صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
جمعه / ۲۰ اَمرداد ۱۴۰۲ / ۱۵:۲۰
کد خبر: 15976
گزارشگر: 213
۱۲۴۵
۰
۰
۱
ایده هایی برای سلامتی و طول عمر

قلب شما این گونه از کار می افتد!

قلب شما این گونه از کار می افتد!
قلب عضو بسیار حیاتی بدن انسان است و هر فردی باید بداند که چگونه با قلب خود رفتار کند.

به گزارش آسیانیوز، چیزهایی هستند که سبب اختلال در عروق قلب خواهند شد.  

 در ادامه با مسدودکننده های رگ های قلب آشنا می شوید.
 
 1- جگر

2- بستنی

3- سرخ کردنی ها

4- سبزیجات کنسروی

5- نوشابه

6- محصولات پخته شده مثل کیک و کلوچه

7- ژامبون مرغ

8- گوشت قرمز

9- کرم قهوه

10- غذاهای یخ زده

11- ماکارونی

 گرفتگی عروق
گرفتگی عروق کرونر ، نتیجه آسیبی است که به لایه داخلی سرخرگ کرونر وارد می شود.

این آسیب باعث تجمع چربی و پلاک ها در محل آسیب خواهد شد. امکان انباشت کلسترول و یا ضایعات سلول ها نیز وجود دارد که اصطلاحا آترواسکلروزیس نامیده می شود.

اگر پلاک ها تجزیه و یا شکسته شوند، در نواحی از رگ های خونی به صورت خوشه ای جمع خواهند شد. این دسته ها می توانند عروق را مسدود و جریان خون را کاهش دهند، که نتیجه آن حمله قلبی خواهد بود.

 نشانه های گرفتگی عروق کرونر

گرفتگی عروق کرونر می تواند منجر به آنژین شود، نوعی درد قفسه سینه که با نارسایی قلبی در ارتباط است.

آنژین می تواند با علائمی مانند احساس فشار و سنگینی در قفسه سینه، گرفتگی و سوزش قفسه سینه همراه باشد و باعث بروز سوزش سر معده، ضعف، تعریق و یا حالت تهوع شود. گرفتگی عروق کرونر هم چنین می تواند با تنگی نفس نیز همراه باشد. اگر اکسیژن کافی به قلب و یا سایر ارگان های بدن نرسد، فرد هنگام انجام فعالیت های بدنی به نفس زدن خواهد افتاد.

حمله قلبی 
حمله قلبی زمانی اتفاق می افتد که عضلات و ماهیچه های قلب، خون و اکسیژن به میزان کافی دریافت نمی کنند. همانند زمانی که لخته خود در عروق کرونری تشکیل می شود.

تشکیل لخته خون، ترومبوز کرونری نام دارد. در صورتی که لخته به اندازه کافی بزرگ باشد، جلوی رسیدن خون به قلب گرفته خواهد شد.

علائم حمله قلبی

  از جمله علائم حمله قلبی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

احساس درد و ناراحتی در قفسه سینه

سرفه

تنگی نفس

رنگ پریدگی صورت

تهوع و استفراغ

تعریق

سرگیجه

اولین علامت، درد قفسه سینه است که به گردن، چانه، گوش ها و بازوها می زند. بعید به نظر می رسد که تغییر پوزیشن، استراحت و یا دراز کشیدن به تسکین علائم کمک کند. درد، اغلب ادامه دار است اما ممکن است گاهی احساس شود و می تواند به مدت چند دقیقه یا چند ساعت ادامه پیدا کند.

حمله قلبی، وضعیت اورژانسی است و می تواند آسیب های جدی و دائمی را برای قلب به همراه داشته باشد. حتما در صورت مشاهده علائم حمله قلبی، سریعا با اورژانس تماس بگیرید./

رکنا

پروانه توکلی
https://www.asianews.ir/u/bap
اخبار مرتبط
چاقی، یک اختلال پیچیده و عاملی برای افزایش خطر بسیاری از بیماری‌های مزمن و مرگ‌ومیر است؛ ولی چرا مردان بیش از زنان در معرض خطر بستری شدن و مرگ قرار دارند؟
بیماری قلبی مسئول تقریبا یک‌سوم مرگ‌ها در سراسر جهان است. این در حالی است که رژیم غذایی سالم نقشی بسیار مهم در سلامت قلبی و کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی دارد. در واقع، برخی غذاها می‌توانند به کاهش عوامل خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی از جمله فشار خون، تری‌گلیسیرید، کلسترول و التهاب بدن کمک کنند. بنابراین، اگر به سلامت خود اهمیت می‌دهید و می‌خواهید سلامت قلب خود را به حداکثر برسانید، مهم است با این غذاها آشنا شوید. در ادامه چند غذای کم‌هزینه را در این ارتباط معرفی می‌کنیم.
به گفته محققان زنانی که در سن حاملگی بالاتر قرار دارند کمتر دچار افسردگی پس از زایمان می شوند؛ در حالی که فصل باردار شدن نیز در بروز این احساس موثر است.
بسیاری از افراد وقتی می‌خواهند به دندانپزشک مراجعه کنند، بین رفتن به کلینیک یا رفتن به مطب دندانپزشک دچار تردید و سردرگمی می‌شوند. واقعا کدام‌یک بهترند و فرق کلینیک دندانپزشکی با مطب دندانپزشکی در چیست؟ کلینیک‌ها و مطب‌های دندانپزشکی هرکدام مزایا و معایب خودشان را دارند و در نهایت، مهم این است که شما چه اولویت‌هایی در ذهن خود دارید.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید