صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۱ شهریور ۱۴۰۲ / ۲۳:۱۵
کد خبر: 16157
گزارشگر: 213
۷۵۵
۱
۰
۲
سرانجام شورش واگنر با مرگ مشکوک رئیس گروه نظامی

جت شخصی حامل پریگوژین سقوط کرد/کشته شدن رهبر واگنر تایید شد

جت شخصی حامل پریگوژین سقوط کرد/کشته شدن رهبر واگنر تایید شد
گزارش‌ها حاکی است هواپیمای جت خصوصی متعلق به گروه واگنر که امروز، اول شهریور در شمال مسکو سقوط کرد، حامل یوگنی پریگوژین، رهبر این گروه، بوده است.

به گزارش آسیانیوز، گزارش‌ها حاکی است هواپیمای جت خصوصی متعلق به گروه مزدوران واگنر که روز چهارشنبه اول شهریور در شمال مسکو سقوط کرد، احتمالاً حامل یوگنی پریگوژین، رهبر این گروه، بوده است.

--------------

بیشتر بخوانید

عمر رژیم پوتین به سر آمده است

-----------------------------

اگرچه نام پریگوژین در فهرست مسافران این جت شخصی اعلام شده اما هنوز تأییدی مبنی‌بر حضور فیزیکی رهبر گروه واگنر در این پرواز، در دست نیست.

این در حالی است که خبرنگار میدل ایست آی دقایقی پیش نوشت تلویزیون دولتی روسیه مرگ یوگنی پریگوژین را تایید کرده است.

وزارت امور اضطراری روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که این هواپیما در بیرون از ناحیه‌ای پرجمعیت به نام «کوژنیکو» در منطقه «تور» سقوط کرده که شامل ۱۰ نفر ازجمله کادر پرواز بوده و بر اساس گزارش‌های اولیه، «همه سرنشینان این هواپیما کشته شده‌اند».

خبرگزاری روسی «ریا نووستی» گزارش داده که عملیات جست‌وجو و امداد در صحنۀ سانحه همچنان ادامه دارد و تا کنون اجساد «هشت تن» از مسافران این هواپیما پیدا شده است.

پیشتر، اداره فدرال حمل و نقل هوایی روسیه اعلام کرده بود که نام پریگوژین در صدر «فهرست مسافران» این جت شخصی بوده است.

کاخ سفید نیز اعلام کرد که جو بایدن،‌ رئیس جمهور آمریکا، در جریان گزارشی درباره سقوط هواپیمای یاد شده در شمال مسکو قرار گرفته است.

آدرین واتسون، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید، دربارۀ کشته شدن احتمالی رهبر گروه واگنر به خبرگزاری رویترز گفت: «ما گزارش‌ها را دیده‌ایم. اگر تأیید شود، هیچ‌کس نباید غافلگیر شود.»

گروه واگنر به رهبری یوگنی پریگوژین که در تهاجم نظامی به اوکراین، چند ماه در کنار نظامیان روسیه می‌جنگید، روز دوم تیر، شورشی را علیه حکومت روسیه برپا کرد.

این شورش کمتر از دو روز ادامه داشت و با دخالت رئیس جمهور بلاروس پایان یافت. کرملین اعلام کرد که او به بلاروس تبعید شده و نیروهایش یا بازنشسته می‌شوند یا همراه با او تبعید می‌شوند و یا به ارتش روسیه می‌پیوندند.

با این حال، گزارش‌ها حاکی از آن بود که به‌رغم توافق صورت‌گرفته، آقای پریگوژین آزادانه به داخل خاک روسیه رفت و آمد داشت.

او روز ۳۰ مرداد ویدئویی از خود منتشر کرد که به گفته او در آفریقا ثبت شده بود و او را در این قاره نشان می‌داد.

در همین حال، گزارش‌های تأیید نشده‌ای که در کانال‌های تلگرام روسی منتشر شده، حاکی است دیمیتری اوتکین یکی از فرماندهان واگنر که بابت دیدگاه‌های میهن‌گرایانۀ افراطی شناخته می‌شود، یکی از سرنشینان هواپیمایی بود که روز چهارشنبه سقوط کرد.

از سوی دیگر، کایا کالاس، نخست‌وزیر استونی، به شبکه خبری سی‌ان‌ان گفته بود که اگر مرگ پریگوژین تأیید شود، نشان می‌دهد که ولادیمیر پوتین «هر مخالفی را از میان برمی‌دارد و این هرکسی را که به ابراز نظر متفاوت با او فکر کند، وحشت‌زده خواهد کرد.»

https://www.asianews.ir/u/bfn
اخبار مرتبط
گزارش روزنامه انگلیسی دیل میل نوشت یوگنی پریگوژین، رئیس گروه نظامی واگنر تقریبا از هفته گذشته رویت نشده است.
وزارت خزانه‌داری آمریکا چهار شرکت و یک فرد مرتبط با گروه واگنر، مزدوران روسی، را مورد تحریم قرار داد.
سی ان ان گزاش داد از شورش واگنر فقط آمریکا و مقامات بلندپایه انگلیس اطلاع داشتند.
کارشناس امور روسیه در آلمان، گفت: شورش نظامی واقعی که علیه ولادیمیر پوتین رخ داد، عمر رهبری وی بر کرملین را یقینا کوتاه‌تر کرد.
براساس برخی گزارش ها، روز گذشته ولادیمیر پوتین به پناهگاه مخفی خود در شمال شرق روسیه گریخت.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
احمد بیات
۱۴۰۲/۰۶/۰۳
0
0
0

سلام - از رویترز گزارش شده بود که هواپیمای رئیس واگنر با موشک روسیه سرنگون شد ولی چنانچه به تصویر محل سقوط هواپیما توجه بفرمایید ، خلاف این ادعا رو نشون میده چون در صورت اصابت موشک به هواپیما و یا انفجار دستکاری شده ، هواپیما به قطعات ریز و درشت تبدیل و بصورت پراکنده به زمین سقوط میکنه ، در صورتیکه عکس نشان از سقوط یکپارچه هواپیما و متاسفانه نهایتا به آتش سوزی تبدیل میشه . بهر تقدیر با هر تعریفی که از واگنرها داشته باشیم ، سقوط هواپیما و ایحاد حریق و اتش و جان باختن تعدادی از انسانها ، غم انگیزه و باید حداقل دعا کنیم که دیگه این گونه فجایع و سوانح و این قبیل حوادث و وقایع تلخ و ناگوار تکرار نشه . ارادتمند


ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید