صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
سه شنبه / ۱۷ اَمرداد ۱۴۰۲ / ۱۷:۱۲
کد خبر: 15942
گزارشگر: 306
۲۹۴
۰
۰
۵
مدیرکل میراث‌فرهنگی استان یزد

برنامه‌ریزی و توسعه گردشگری هوشمند در استان یزد

برنامه‌ریزی و توسعه گردشگری هوشمند در استان یزد
یزد - مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد از لزوم برنامه‌ریزی و ضرورت توسعه گردشگری هوشمند در یزد خبر داد

آسیانیوز / یزد ؛ نشستی در راستای سند تحولی یزد نوین و ضرورت توسعه زیرساخت‌های الکترونیک و به‌کارگیری فناوری‌های نوین در حوزه گردشگری، با حضور مدیرکل و سرپرست معاونت گردشگری میراث¬فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی یزد،  مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد و سایر اعضا برگزار شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد با اشاره به اهمیت توسعه شبکه زیرساخت‌ها و معرفی خدمات و محصولات گردشگری در یک سکوی واحد بر ضرورت اجرای طرح‌های گردشگری هوشمند و هماهنگی تمامی فعالان این بخش تأکید کرد.

آخوندی افزود: تاکنون فعالیت‌هایی به‌طور پراکنده در ادوار مختلف صورت گرفته که تأثیراتی در ارتقای سطح خدمات گردشگری داشته ولی این اقدامات باید توسعه یابد و با پیشرفت‌¬های روز همراه شود.

در ادامه این نشست، مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات استان نیز ضمن اعلام آمادگی برای حمایت از شرکت‌¬های فناور و فعال در حوزه گردشگری الکترونیک اظهار کرد: توجه به واژه «یزد جهانی» ضرورت ارتقای سطح خدمات را در فضای جهانی ایجاب می‌کند لذا تحولات دیجیتال و ضرورت توسعه حوزه الکترونیک و به تبع آن توسعه اقتصاد دیجیتال، از موضوعات مهم در حوزه گردشگری است.

او خاطرنشان کرد:  ایجاد سکوی واحد و ارائه کلیه خدمات و بخش¬های مختلف اعم از تبلیغات، تولید محتوا، خدمات اقامت و گشت، سرگرمی و بازی، فروش تولیدات صنایع‌دستی و سوغات و ... به‌طور هماهنگ و از طریق یک بستر زمینه جلب رضایت و امنیت خاطر گردشگران را به همراه خواهد داشت.

تدوین طرح برای به‌کارگیری ظرفیت اپراتورها در کشور، استفاده از ظرفیت شرکت‌های فناور استان، پوشش چتر وای فای در بافت تاریخی، آموزش و توانمندسازی مدیران و فعالین گردشگری و دهیاران روستاهای هدف در حوزه الکترونیک و تعریف دوره¬های متناسب با نیاز، برگزاری رویدادهای بین¬المللی مرتبط و تأمین امکانات گردشگری هوشمند در حوزه حمل‌ونقل، اطلاع‌رسانی، رفع مشکلات تبدیل ارز و سیم‌کارت برای گردشگران خارجی از سایر موضوعات و مصوبات نشست بود.

قرار است کمیته گردشگری هوشمند در راستای سند تحولی یزد نوین با محوریت اداره‌کل میراث‌فرهنگی و همکاری اداره‌کل فناوری اطلاعات و ارتباطات، پارک علم و فناوری یزد، خوشه گردشگری یزد، مرکز نوآوری و توسعه فناوری¬های گردشگری اقبال، کانون گردشگری هوشمند شهر پایدار میراث جهانی راه‌بلد و جمعی از فعالین بخش‌های گردشگری و الکترونیک به این مقوله بپردازد.

سید محمد جواد عرفانفر

 

برنامه‌ریزی و توسعه گردشگری هوشمند در استان یزد ،  احمد آخوندی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد

https://www.asianews.ir/u/b9r
اخبار مرتبط
یزد - معاون میراث‌فرهنگی استان از ثبت درخت کهن‌سال داغداغان روستای پندر شهرستان تفت در فهرست آثار طبیعی ملی کشور خبر داد
یزد - سرپرست معاونت گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان ، از اعلام برنامه‌های کمیته تخصصی مذهبی معنوی یزد برای معرفی آئینهای محرم یزد به گردشگران خارجی در این ایام خبر داد
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید