صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
شنبه / ۱۴ اَمرداد ۱۴۰۲ / ۱۷:۱۷
کد خبر: 15899
گزارشگر: 213
۱۳۷۳
۰
۰
۴
خبر مهم معاون وزیر راه و شهرسازی

اهدای زمین در جزیره ابوموسی به هر ایرانی

اهدای زمین در جزیره ابوموسی به هر ایرانی
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: به هر ایرانی متقاضی در جزیره ابوموسی زمین داده می‌شود.

به گزارش آسیانیوز، ارسلان مالکی معاون وزیر راه و شهرسازی درباره اختصاص زمین به هر ایرانی در جزایر ابوموسی گفت: پیشنهاد‌هایی در این زمینه داده شده و قرار بر این است که حذف برخی از شرایط از جمله فرم ج به تصویب برسد و با این شرایط به هر ایرانی که متقاضی زندگی در این جزیره باشد زمین داده می‌شود.

به گزارش ایلنا، ارسلان مالکی در نشست خبری امروز در حاشیه نمایشگاه صنعت ساختمان با بیان اینکه ساخت ۴ میلیون مسکن در چهار سال نیاز به زیرساخت و ارتباط بین سازندگان و تولیدکنندگان دارد و باید این ارتباطات بین بخش خصوصی و دولت برقرار شود.

وی با اشاره به اهمیت استفاده از فناوری‌های نوین در صنعت ساختمان تاکید کرد: در حال حاضر از ٧ هزار شرکت دانش‌بنیان فعال در کشور، کمتر از یک درصد از آن‌ها در حوزه ساختمان ورود کرده‌اند و باید این سهم بیشتر شود.

رییس سازمان ملی زمین و مسکن با بیان اینکه سرعت در ساخت و ساز شاخص بسیار مهمی است، ادامه داد: با انباشت تقاضا برای مسکن مواجه هستم و این انباشت در حوزه بسیار مهم است. تمام مطالعات نشان می‌دهد که در سال‌های گذشته عقب ماندگی در ساخت داشتیم. همچنین بحث قیمت تمام شده از دیگر شاخص‌های بسیار مهم در پروژه‌های ساخت و ساز است از این رو با در نظر گرفتن دو شاخص قیمت تمام شده و فناوری‌های نوین باید بتوانیم محصولی را بسازیم که با استفاده از فناوری‌های نوین سبک بو ارزان تمام شود و در نهایت باید قیمت تمام شده را بتوانیم کاهش دهیم.

مالکی با تاکید بر اینکه در اجرای نهضت ملی مسکن زمین کم ارزش اختصاص ندادیم، تاکید کرد:هر چه زمین داشتیم در اختیار این طرح قرار دادیم و در مواردی به ناچار به دلیل کمبود زمین به حاشیه‌های شهر رفتیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره اختصاص زمین به هر ایرانی در جزایر ابوموسی گفت: پیشنهاداتی در این زمینه داده شده و قرار بر این است که حذف برخی از شرایط از جمله فرم ج به تصویب برسد و با این شرایط به هر ایرانی که متقاضی زندگی در این جزیره باشد زمین داده می‌شود.

درباره ابوموسی

جزیره ابوموسی یکی از جزایر سه‌گانه ایرانی در خلیج‌فارس است که از توابع شهرستان ابوموسی در استان هرمزگان می‌باشد. مساحت بوموسی که در ۲۶ درجهٔ خط عرض شمالی و در ۵۵ درجهٔ خط طول شرقی واقع شده‌است، حدود ۱۲ کیلومتر مربع است. فاصله میان این جزیره و جزایر تنب به دلیل عمق مناسب آب، تنها مسیر قابل کشتیرانی برای نفتکش‌های بزرگ است. ابوموسی جنوبی‌ترین جزیره ایرانی خلیج فارس و نزدیک‌ترین آن‌ها به خط استوا است.

آب و هوای ابوموسی بسیار گرم، مرطوب و شرجی است و در طول سال تنوع آب و هوایی چندانی تجربه نمی‌کند.

ابوموسی دارای فرودگاه و اسکله است. پروازهای مسافری منظمی از بندرعباس به فرودگاه ابوموسی صورت می‌گیرد و همچنین شناورهای مسافری از بندرلنگه هفته‌ای دو تا سه‌بار به این جزیره تردد دارند. علاوه بر شناورهای ایرانی، شناورهای متعلق به امارات، حمل و نقل شهروندان اماراتی جزیره را به شارجه بر عهده دارند.

جزیره ابوموسی به‌عنوان بخشی از استان هرمزگان در مالکیت و کنترل ایران است؛ با این‌حال، امارات متحده عربی بر آن ادعای مالکیت می‌کند و آن را بخشی از امارت شارجه می‌داند.

ایران همواره بر حق حاکمیت بی چون و چرا بر این جزیره تأکید کرده‌است. در حال حاضر اکثریت جمعیت ابوموسی را شهروندان ایران تشکیل می‌دهند و اقلیتی اماراتی در آن زندگی می‌کنند.

ایران به‌واسطه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ارتش ایران در جزیره ابوموسی حضور نظامی دارد. پلیس محلی شارجه از زمان تفاهم‌نامه ۱۹۷۱، پاسگاهی در این جزیره دارد./

https://www.asianews.ir/u/b8l
اخبار مرتبط
به دنبال واکنش‌ها به بیانیه روزهای اخیر روسیه و شش کشور حوزه خلیج فارس در خصوص ارجاع اختلاف تهران و ابوظبی بر سر مالکیت سه جزیره به دیوان لاهه، رئیس مجلس و برخی رسانه ها به آن واکنش نشان دادند.
وزیر راه و شهرسازی گفت: در حالی که بیش از ۱۵ هزار و ۵۰۰ قطعه زمین به خانواده‌های بالای سه فرزند اهدا شده است، اعطای ۷۰ هزار قطعه زمین به خانوارها نیز در دستور کار قرار گرفت.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید