صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
یکشنبه / ۱۹ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۰:۴۴
کد خبر: 16377
گزارشگر: 464
۵۷۵
۰
۰
۲
معاون وزیر راه و شهرسازی:

فرصت ۶ ماهه روس‌ها

فرصت ۶ ماهه روس‌ها
معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: «به طرف روس‌ها فشار آورده‌ایم که نهایتا در ۶ ماه اقدامات فنی برای پروژه راه‌آهن رشت ـ آستارا را انجام و پیشنهادات طراحی خود را ارائه دهند، در ایران هم این پیشنهادات به تصویب برسد. بنابراین روس‌ها در بازه زمانی ۶ ماهه باید هم براورد قیمتی و هم طراحی را ارائه دهند.»

به گزارش آسیانیوز، خیرالله خادمی، مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل در گفت‌وگو با ایلنا درباره آخرین اقدامات روس‌ها برای علمیاتی سازی پروژه راه‌آهن رشت ـ آستارا اظهار داشت: «قرارداد اولیه راه‌آهن رشت ـ آستارا با روس‌ها منعقد شده و پس از آن روسیه درخواست فرصت مطالعاتی داشته تا برآورد ریالی برای اجرای پروژه‌ها را به ایران ارائه دهد.»

وی ادامه داد: مجری طرف روس برای این پروژه از مسیر بازدید داشته و اجرای پروژه در جریان است و مهلت زمانی برای تهیه نقشه به مجری طرف روس داده شده‌ است. در مذاکرات با روسیه با مشکلی مواجه نشده‌ایم.

 آذری‌ها در ساخت پروژه دخالت ندارند

ساخت پروژه بر عهده روس‌ها است و آذری‌ها در هیچ بخشی دخالت ندارند، اما از آنجایی که بخشی از مسیر از آذربایجان می‌گذرد برای تردد نیاز است که آذری‌ها هم خط آهن خود را ارتقا دهند که این مذاکرات با آذربایجان در حال انجام است، البته تاکنون اذربایجان تا حدی خطوط را ارتقا داده است و کشور آذربایجان با ایران همکاری دارد.»

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل خط افزود: «خط آهن کشور آذربایجان تا نقطه صفر مرزی احداث شده و طبق توافقات تردد در داخل بارانداز در حال انجام است و خط ریلی آذربایجان ساخته شده و ایران باید خط رشت ـ آستارا تکمیل کند.

خط راه آهن ایران طبق استانداردهای جهانی است و خط راه آهن رشت ـ آستارا هم با همین استانداردها ساخته می‌شود، اما خط آذری‌ها عریض‌تر است. بنابراین برای تردد لازم است که در نقطه مرزی بوژی عوض شود و اکثر کشورها هم همین شرایط را دارند و تردد آن‌ها با تغییر بوژی قابل انجام است و در این باره مشکلی وجود ندارد و در مسیر ریلی سرخس و اینجه‌برون با تغییر بوژی به شبکه ریلی کشور همسایه متصل می‌شویم.»

https://www.asianews.ir/u/c87
اخبار مرتبط
روسیه و ایران توافق احداث قطعهٔ راه‌آهن رشت-آستارا برای تکمیل مسیر ترابری بین‌المللی کریدور شمال-جنوب را امضا کردند.
مدیرکل راه آهن شمال ۲، مسیر ریلی گیلان را یک شاهراه بین المللی دانست و عنوان کرد: با توجه به اهمیت فراوان سرعت در ارائه خدمات امدادی جمعیت هلال احمر، سرعت عمل در مسیر ریلی بیش از مسیر جاده ها است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید