ایران دینار عراق را به آرژانتین ارسال کرده و پس از بازگرداندن آنها به بغداد، این دینار را به دلار تبدیل کرده و با خودرو به داخل مرزهای خود منتقل کرده و اینکه آیا آمریکا از این اقدام آگاه است؟ گفت که باید این مورد را بررسی کنم.

میلر سپس با خنده گفت: من به صورت شخصی از این موضوع آگاهی ندارم اما ممکن است آمریکا از آن مطلع باشد.

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه روز یکشنبه در دیدار پلاسخارت نماینده دبیر کل سازمان ملل در امور عراق، در جریان آخرین وضعیت و تحولات عراق از منظر نماینده دبیرکل در امور عراق قرار گرفت و رابطه ایران و عراق را درهم تنیده و مستحکم دانست و تاکید کرد: مناسبات قوی و گسترده دو کشور مبتنی بر روابط مردمی و همکاری همه جانبه رسمی است که علاوه بر اثرات دو جانبه آن بر جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق، به نفع ثبات، توسعه و ‌امنیت پایدار در منطقه است.

امیرعبداللهیان در پاسخ به اظهارات نماینده دبیرکل سازمان ملل، امنیت مرزهای فیمابین ایران و عراق را با اهمیت ذکر کرد و اجرای دقیق موافقتنامه امنیتی بین دو کشور را مورد تاکید قرار داد.

خانم پلاسخارت هم در این دیدار ضمن تاکید بر نقش سازنده جمهوری اسلامی ایران در ارتباط با عراق، دیدگاه‌های خود در خصوص تحولات داخلی و منطقه ای مرتبط با عراق را تشریح کرد./

https://www.asianews.ir/u/b7j
اخبار مرتبط
وزیر برق عراق تاکید کرد که این وزارت مطالبات ایران‌ را پرداخت کرده است، اما تحریم‌های آمریکا مانع انتقال این اموال از بانک تی بی آی به ایران می‌شود.
مسئولان دانشگاه تهران در یک جلسه با برخی رهبران گروه حشد شعبی توافق کردند که اعضای این نیرو برای تحصیل وارد دانشگاه‌های ایران از جمله دانشگاه تهران شوند.
یک ژنرال آمریکایی که در چندین نوبت شاهد جلسات بازجویی صدام حسین بوده درباره شب اعدام صدام خاطرات جالبی نقل کرده است.
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت بدهی ایران به عراق فقط به شخص ثالث قابل پرداخت است و مستقیماً به ایران منتقل نمی‌شود.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید