صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
سه شنبه / ۱۰ اَمرداد ۱۴۰۲ / ۱۶:۵۸
کد خبر: 15864
گزارشگر: 306
۲۴۰
۰
۰
۱
مدیرکل انتقال خون یزد مطرح کرد

یزد سومین اهداء مستمر خون / 65 درصد یزدی ها دوبار در سال خون می دهند

یزد سومین اهداء مستمر خون / 65 درصد یزدی ها دوبار در سال خون می دهند
یزد - مدیرکل انتقال خون بابیان اینکه از سال گذشته تا کنون 5 در صد افزایش خونگیری داشتیم تصریح داشت یزد سومین اهداء مستمر در کشور هستند

آسیانیوز / یزد ؛ دکتر « سید محمد رضا اقایی میبدی »  در جمع خبرنگاران و در قالب پویش آقای مدیر حرف یزن که در محل استانداری یزد برگزار شد  با توجه به چهل و نهمین سالگرد تاسیس سازمان انتقال خون در ایران ؛ ضمن اشاره به تاریخچه سازمان انتقال خون خاطرنشان کرد: هیچ بیماری در یزد معطل خون و مشتقات خونی نخواهد بود .

وی افزود : 65 در صد یزدی ها دوبار در سال خون می دهند که امر خون گیری پس ازطی فرایند مشاوره ، مصاحبه و معاینه  انجام خواهد شد .

مدیرکل انتقال خون یزد با ابراز اینکه  ذخیره های خونی در دولت سیزدهم دو برابر شده است عدم مشکل در تامین خون در کشور را از دست آوردهای 49 ساله انتقال خون دانست و گفت : سازمان انتقال خون در سه شیقت شبانه روزی افتخار خدمت رسانی به مردم رادارد.

آقایی با بیان اینکه در ماه رمضان گذشته  15 درصد و درشیهای قدر بیش از 50 درصد افزایش خونگیری داشتیم  گفت : نزدیک به 400 نفر در مراسم سیزده محرم امسال  که در محل مسجد ملا اسماعیل برگزار شد خون اهداء کردند .

این مقام مسئول با اشاره به مرجع بودن ایران در انتقال خون و اینکه انتقال خون یک صنعت گران قیمت است تصریح داشت : ایران جزو پنج کشوردنیا در ارائه خون سالم است و خوشبختانه روش نت احتمال آلودگی خون را به صفر رسانیده است .

وی در بخش دیکری از سخنان خود با بیان اینکه در یکسال گذشته، حدود ۴۵ هزار نفر موفق به اهدای خون شدند اظهار داشت :  به منظور فراهم شدن شرایط خونگیری سیار طی سفر ریاست جمهوری به استان یزد ایجاد سامانه یا پایگاه سیار خونگیری با صرف اعتبار ۱۰ میلیارد تومان در دستور کار است که امیدواریم تا پایان مهرماه شاهد راه اندازی این پایگاه استاندارد بی‌نظیر باشیم.

آقایی با بیان اینکه  سازمان انتقال خون استان یزد تنها سازمانی است که 90 درصد از  بناها و ساختمان های اداری آن خیری است تاکید داشت : براساس نتایج یک طرح آینده‌پژوهی ظرفیت انتقال خون استان با توجه به مراکز درمانی در حال ساخت باید طی ۵ تا ۱۰ سال آینده ۲.۵ برابر شود.

مدیرکل انتقال خون یزد ضمن تشکر ازحمایت های تمامی مسئولین استان در امر یاری رسانی به سازمان انتقال خون با توجه به محدود بودن بودجه این سازمان و همچنین کمبود نیروی انسانی خواستار تامین بودجه و نیروی انسانی  و تجهیزات لازم گردید .

سید محمد جواد عرفانفر

 

یزد سومین اهداء مستمر خون / 65 درصد یزدی ها دوبار در سال خون می دهند ، سید محمد رضا اقایی میبدی  مدیرکل انتقال خون یزد

https://www.asianews.ir/u/b7m
اخبار مرتبط
یزد - متوسط خون گیری در سه ماهه ی ابتدای امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 9.2 درصد و متوسط خونگیری روزانه در سه ماهه ی ابتدای سال جاری 9 درصد افزایش یافته است
یزد - کلان پروژه سلامت معنوی در انتقال خون با هدف ارتقای سلامت معنوی در اهداکنندگان خون و کارکنان انتقال خون شروع بکار کرد
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید