صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
پنج شنبه / ۱۲ اَمرداد ۱۴۰۲ / ۱۴:۳۶
کد خبر: 15877
گزارشگر: 2
۵۷۰
۰
۰
۱
هزینه نهایی ساخت ساختمان

قیمت هر متر تیرچه و بلوک بتنی

قیمت هر متر تیرچه و بلوک بتنی
قیمت هر متر تیرچه و بلوک بتنی مورداستفاده در سقف یا دیوار می‌تواند بر روی هزینه نهایی ساخت انواع ساختمان تاثیر بگذارد؛ به همین دلیل قبل از شروع پروژه لازم است که برآوردی از این موضوع داشته باشید.

همچنین سازندگان تیرچه در اصفهان به دلیل استفاده از مواد اولیه با کیفیت‌های متنوع، قیمت‌های مختلفی را برای این محصولات ارائه می‌دهند. در این مقاله می‌خواهیم قیمت هر متر سقف تیرچه بلوک را برآورد کرده و عوامل موثر بر آن را بیان کنیم.

عوامل موثر بر قیمت هر متر تیرچه و بلوک بتنی

قیمت بلوک

برای اینکه بتوانیم قیمت کلی هر متر تیرچه و بلوک بتنی را به صورت دقیق برآورد کنیم، نیاز است که موارد زیر را در نظر داشته باشیم:

  1. قیمت بلوک سقفی در اصفهان


    یکی از اجزای مهم در سقف تیرچه بلوک، بلوک سقفی است. بلوک سقفی در اصفهان معمولا در ابعاد مختلفی تولید شده و با توجه به این موضوع، قیمت‌های متفاوتی هم دارد. همچنین دانسیته یا ترکیبات این بلوک‌ها هم بر روی قیمت آن‌ها اثرگذار خواهند بود؛ برای مثال بلوک‌هایی با دانستیه ۷، قیمت مناسب‌تری در مقایسه با محصولات مشابه دارند.
  2. قیمت بلوک دیواری در اصفهان


    از دیگر عوامل مهم در برآورد قیمت بلوک دیواری در اصفهان است که مانند بلوک سقفی به دانسیته و ابعاد بستگی دارد. اما از آنجا که ساختار دیوار با سقف تفاوت دارد، مقدار و ابعاد بلوک‌هایی که در آن استفاده می‌شوند، متفاوت خواهد بود. به همین دلیل هزینه اجرای سقف تیرچه بلوک هم با دیوار فرق دارد و باید در زمان برآورد هزینه‌های کلی، به صورت جداگانه در نظر گرفته شود.
  3. مقدار بتن مصرفی


    از دیگر عوامل موثر بر قیمت هر متر تیرچه و بلوک بتنی می‌توان به مقدار بتن مصرفی اشاره کرد که با توجه به نوع سقف و میزان مقاومت آن، دارای یک مقدار استاندارد است. برای مثال در سقف منازل مسکونی چند طیقه باید به ازای هر متر مربع از سقف، ۰/۱۸ مترمکعب بتن مصرف شود. همچنین ترکیبات بتن و مقدار سیمان موجود در آن هم می‌تواند بر روی این هزینه‌ها تاثیر بگذارد.
  4. هزینه‌های اجرایی


    از دیگر عوامل مهمی‌ که می‌تواند بر روی قیمت هر متر تیرچه و بلوک بتنی اثر بگذارد، هزینه‌های مربوط به اجرای آن است. برای مثال دستگاه‌هایی مانند اسپیسر، پمپ و جرثقیل که کرایه آن‌ها به صورت روزانه محاسبه می‌شود یا هزینه‌های مربوط به بتن ریزی باید در این بخش در نظر گرفته شوند. همچنین دستمزد اجراکنندگان و هزینه‌های اجرای میلگرد یا یونولیت هم به صورت جداگانه محاسبه خواهد شد.
  5. نوع تیرچه


    شاید بتوان گفت که اصلیترین عامل موثر بر قیمت هر متر تیرچه و بلوک بتنی، نوع تیرچه بتنی است که هریک از آن‌ها دارای ساختار متفاوتی هستند و در نتیجه قیمت‌های مختلفی هم دارند. برای مثال تیرچه بتنی خرپایی از میلگرد‌های تقویتی، بالایی، عرضی و کششی ساخته شده و می‌تواند بار ناشی از حمل و نقل یا مقاومت بتن پوششی را به راحتی تحمل کند. با این حال قیمت تیرچه خرپایی در مقایسه با تیرچه‌های صنعتی کمتر است؛ زیرا تیرچه‌های صنعتی دقت بالاتری در تولید دارند و با استفاده از بتن و فولاد ساخته می‌شوند.

بررسی قیمت انواع تیرچه بتنی

انواع تیرچه بتنی

همانطور که گفتیم یکی از عوامل موثر بر قیمت هر متر تیرچه و بلوک بتنی، نوع تیرچه است. در این بخش می‌خواهیم قیمت تیرچه‌های بتنی را بر اساس نوع بررسی کرده و تاثیر هریک بر روی هزینه‌های نهایی را موردبررسی قرار دهیم.

  1. قیمت تیرچه صنعتی


    با توجه به ساختار این نوع از تیرچه‌های بتنی می‌توان گفت که قیمت تیرچه صنعتی بستگی به قیمت روز میلگرد، سیمان و شن دارد. از آنجا که این تیرچه‌ها در اندازه‌های ۵ ، ۶ و ۷ متری ساخته می‌شوند؛ طولشان هم می‌تواند بر روی قیمت اثرگذار باشد. البته تیرچه‌های صنعتی ۷ متری تنها به صورت سفارشی و بر اساس نیاز شما تولید می‌شوند؛ به همین دلیل معمولا قیمت بالاتری در مقایسه با دیگر انواع دارند.
  2. قیمت تیرچه بلوک پاشنه بتنی


    به دلیل افزایش قیمتی که در بازار سیمان وجود داشته، قیمت تیرچه بلوک پاشنه بتنی هم بالا رفته و روند افزایشی داشته است. علاوه بر قیمت سیمان، قیمت این نوع از تیرچه‌ها به نرخ روز میلگرد هم بستگی دارد؛ بنابراین اگر قصد خرید یا ساخت تیرچه بلوک پاشنه بتنی را دارید باید اطلاعاتی درباره وضعیت بازار میلگرد و سیمان هم داشته باشید.
  3. قیمت تیرچه کرومیت


    قیمت تیرچه کرومیت هم مانند سایر تیرچه‌های بتنی بستگی به قیمت میلگرد دارد؛ علاوه بر این، قیمت نبشی، ناودانی و ورق‌های فولادی هم می‌توانند قیمت تیرچه کرومیت را تحت تاثیر قرار دهند. از آنجا که ساختار تیرچه‌های کرومیت در مقایسه با دیگر انواع تیرچه بتنی محکم‌تر است، با قیمت بالاتری هم به بازار عرضه می‌شود؛ در نتیجه قیمت هر متر تیرچه و بلوک بتنی با تیرچه‌های کرومیت بالاتر خواهد بود.
  4. قیمت تیرچه‌های پیش تنیده


    از آنجا که تیرچه پیش تنیده مناسب دهانه‌های بلند و بزرگتر از ۹ متر است؛ دارای ساختار خاصی است و تنها به صورت سفارشی تولید می‌شود. به همین دلیل قیمت تیرچه پیش تنیده بالاتر از دیگر انواع تیرچه بتنی است و همین موضوع باعث می‌شود که قیمت هر متر تیرچه و بلوک بتنی هم افزایش پیدا کند.
  5. قیمت تیرچه سفالی


    شاید بتوان گفت که ارزانترین نوع تیرچه‌های بتنی، تیرچه سفالی است که امروزه تقریبا منسوخ شده است. به همین دلیل در زمان بررسی قیمت هر متر تیرچه و بلوک بتنی تقریبا قیمت تیرچه سفالی در نظر گرفته نمی‌شود و محاسباتی بر اساس آن انجام نخواهد شد.

سخن پایانی

در این مقاله به بررسی مهمترین عوامل موثر بر روی قیمت هر متر تیرچه و بلوک بتنی پرداختیم و تاثیر قیمت انواع مختلف تیرچه را هم بر روی آن بررسی کردیم. دقت داشته باشید که حتما برای خرید تیرچه بتنی در اصفهان به یک مکان مطمئن مراجعه کنید که این محصولات را بر اساس استاندارد‌های جهانی تولید کرده و از مواد اولیه مرغوب برای ساخت آن‌ها استفاده می‌کند. در غیر این صورت تیرچه‌ها مقاومت کافی را نخواهند داشت و همه هزینه ای که برای این کار کرده اید، هدر خواهد رفت.

https://www.asianews.ir/u/b7z
اخبار مرتبط
نبشی و ناودانی دو محصول بسیار پر‌کاربرد در صنعت ساخت و ساز به شمار می‌روند که از لحاظ شکل ظاهری و کاربرد در صنعت تفاوت‌های بسیاری دارند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید