صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
سه شنبه / ۲۴ اَمرداد ۱۴۰۲ / ۱۳:۱۹
کد خبر: 16029
گزارشگر: 213
۲۵۱
۰
۰
۲
واریز سود سهام

افزایش مبلغ سود سهام عدالت+شرایط و جزئیات

افزایش مبلغ سود سهام عدالت+شرایط و جزئیات
با اشاره به اینکه ممکن است سود برخی شرکت‌ها با تاخیر مواجه شود،سود سهام عدالت مانند سال گذشته دو مرحله‌ای خواهد شد.

به گزارش آسیانیوز، وزیر اقتصاد با اشاره به اینکه ممکن است مانند سال گذشته پرداخت سود برخی شرکت‌ها با تاخیر مواجه شود، گفت: در این صورت پرداخت سود سهام عدالت مانند سال گذشته دو مرحله‌ای خواهد شد.

 سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی در خصوص زمان و چگونگی واریز سود سهام عدالت گفت: صورت های مالی سال ۱۴۰۱ شرکت‌های سهام عدالت به تازگی رسیده و اگر همزمان سودها پرداخت شود عدد آن افزایش می‌یابد.

به گزارش تسنیم، وی افزود: اما اگر مانند سال گذشته سود برخی شرکت‌ها مانند پتروشیمی خلیج فارس با تاخیر مواجه شود پرداخت سود سهام عدالت دو مرحله‌ای خواهد شد.

درباره خرید و فروش سهام عدالت
این در حالی است که چندی پیش بهمن عبداللهی، عضو شورای عالی بورس گفته بود: با مساعدت شورای عالی بورس، گرچه برخی از اعضا مخالفت داشتند اما به هر حال با حمایت وزیر امور اقتصادی و دارایی و مصوبه جمعی شورای عالی بورس، نتایج خوبی برای شرکت‌های استانی سهام عدالت به دست آمد و قرار شد اعضای شرکت‌های تعاونی سهام عدالت در مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی حضور پیدا کنند.

عضو شورای عالی بورس اظهار داشت: با مصوبه شورای عالی بورس، مقرر شد هر یک از شرکت‌های تعاونی شهرستانی سهام عدالت که حداقل ۲۰ درصد از اعضای آن حضور داشته باشند، می‌توانند مجامع خود را به شکل حضوری و الکترونیکی برگزار کنند، درحالی‌که حداقل ۲۰ درصد اعضا حضور داشته باشند و بعد از انتخابات در مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی حضور داشته باشند.

عضو شورای عالی بورس در مورد اینکه چه زمانی نمادهای معاملاتی شرکت‌های سرمایه‌گذاری عدالت باز می‌شود، اظهار داشت: قبل از باز شدن نماد معاملاتی باید مجامع شرکت‌های استانی برگزار، هیات مدیره مشخص و افزایش سرمایه آنها ثبت شود و بعد از آن امکان بازگشایی نمادهای معاملاتی شرکت‌های سرمایه‌گذاری باز می‌شود.

عبداللهی گفت: البته سیاست این است که مردم در سهامداری عدالت باقی بمانند و سهام ارزنده خود را نفروشند، اما باز شدن نماد معاملاتی شرکت‌های سهام عدالت ۳ تا ۴ ماه زمان خواهد برد./

https://www.asianews.ir/u/bc5
اخبار مرتبط
عضو ناظر شورای عالی بورس از ابلاغ آئین‌نامه نحوه برگزاری مجامع شرکت‌های استانی سهام عدالت و آزاد شدن خرید و فروش سهام عدالت خبر داد.
مشاور رئیس سازمان بورس گفت: سهامداران سهام عدالت برای دریافت سود جدید به ثبت نام نیازی ندارند و سود مطابق سال پیش به حساب همان افراد واریز می شود.
مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی گفت: واریز سود سهام عدالت در سال جاری در ۲ مرحله انجام می‌شود.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید